וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון יורו? זה כסף קטן: הסכומים המטורפים שרצים הקיץ בכדורגל הישראלי

12.6.2022 / 12:00

החיים בישראל יקרים? הכדורגל מתאים את עצמו למציאות החדשה: 4 מיליון יורו על חמודי כנעאן ועדן קארצב, 2.5 מיליון יורו על איתן אזולאי וסכומים דמיוניים על אושר דוידה ודורון ליידנר. הקיץ הזה מלמד שמה ששילמה מכבי חיפה על דין דוד לפני שנה היה מחיר מציאה

תיקתקנו, סיכום אירועי יום שבת, 11 ביוני/ספורט1

הרכישה של דין דוד הייתה מהעסקאות הכי טובות שנעשו בתוך ליגת העל בשנים האחרונות. מדובר בחלוץ מוכח, שנתן עונת שיא במ.ס. אשדוד, ונרכש במיליון יורו על ידי מכבי חיפה. ג'קי בן זקן קיבל גם אופציה על שחקן ממחלקת הנוער של מכבי חיפה ובהשאלה את גיא דהן, שעבר עכשיו לאוסטריה אחרי ששיחק באום אל פאחם. אבל הסיפור העיקרי הוא הסכום: מיליון יורו, סכום שנראה בקיץ הזה כמבצע של סוף העונה ביחס למה שהקבוצות כאן רוצות על שחקנים.
בן זקן, שמכר את דוד בסכום שנראה היום כמציאה כמעט, היה הראשון שהרים את המספרים לקראת הקיץ הזה כשגילה שיש התעניינות רבה סביב חמודי כנעאן. 4 מיליון יורו, זה מה שמבקש האיש החזק במ.ס. אשדוד עבור הכישרון הגדול שלו, וכל הגדולות של ליגת העל נרתעות. לבן זקן יש נוהל מהעבר לפיו הוא מוריד מחיר רק כשהטאלנט שלו מגיע לאזור גיל 25 ואז הוא מרגיש שהוא שירת מספיק את המועדון ורוצה לתת לו גם להרים לעצמו את החוזה. כנעאן (22) עוד רחוק מגיל 25 ואם סוכנו לא יביא לאשדוד הצעה מאירופה עם הסכום שבן זקן מבקש, שום קבוצה בארץ לא תצפין הרבה מעבר למיליון יורו ומכאן שהקשר יישאר במקרה כזה באשדוד.

מוחמד כנעאן שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל. קובי אליהו
הפעם בן זקן לא מוכן "להתפשר". כנעאן/קובי אליהו
שחקן נבחרת ישראל, עדן קארצב. אודי ציטיאט
והמחירים רק עולים. קארצב/אודי ציטיאט

בן זקן לא לבד. הסכומים שקבוצות רוצות הקיץ כדי למכור שחקנים שלהם למכבי תל אביב, מכבי חיפה או הפועל באר שבע רק הולכים ומאמירים. הפועל באר שבע התעניינה מאוד בשני שחקנים בשבועות האחרונים. הראשון עדן קארצב ממכבי נתניה, השני איתן אזולאי ממכבי פתח תקוה. מכבי נתניה לא מיצמצה כשביקשה עבור קארצב סכום של ארבעה מיליון יורו, בדומה למה שבן זקן רוצה על כנעאן. לפני שנה עשה אייל סגל בעלי מכבי נתניה עסקת טרייד בין קארצב לבין גבי קניקובסקי והחתים את הקשר החדש שלו על חוזה לשלוש שנים ללא סעיף שחרור. סגל משוכנע שיש לו את הקשר הישראלי הטוב ביותר ביד ולראיה הנחיתה של קארצב בנבחרת הלאומית של אלון חזן. כעת מבקשים במכבי נתניה את הסכום הגבוה עבור הקשר וגם מכבי חיפה שגילתה בו עניין רב, נרתעת.

אם על קארצב ביקשה מכבי נתניה מהפועל באר שבע ארבעה מיליון יורו, על איתן אזולאי מבקשת מכבי פתח תקווה סכום נמוך יותר, "רק" 2.5 מיליון יורו. אזולאי שחקן מוכשר ללא ספק והוא צעיר כך שעתידו לפניו, אבל על השחקן שירד עם מכבי פתח תקוה ללאומית צריך לשלם לאבי לוזון כמעט עשרה מיליון שקל, כך שמדובר בסכום לא ריאלי מבחינת הגדולות שמעדיפות להישאר עם הסחורה שלהן ועם השחקנים שגדלו במחלקות הנוער. שחקן נוסף של מכבי פתח תקווה, אור בלוריאן, זוכה לתג מחיר דומה לזה של אזולאי. שוב סכומים שקבוצות לא רוצות להוציא.

שחקן מכבי נתניה אביב אברהם. ברני ארדוב
המאמן פקפק בו, החוזה שלו נגמר, המחיר עדיין גבוה. אברהם/ברני ארדוב
איתן אזולאי שחקן מכבי פתח תקוה. אודי ציטיאט
הבלם של ההגנה שירדה ליגה שווה 10 מיליון שקל? אזולאי/אודי ציטיאט

לאביב אברהם ממכבי נתניה יש חוזה רק לעונה נוספת מה שהופך אותו לסחורה יותר זמינה, שכן אם בנתניה לא ימכרו כעת השחקן יהיה חופשי בתום העונה להעברה לאירופה. מהסיבה הזו מוכנים במכבי נתניה למכור גם ב-700 אלף יורו את הקשר שלהם, אבל הוא פחות אטרקטיבי לקבוצות הגדולות שראו כמה פעמים סיפסל אותו בני לם בעונה החולפת ולא חשב שהוא צריך להיות באנקר בהרכב.

"צריך להתרכז בגידול שחקנים מהבית", אומר הבוקר מאמן באחת הגדולות לנוכח השתוללות המחירים אצל הקבוצות הקטנות יותר. "רק בצורה הזו יבינו בקבוצות מסויימות שאי אפשר לבקש בתוך ליגת העל סכומים של יותר ממיליון יורו. זה לא הגיוני".

אושר דוידה, שחקן הפועל תל אביב. אריאל שלום
בסכומים שרוצים האחים ניסנוב קבוצות ישראליות לא ירצו לגעת. דוידה/אריאל שלום
אור בלוריאן שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עם זיו מורגן. קובי אליהו
"יש הרבה כסף בקבוצות הגדולות ומי שרוצה שתשלם. זה שוק חופשי". בלוריאן/קובי אליהו

מי שגם מפציצה היא הפועל תל אביב. אושר דוידה ודורון ליידנר הם סחורה חמה מאוד, אבל בסכומים שרוצים האחים ניסנוב קבוצות ישראליות לא ירצו לגעת. ליידנר בכלל מכוון לאירופה ולא רוצה לשמוע על מעבר לקבוצה בארץ, אבל גם אם כן היה רוצה בכך, הסכום שהפועל תל אביב מבקשת היה משאיר אותו מחוץ לרשימת הרכש אצל הקבוצות הגדולות. "צריך להחזיר את המחיר להיות שפוי בהרבה", אומר גורם בכיר באחת הקבוצות הגדולות. "אסור לשכוח שמעבר לסכום הגבוה שקבוצות רוצות, צריך גם לשדרג בצורה משמעות את החוזים לשחקנים שרוצים להרים לעצמם את השכר במעבר הזה".

בקבוצות הקטנות לא מבינים על מה יש להלין. "עד שגדל כישרון גדול או ברגע שיש לנו שחקנים טובים, אין סיבה למכור במחיר נמוך. יש הרבה כסף בקבוצות הגדולות ומי שרוצה שתשלם. זה שוק חופשי. הכל בארץ התייקר, אז גם המחיר של השחקנים. זה מאוד נורמלי וטבעי ומי שלא יכול להתמודד עם זה, שישאר עם השחקנים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully