וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטני גריינר במכתב לג'ו ביידן: "מפחדת שאשאר בכלא לנצח"

כוכבת ליגת הנשים בארצות הברית, שנעצרה במוסקבה לפני כחמישה חודשים בגין החזקת סמים, פנתה לנשיא ארצות הברית: "בבקשה אל תשכח אותי, תעזור לי לחזור הביתה"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 4.7/ספורט1

בריטני גריינר, כוכבת ה-WNBA שנעצרה ברוסיה בגין החזקת סמים לפני כחמישה חודשים, פנתה אמש (שני) במכתב לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ובו הודתה שהיא מפחדת לסיים את חייה במאסר.

ממשלת ארצות הברית פועלת זו תקופה ארוכה בניסיון להחזירה, אלא שהיחסים בין המדינות רחוקים מלהיות תקינים גם בעקבות הפלישה הרוסית והסיוע האמריקני לאוקראינה, כך שהחשש הוא שגריינר תיכלא ל-10 שנים, העונש המירבי בגין החזקת סמים.

גריינר למעשה נעצרה שבוע לפני הפלישה הרוסית והאמריקאים אף טענו שהיא נעצרה "שלא כדין", על כן פתחו במו"מ להחזירה והציעו שחרור של מספר אסירים רוסים בתמורה, אלא שהשיחות עד כה לא נשאו פרי ולאחרונה מעצרה הוארך פעם נוספת.

שחקנית פיניקס מרקורי בריטני גריינר. Christian Petersen, GettyImages
חוששת להישאר בכלא הרוסי שנים רבות. גריינר/GettyImages, Christian Petersen

גריינר מודעת לכך שהיא עלולה למצוא את עצמה במאסר בשנים הקרובות, לטענתה על לא עוול בכפה, ואמש פורסם מכתב שכתבה לנשיא ביידן: "אני יושבת בכלא הרוסי, לבד עם המחשבות שלי, ללא הגנת אשתי, המשפחה, החברים, חולצה אולימיפית או הישגים כלשהם, ומפחדת שאשאר כאן לנצח".

גריינר שיגרה את המכתב ב-4 יולי, יום העצמאות של ארצות הברית כמובן, והוסיפה: "ב-4 ביולי המשפחה שלנו בדרך כלל מכבדת את שירותם של האנשים שנלחמו למען החופש שלנו, כולל אבי שלקח חלק במלחמת וייאטנם. כואב לי לחשוב כיצד אנחנו חוגגים את היום הזה בדרך כלל, כי כעת המשמעות של חופש עבורי היא שונה לחלוטין. אני יודעת שאתה מתמודד עם המון דברים, אבל בבקשה אל תשכח אותי ואת שאר העצורים האמריקאים", כתבה.

"בבקשה, תעשה ככל שביכולתך כדי להחזיר אותנו הביתה", המשיכה גריינר, "הצבעתי לראשונה בחיי ב-2020 והצבעתי לך. עדיין יש לי כל כך הרבה דברים לעשות עם החופש שלי שאתה יכול לעזור לי לשחזר אותו. אני מתגעגעת לאשתי, מתגעגעת למשפחה שלי, לחברים שלי לקבוצה. אני מודה לך על כל מה שאתה יכול לעשות כדי לאפשר לי לחזור הביתה".

עוד בוואלה!

בדרך לאיחוד? "לברון דן עם קיירי על האפשרות שיגיע ללייקרס"

לכתבה המלאה

גריינר בת ה-31 זכתה פעמיים במדליית הזהב האולימפית עם נבחרת ארצות הברית, בריו 2016 ובטוקיו 2020, וכן בזהב באליפויות העולם -2014 וב-2018. בליגת ה-WNBA היא חלק מפיניקס מרקורי מאז הגיעה לליגה ב-2013 ואותה הובילה לאליפות ב-2014. כמו כוכבות רבות בליגה, בחודשי החורף היא משחקת באירופה, ביקטרינבורג הרוסית אליה הגיע ב-2014 ומאז שבה בכל שנה. היא לא שיחקה מאז חודש פברואר, כי זמן קצר לאחר מכן נעצרה בשדה התעופה שרמטייבו במוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully