וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית מתגייסת במטרה להשיב את בריטני גריינר הביתה

הממשל האמריקאי הגדיר כ"עצורה שלא כדין" את כוכבת ה-WNBA, שמוחזקת ברוסיה בחשד להברחת סמים, ומומחה למו"מ על בני ערובה בינלאומיים ינהל את המגעים להחזרתה. בליגה החליטו על צעד להעלאת המודעות

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 3.5/ספורט1

ממשלת ארצות הברית מתגייסת למען החזרתה של בריטני גריינר הביתה: לפנות בוקר (שלישי) פורסם ב-ESPN כי כוכבת ה-WNBA, שנעצרה בחודש פברואר האחרון בשדה תעופה במוסקבה בחשד להברחת סמים, הוגדרה מעתה כ"עצורה שלא כדין" בידי הממשל הרוסי, מה שמסמן שינוי משמעותי באופי המאמצים של האמריקאים להשבת הכדורסלנית לארצות הברית.

שינוי ההגדרה הרשמית פירושו שממשלת ארצות הברית לא תחכה שההליך המשפטי של גריינר יתקדם במערכת המשפט הרוסית, אלא תחתור לפתיחת משא ומתן להחזרתה. בנוסף, המשמעות היא ששחקניות ה-WNBA וחברי הקונגרס האמריקאי קיבלו את ברכת משפחתה של גריינר להעלות את המודעות למקרה שלה בכל דרך שיבחרו. "בריטני עצורה כבר 75 ימים, ואנו מצפים שהבית הלבן יעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר אותה הביתה", אמרה הסוכנת של גריינר, לינדזי קולאס, ל-ESPN.

העלאת ההילוך במאמצים להחזרת הכדורסלנית לא תסתכם בשינוי הגדרתה בעיני משרד החוץ, שכן מקורב לשחקנית בת ה-31 אישר כי שגריר ארצות הברית לשעבר באומות המאוחדות, ביל ריצ'רדסון שגם עבד במשך שנים באופן פרטי כמנהל משא ומתן על בני ערובה בינלאומיים, הביע הסכמה לקחת על עצמו את תיק גריינר - דבר שלדעת מומחים מהווה סימן ברור לכך שגישת ארצות הברית כלפי המקרה הפכה רצינית הרבה יותר.

שחקנית פיניקס מרקורי בריטני גריינר. Christian Petersen, GettyImages
ארצות הברית מתגייסת במטרה להחזירה הביתה. בריטני גריינר/GettyImages, Christian Petersen

עד כה, יש לציין, הצוות של גריינר נשמע לעצות משרד החוץ האמריקאי לשמור על פרופיל נמוך בשביל לא להפוך אותה לנכס בעל ערך גבוה יותר עבור ולדימיר פוטין וממשלתו. האופטימיות בצוות גברה בשבוע שעבר, עם שחרורו של חייל המארינס לשעבר טרבור ריד, שהוחזק ברוסיה מאז 2019. ריד הוחזר תמורת אזרח רוסי שהורשע בהברחת סמים לארצות הברית, מה שסימן כי למרות הפלישה של צבא רוסיה לאוקראינה, עדיין נותר ערוץ פתוח ביחסים הדיפלומטיים בין האמריקאים לרוסים. בנוסף, חשוב להדגיש כי אין פירושה של ההגדרה החדשה של גריינר שהיא נחשבת כבת ערובה או כעצורה לא חוקית.

עוד פורסם כי במסגרת העלאת המודעות לפרשה, ב-WNBA הוחלט שמדבקה עם ראשי התיבות של שמה של השחקנית, לצד המספר 42 אותו היא לובשת על גב הגופיה, תופיע על הפרקט בכל אחד מ-12 האולמות של קבוצות הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully