וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיגל ויטור גרם לנו להיות יותר גאים לייצג את ישראל"

2.6.2022 / 14:00

מרים את רמת האימונים, מרשים עם מחויבות עצומה, מהווה דוגמה לצעירים, אמור לפתור חלק מבעיית הנייחים. השבוע הראשון של מיגל ויטור בנבחרת ישראל נראה מבטיח ובהפועל באר שבע מתמוגגים לקראת איסלנד (21:45): "מהרגעים המרגשים של המועדון בשנים האחרונות"

אלון חזן ואלי דסה מדברים על ההכנות של נבחרת ישראל למשחק מול איסלנד/צילום: שלומי גבאי. עריכה: ליר שפיגל

את ההופעה הזו מיגל ויטור לא ישכח עוד הרבה זמן. הפורטוגלי קיבל בקבוק קטן של מים מינרלים כדי שיחזיק אותו כאילו מדובר במיקרופון, והוראה - לעלות על כיסא ולשיר מה שהוא רוצה. יש נוהל כזה בנבחרת ישראל, שמוזמן טרי צריך לשיר מול כל השחקנים והצוות בזימון הראשון שלו למדים הלאומיים.

ויטור לא היה יוצא דופן, אבל הוא מעולם לא חווה את זה מהצד השני, של אלה שיושבים על הכיסאות בחדר האוכל וצוחקים. בסוף החודש יהיה בן 33 ולמרות שהקהל במלון כלל שחקנים כמו דורון ליידנר ומוחמד ג'אבר, שנולדו כשהוא כבר שיחק במחלקת הנוער של בנפיקה ליסבון, לא הייתה לו שום בעיה לשתף פעולה עם המהתלה שנועדה להכניס אותו לעניינים ברמה החברתית.

מיגל ויטור באימון נבחרת ישראל. אודי ציטיאט
חזן יודע היטב איך להעביר לשחקנים לקחת דוגמה מוויטור/אודי ציטיאט

זה לא כדורסל, שם היו לנבחרת ישראל כבר המון מתאזרחים. הערב (חמישי, 21:45) מול איסלנד, נבחרת הכדורגל תציג את ה"רכש" החדש שלה, מיגל ויטור. הוא לא היה צריך את האזרחות או את המדים הלאומיים, כדי להיות כאן באנקר בהפועל באר שבע לעוד הרבה שנים ובטח שלכל מועדון אחר אם אלונה ברקת הייתה חושבת שהוא כבר מבוגר ולא מתאים להגנה שצריכה להביא אליפות.

ויטור יכול היה להתחמק מרעיון האזרחות ולתת לעצמו מנוחה מעונה מאוד מפרכת שעבר. "רק על זה שהוא יכול היה להיות עכשיו עם רעייתו וילדיו בבית בפורטוגל עם המשפחה והחברים או באיזו חופשה על איזה אי יווני, צריך להסיר בפני מיגל את הכובע", אומרים בהפועל באר שבע. "הרגע הזה בו התבשרנו השבוע שפיפ"א אישרה את שיתופו כשחקן נבחרת ישראל, היה מהמרגשים שחווה המועדון שלנו בשנים האחרונות".

הוא סוגר שש שנים בהפועל באר שבע והחליט לקשור את גורלו בגורל המועדון. די ברור לכולם שבעתיד, אחרי שיפרוש, הוא יעבוד בתפקיד מקצועי בהפועל באר שבע. יאמן, ינהל מקצועית, הכול אפשרי. בינתיים יש לו עוד מה לתת על הדשא ולראייה היותו הבלם מספר אחת בליגת העל בעונה החולפת. ברגעים שהפועל באר שבע איימה על האליפות, ויטור היה ענק עם הגנה וגם שערים שכבש מכדורים נייחים שהכין לו רמזי ספורי.

"עוד מוקדם לקבוע איך תיראה הופעת הבכורה שלו בנבחרת, אבל מיגל הרים את רמת האימונים השבוע בוודאות", אומר גורם בנבחרת ישראל. "בדרך כלל זה התפקיד של ערן זהבי - לגרום לכולם להרים הילוך באימוני הנבחרת גם אם אין חשק לשחק בפגרות, אבל בהיעדרו של ערן וכשביברס נאתכו גם לא נמצא, הנוכחות של ויטור הייתה מאוד משפיעה בשבוע החולף. מעבר לשדרוג מקצועי, יש כאן תוספת משמעותית בכל מה שקשור למוטיבציה והתלהבות".

עוד בוואלה!

חזן: "דאבור נמצא פה כי הוא מרגיש חלק". ליידנר וקארצב יפתחו

לכתבה המלאה
איאד עבו עביד, מיגל ויטור, רמזי ספורי, שחקני נבחרת ישראל בכדורגל. אודי ציטיאט
השותפים מהפועל באר שבע עזרו לנחיתה להיות רכה. ויטור עם אבו עביד וספורי/אודי ציטיאט

אלון חזן ערך השבוע הרבה אספות קצרות וקיים גם שיחות אישיות. בלי להגיד את השם של ויטור במפורש, הוא כיוון אליו לא פעם. לתשוקה של הפורטוגלי ולרצון שלו להיות חלק מנבחרת ישראל. "הוזמנתם לכאן בגלל הכישרון שלכם, תישארו כאן בזכות ההשקעה שלכם", אמר חזן לשחקנים באחת הפעמים. רבים חשבו באותו הרגע על ויטור. זו נבחרת שמשלבת שני דורות מובהקים. חזן הביא נדוניה מהנבחרת הצעירה ויש את הוותיקים יותר. לצעירים יש ממי ללמוד.

"כשאתה רואה את מיגל בגיל 33 מתאמן ככה ומתלהב ככה מהיותו שחקן נבחרת ישראל, זה עושה לך הרבה", תיאר השבוע שחקן בנבחרת ישראל. "אם הוא רוצה להיות איתנו ואם הוא רוצה לייצג את מדינת ישראל, מישהו יכול להגיד לא? מישהו יכול לזלזל? מיגל עשה אותנו הרבה יותר גאים שאנחנו שחקני נבחרת ישראל".

האזינו: שלמה וייס על ההכנות של נבחרת ישראל

יש לו בנבחרת כמה שותפים מהפועל באר שבע, כך שהנחיתה הייתה די רכה. איאד אבו עביד ורמזי ספורי מעריצים אותו ועם שון גולדברג איתו יחלוק את קו הביצורים מול האיסלנדים, יש לו היכרות מהימים בהם האחרון שיחק כמגן שמאלי בטרנר.

"מעבר לקטע הפטריוטי, מיגל אמור להוסיף לנו הרבה באחד הממדים הכי בעייתיים כרונית של הנבחרת והכדורגל הישראלי", מזכירים בנבחרת ישראל את הסיבה האמיתית שחתרו להבאתו. "מיגל הוא שחקן הראש הכי טוב בליגת העל. זה לא שהוא מושלם כי אין מושלם בליגת העל - אם הוא היה מושלם הוא לא היה משחק כאן - אבל עם הבעיה הגדולה שלנו בכדורים נייחים, הוא יכול להוות פתרון. גם אם היינו מביאים עשרה מאמני הגנה ועשרה מאמני נייחים, זה לא משתווה לשחקן אחד כמו ויטור. יש לו את זה והוא גם מארגן את ההגנה סביבו הרבה יותר טוב. הוא לא יוכל לפתור לבד את המחלות של הכדורגל הישראלי, אבל הוא לבטח הכי טוב שיכולנו לגייס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully