וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "הכיוון הוא בנייה מחדש, יהיו שמות מרגשים וקבוצה מנצחת"

19.6.2022 / 16:00

המאמן שחתם במכבי תל אביב הוצג במסיבת עיתונאים: "לא תהיה זכות וטו לאף אחד בוועדה. ווילבקין שחקן חשוב ומוערך. יהיו חוויות מרגשות בהיכל. המועדון הזה לא צריך לפתור את בעיות הכדורסל הישראלי"

עודד קטש מוצג כמאמן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים/צילום: רוני כנפו. עריכת וידאו: אביעד בלילי

לאחר שחתם לשתי עונות במכבי תל אביב, הוצג היום (ראשון) עודד קטש באופן רשמי כמאמן הצהובים במסיבת עיתונאים. קטש חזר לקבוצה בה שיחק חמש שנים והוביל אותה לחמש אליפויות ושלושה גביעי מדינה. זוהי הקדנציה השנייה של המאמן בן ה-47 במכבי תל אביב, והוא יקווה שזו תסתיים בצורה מוצלחת יותר מהפעם הקודמת. אז, בעונת 2007/8, הוא לא הצליח לסיים את העונה והוחלף על ידי צביקה שרף במהלכה.

עודד קטש אימן גם את נבחרת ישראל, אותה הוביל לאליפות אירופה, ואת הפועל ירושלים, עמה זכה פעמיים בגביע המדינה, אך לא הצליח לעלות עמה לגמר הפלייאוף. במהלך עונת 2020/21 עזב את הירושלמים וחתם בפנאתינייקוס, אותה הוביל לזכייה בדאבל מקומי ביוון, אך לא המשיך לעונה נוספת. במהלך העונה שעברה מונה לתפקיד המנהל המקצועי בהפועל גלבוע/גליל.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. ברני ארדוב
קדנציה שנייה על הקווים במכבי תל אביב. קטש/ברני ארדוב

"זה יום משמח, אבל אתחיל במשהו הרבה יותר עצוב", אמר קטש שפתח בתגובה לפטירתו של אריק בריילובסקי: "מאוד הצטערתי לשמוע. הוא היה המאמן שלי בקבוצת הנערים של מכבי תל אביב, והוא אחת הסיבות - אם לא המרכזית - שבכלל שיחקתי כדורסל ואני נמצא כאן היום, וגם שעשיתי את זה הרבה יותר טוב. אני משתתף בצער המשפחה והחברים, יהי זכרו ברוך".

המאמן המשיך: "במעבר חד, אגיד שאני נרגש מאוד לשבת פה ומודה לכל מי שעזר כדי שהדבר הזה יקרה. אני מודע לאחריות ולאתגר הגדול, ואולי בגלל האתגר אני מרגיש שזה הדבר הנכון בזמן הנכון עבורי. אני יכול לשתף שאנחנו כבר בתהליכי עבודה מתקדמים ואין לי ספק שנעשה הכל כצוות כדי להפוך את הקבוצה למנצחת ולרגש את הקהל שכל כך מגיע לו. צפויות לנו חוויות מרגשות בהיכל בשנה הבאה. מאוד שמחתי על ההצטרפות של דיוויד בלאט, זה דבר גדול למועדון ולי. אני מרגיש שנפלה בחלקי זכות גדולה ללמוד מאחד הגדולים ביותר. כולנו בוועדה המקצועית ניקח אחריות ונעבוד במשותף בבניית הקבוצה, ונישא בתוצאות. הייתי מאוד שמח לשתף איך תיראה הקבוצה, אני מצטער שהיום לא אוכל להיכנס לעניינים האלה, אבל יכול לספר שממה שעשינו בימים האלה, יהיו דברים מרגשים והם ייצאו בצורה מסודרת מהמועדון בימים הקרובים".

הרכב הוועדה המקצועית: "דיוויד, אבי, יאיר וניקולה הם אנשי מקצוע מעולים, התרומה של דיוויד די ברורה ונקבל את ההחלטות ביחד. לא בהכרח מישהו אחד יקבע. יש הרבה שיקולים, יש קבוצה שרק סיימה, יש דעות מקצועיות ותקציב. לא תהיה לאף אחד זכות וטו. נעבוד כדי לבנות את הקבוצה הכי טובה שאפשר".

עוד בוואלה! ספורט

לא אותו קטש, לא אותה מכבי: על ההבדל במינוי של המאמן לזה של 2007

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. ברני ארדוב
הכיוון - בנייה מחדש. קטש/ברני ארדוב

הרכב הוועדה המקצועית: "דיוויד יהיה יו"ר הוועדה, שכוללת גם את אבי ויאיר וניקולה. הם אנשי מקצוע מעולים, התרומה של דיוויד די ברורה ונקבל את ההחלטות ביחד. לא בהכרח מישהו אחד יקבע. יש הרבה שיקולים, יש קבוצה שרק סיימה, יש דעות מקצועיות ותקציב. אם תהיה למישהו בוועדה זכות וטו, זה לא יקרה. נעבוד כדי לבנות את הקבוצה הכי טובה שאפשר".

הפנייה החוזרת של מכבי אליו: "לא ציפיתי וגם לא הופתעתי. באצמע העונה שעברה היו שיחות טובות והסיטואציה לא התאימה לי. הקיץ הרצונות נפגשו, מה שלא קרה לפני כמה חודשים".

ההבדל לעומת הקדנציה הקודמת: "זו הרגשה שונה לגמרי. עברנו המון דברים ואני בקושי זוכר. אני הרבה יותר מגובש ומקווה שהדברים יסתדרו יותר לטובה, אני די בטוח שהדברים יקרו יותר נכון וטוב".

העובדה שלא אימן בשנה החולפת: "לפעמים כשאתה יוצא החוצה ומסתכל משם, עברתי כמה שנים אינטנסיביות ואז הייתה עצירה שאפשרה לי להסתכל מהצד. עברתי כל מיני תחושות, כשלא היה כדורסל בקיץ, פתאום איבדתי ביטחון שכולם ממשיכים לעבוד ואני נשאר מאחור. המבט מהצד עזר לדברים להסתדר יותר בראש, לדעת יותר מה אני רוצה".

הסגנון ההתקפי שלו: "אומרים שכדורסל משחקים בשני הצדדים, אבל הביטחון מגיע לקבוצה מההגנה ונשים דגש משמעותי גם בעניין הזה. אחרי החוויה בפנאתינייקוס התחדדו לי כמה דברים. יהיו מעט הבדלים אבל לא מאוד גדולים. הזהות תהיה קשורה לכדורסל שאני אוהב, וזה כולל גם את הצד ההגנתי ולא רק ההתקפי".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש עם שמעון מזרחי, דייויד בלאט, ניקולה וויצ'יץ'. ברני ארדוב
עידן חדש בצהוב. חברי הוועדה המקצועית עם היו"ר שמעון מזרחי/ברני ארדוב

מה האתגר הכי גדול: "קודם כל בניית הצוות, זה יקרה בימים הקרובים ונבנה את הצוות הכי טוב שאפשר. אני לא יכול ממש להתייחס למי עוזב ומי נשאר, אבל כבר יכול להגיד שהתחושה היא שזה יילך יותר לכיוון של בנייה מחדש. יהיו שמות מרגשים אחרים וקבוצה חזקה ומנצחת".

האם יוחזר הצביון הישראלי: "הכל במסגרת האפשרויות שיהיו. התפקיד של מכבי תל אביב הוא לא לפתור את כל הבעיות בכדורסל הישראלי. כמו שאתם מכירים אותי, אני מאמין גדול בשחקן הישראלי ונתתי הזדמנות להרבה מאוד צעירים, אבל לרגע לא עשיתי את זה בגלל שהם ישראלים. תיבנה קבוצה עם ישראלים, אבל מכבי לא צריכה לשלם מחיר. מי שראוי להיות על המגרש".

תפקידיו הקודמים בנבחרת ובגלבוע: "אני גאה שהיה לי חלק מרכזי בדבר הזה, כולנו נחזיק אצבעות כדי לעזור לנבחרת ישראל. דווקא בהזדמנות זו שאנחנו מדברים על זה, אגיד שחוויתי ארבעה-חמישה חודשים מרגשים בגלבוע/גליל, שהיא אחת הקבוצות הכי חשובות שיש בפיתוח שחקנים ומאמנים ישראלים. הרבה בזכות חיים אוחיון ז"ל, היא קבוצה מאוד חשובה לכדורסל הישראלי ואני מחובר אליה. יש ענן שמרחף סביב הקיום של הדבר הזה ואני מאוד מקווה שימצאו את הדרך, אני קורא לכולם לעזור ככל שאפשר".

יו"ר הוועדה המקצועית של מכבי תל אביב דייויד בלאט. ברני ארדוב
לא תהיה לו זכות וטו. בלאט/ברני ארדוב

עתידו של ווילבקין: "סקוטי ווילבקין הוא שחקן חשוב ומוערך במועדון, אבל אני לא יכול להתייחס לזה. אנחנו מבלים את כל היום בחשיבה איך הקבוצה תיראה, גם בציוותים. זו משימה לא פשוטה, אבל מאתגרת ואני ממש נהנה מזה".

איך חוזרים לימי הזוהר: "המטרות כאן די ברורות. אנחנו מודעים לזה שהקבוצה תיבנה הרבה מחדש, המטרה היא להגיע לשם, זה ידרוש הרבה עבודה ומחויבות ואמונה בדרך".

סגל רחב או שחקנים יקרים יותר: "עדיף גם וגם. אבל זה בדיוק העניין, כל ההיבטים חשובים. אנחנו עובדים כדי לבנות באיזון הכי מושלם במסגרת המגבלות, אם הן תקציביות או של שוק השחקנים או החוזים הקיימים".

במה המועדון שונה מהקדנציה הקודמת בציפיות: "אני עוד לא יודע. אני מרגיש אישית הרבה יותר מוכן ומגובש. גם בפעם שעברה זה לא היה אחרי רצף זכיות, אחרת לא הייתי מגיע. גם אז קרו דברים, אני יודע לקחת אחריות על מה שיכולתי לעשות אחרת. אבל גם אז הקבוצה נבנתה די מחדש ועשתה בסוף גמר יורוליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully