וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אותו קטש, לא אותה מכבי: על ההבדל במינוי של המאמן לזה של 2007

19.6.2022 / 12:00

מנוסה יותר, במקום אחר בחיים וכבר עמד בלחצים. מצפה לפחות, מגיעה אחרי עונה לא טובה ומכוונת לדברים אחרים ("אף אחד לא חושב שאנחנו מסתערים על זכייה ביורוליג)". 15 שנה אחרי השידוך הלא מוצלח ביניהם, איך ייגמר הקאמבק של המאמן לצהובים?

דיוויד בלאט עם ניקולה וויצ'יץ' ואבי אבן אחרי החזרה למכבי תל אביב/אינסטגרם מכבי תל אביב

בתחילת יוני 2007 עמדה מכבי תל אביב בצומת דרכים משמעותי. שנה אחרי שהשושלת של פיני גרשון ודיוויד בלאט הסתיימה ואחרי עונה סבירה תחת נבן ספאחיה, שנגמרה ללא גביע, אך עם אליפות ופלייאוף ביורוליג שם נעצרה הקבוצה נגד צסק"א מוסקבה לפני ההגעה לפיינל פור. הקשר עם הקרואטי הסתיים, ובמכבי החליטו ללכת על העתיד של המועדון - עודד קטש.

קטש של שנת 2007 היה מאמן צעיר, בן 33 בסך הכל, אחרי 3 שנות אימון מוצלחות למדי בהפועל גליל עליון, שתי הופעות בחצי הגמר בליגה, ועבודה טובה עם הצעירים של הקבוצה. במכבי החליטו לתת צ'אנס לכישרון הגדול של המועדון מלפני כמה שנים. זה נגמר עם קריסה מוחלטת, פיטורים אחרי פחות משלושה חודשים, והמשך עונה עם המנהל המקצועי/מנכ"ל צביקה שרף, עונה שנגמרה עם גמרים ביורוליג, גביע המדינה ובליגה, אך ללא תואר.

15 שנים אחרי, עודד קטש חוזר לעמדת המאמן ביד אליהו, האם יש תקווה שזה ייגמר אחרת? כנראה שכן.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב מול השופט במשחק מול ריטאס וילנה. ברני ארדוב
קריסה מוחלטת. עודד קטש בקדנציה הקודמת במכבי תל אביב/ברני ארדוב

נתחיל מהמובן מאליו. עודד קטש של שנת 2022 הוא קודם כל אדם ומאמן מנוסה בהרבה מזה שאימן את מכבי תל אביב ב-2007. ספק אם הוא ייתפס בדברים לא ראויים כמו שנתפס באותה עונה, וספק אם תהיה ביקורת על הבילויים או משחקי הסנוקר שלו, דברים שהיו מאוד במיינסטרים באותה תקופה. "ברמת ההתנהלות, זה קטש אחר לחלוטין", מספר אחד מחבריו הקרובים, "הוא עבד במקומות גדולים, הגיע להישגים, יודע איך להסתדר במערכת לחוצה. ברמה הזאת אין ספק שלא תראו אותו חוזר על הטעויות כביכול שהיו אז".

מאז האפיזודה הלא מוצלחת ביד אליהו הספיק קטש לקחת אליפות עם גלבוע/גליל, להוביל את הפועל ירושלים לשתי הופעות בפיינל 8 של ליגת האלופות של פיב"א ולזכות בגביע המדינה ב-2020, לרשום הצלחה די גדולה גם בהפועל אילת ולהעלות את נבחרת ישראל ליורובאסקט וכפסע מאליפות העולם. על הדרך הוא גם נכשל בצד האדום של תל אביב.

אבל מה שגורם לאנשי מכבי תל אביב להאמין בקטש הנוכחי יותר מבעבר היא ההצלחה בירושלים, דווקא בימים שהצהובים הציבו מולו קבוצה גדולה ב-2019/20, והעובדה שגם בפנאתינייקוס הוא רשם קדנציה סבירה ועבר את טבילת האש המחודשת ביורוליג, ובמבנה החדש של המפעל.

"עודד עבר יותר מדבר או שניים בקריירה שלו שהוכיחו שהוא מתאים לרמה גבוהה יותר, ובכל מקום שהוא הגיע אליו הייתה לו את טביעת האצבע שלו", סיפרו ביד אליהו בימים האחרונים, "אם נעזוב רגע את העניין הרגשי, את העובדה שהוא מחובר אלינו והקהל שלנו מאוד אוהב אותו ומחובר אליון, הוא עבד בכמה מערכות לחוצות מאוד, ורשם הצלחות יפות כך שזה ממש לא כמו בפעם הקודמת, שהוא הגיע לכאן בתור מאמן לא מנוסה, בתור סוג של רוקסטאר. הפעם הוא מגיע בזכות הרקורד שלו כמאמן, ולא בתור איזה מטאור".

עוד בוואלה!

הגעת דיוויד בלאט למכבי תל אביב תשפיע על סקוטי ווילבקין?

לכתבה המלאה
עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. לילך וייס רוזנברג
ההצלחה בירושלים שיכנעה את מכבי תל אביב שהוא מוכן. עודד קטש/לילך וייס רוזנברג

אם מדובר בקטש שונה, בכל הנוגע לניסיון, מדובר גם במכבי תל אביב אחרת. מכבי תל אביב גירסת 2007 הייתה קבוצה שהייתה מאוד קרובה לשנותיה הגדולות ביורוליג, והעובדה שגם סיימה את אותה עונה עם הפסד בגמר. השאיפות היו גבוהות מאוד, הכוכבים, ניקולה וויצ'יץ', וויל ביינום, מרכוס פייזר, היו כאלה שהעלו את רף הציפיות, ולסביבה הזאת נכנס מאמן חסר כל ניסיון ברמה אירופית גבוהה מסוגל כלשהי.

מכבי תל אביב בגירסת 2022 אמנם מגיעה אחרי עונה בה הייתה בפלייאוף היורוליג, אך לא הייתה לא בגמר בליגה ולא בגביע, ורחוקה מאוד מהצמרת האירופית. הצהובים לא מחזיקים בדור זהב של שחקנים, ומחפשים תהליך של בנייה מחדש.

"הציפיות הנוכחיות והלחץ הצפוי הרבה יותר שפויות", מסכים אחד מאנשי מכבי תל אביב, "אף אחד לא חושב שאנחנו מסתערים על זכייה ביורוליג, אלא מנסים לבנות פה משהו כדי להיות שוב במאבק על הפלייאוף. זה ריאלי, זה הגיוני, וזה משהו שאפשר לעמוד בו במיוחד לאור העובדה שעודד עמד במצבי לחץ במקומות האחרונים שאימן בהם".

ולמרות התחושה שהלחץ קצת יורד, במכבי תל אביב גירסת 2022 לא רוצים לסבול בינוניות. הצהובים לא יהיו מוכנים לעונה כמו עונת 2020/21, אז לא היו בתמונת הסיכויים של הפלייאוף מאזור חודש פברואר, וינסו לבנות קבוצה שתיתן תקווה גם בעונה לאחר מכן. מה שעוד במכבי לא מוכנים לשמוע, אחרי הכישלון במסגרת המקומית העונה, הוא על המשך איבוד הכוח בישראל. "מה שחשוב אחרי עונה כמו העונה זה גם להצליח בליגה ובגביע", מספרים במועדון, "אנחנו מאמינים שיחד עם עודד וחיזוק הסגל הישראלי נוכל לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully