וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזן: "דאבור נמצא פה כי הוא מרגיש חלק". ליידנר וקארצב יפתחו

1.6.2022 / 18:30

נבחרת ישראל סיימה את הכנותיה למשחק נגד איסלנד (חמישי, 21:45), המאמן התייחס למצב בו נמצא החלוץ, למטרות בקמפיין ולמיגל ויטור שיערוך בכורה. דסה שמונה לקפטן הזמני: "אתייצב בכל פעם שיקראו לי". עבדה יפתח, וייסמן ואצילי צפויים לשבת על הספסל

אלון חזן ואלי דסה מדברים על ההכנות של נבחרת ישראל למשחק מול איסלנד/צילום: שלומי גבאי. עריכה: ליר שפיגל

נבחרת ישראל סיימה הערב (רביעי) את הכנותיה לקראת משחק פתיחת קמפיין חדש של ליגת האומות, בו תארח מחר (21:45) את איסלנד באצטדיון העירוני בחיפה.

לאחר האימון המסכם נראה שאלון חזן יעלה ב-11 עם דורון ליידנר ועדן קארצב שרק עלו מהנבחרת הצעירה וכן עם מוחמד אבו פאני. חזן התלבט בימים האחרונים בין ליידנר לסאן מנחם, אבל נראה שהמגן הצעיר של הפועל תל אביב יזכה לקבל את חולצת ההרכב.

התלבטות נוספת שהייתה לחזן נגעה למרכז השדה, שם עושה רושם שיעלו עדן קארצב ומוחמד אבו פאני, כך שרמזי ספורי יישאר על הספסל. בהתקפה עושה רושם שליאל עבדה יועדף על פני עומר אצילי וישתף פעולה עם מנור סולומון ומונס דאבור. שון וייסמן, שרק חזר מספרד ואתמול ערך אימון קל בלבד, יישב על הספסל.

שון וייסמן, שחקן נבחרת ישראל באימון. שלומי גבאי
צפוי להישאר על הספסל. וייסמן באימון המסכם בחיפה/שלומי גבאי

עוד לפני האימון המסכם, המאמן החדש אלון חזן סיפר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו נמצאים ביחד פרק זמן קצר מאוד, אבל אנחנו עובדים הכי קשה שאפשר ואנחנו נבחרת שתעשה חיים קשים להרבה נבחרות. אנחנו לא רוצים להרגיש אנדרדוג ולא מתביישים לחשוב שאנחנו יכולים לעלות מהמקום הראשון. המטרה שלנו היא שהנבחרת תשחק כדורגל חיובי וטוב ונרצה שהרבה אוהדים יגיעו לתמוך בנו. התחושה טובה וגם המחויבות מצד השחקנים, אני מאוד מרוצה ממה שראיתי".

על המערך בו הוא צפוי לשחק: "אנחנו צריכים לשחק כדורגל חיובי, בכל גיל ובכל נבחרת. כשמשחקים כדורגל חיובי אפשר גם להשיג תוצאות טובות מול כל נבחרת. המטרה היא ליצור חיבור מחודש לנבחרת עבור האוהדים וזה מה שנעשה".

על כך שמונס דאבור שוחח עם השחקנים על המצב הפוליטי ועל רצונו להיות חלק מהנבחרת: "אני הייתי מופתע מהשיחה שדאבור ערך עם השחקנים ואני לא יודע מה היה בה גם עכשיו, יש דברים שהשחקנים שומרים לעצמם ואנחנו לא צריכים להיכנס לזה. אני שמח על היוזמה שלו. אני מקווה שלא ישרקו בוז, לא למונס ולא לאף אחד אחר. הוא חלק מהנבחרת והוא נמצא פה כי הוא מרגיש חלק ומרגיש גאווה ללבוש את מדי הנבחרת, הוא יכול היה לבקש לא להיות לפה. גם אם הוא יצטרך לסבול שריקות בוז, הוא ימשיך להיות מחויב לנבחרת כדי להביא גאווה לאוהדי הנבחרת - גם לכאלו ששורקים לו בוז".

על הצטרפותו של מיגל ויטור לנבחרת ישראל: "הוא לא הפתעה, לא עבורי ולא עבור אף אחד אחר. הוא משחק מצוין בהפועל באר שבע וזו זכות אדירה עבורנו לקבל שחקן כזה ואדם מיוחד כזה. ההשפעה שלו על אחרים היא מאוד גדולה, הוא אדם מדהים שמשפיע על השחקנים - לא רק אלו שבעמדות ההגנה. כל מי שישחק לידו ישתפר ויהיה טוב יותר. הוא יכול לשפר כל אחד ואחד מהשחקנים".

אלי דסה שחקן נבחרת ישראל. שלומי גבאי
"לשחק בנבחרת זה הדבר הכי חשוב בעולם". דסה/שלומי גבאי

לצדו של חזן ישב הקפטן אלי דסה, שממלא את מקומו של ביברס נאתכו הפצוע ואילו מי שישמש כקפטן שני בשלב זה הוא דור פרץ: "אלי מינה את עצמו", התבדח חזן והמגן אמר על כך: "אני נעזר בביברס ומדבר איתו המון. אני לומד ממנו את התפקיד וכמובן שהוא יהיה הקפטן כל עוד הוא איתנו. עבורי זה כבוד אדיר, אבל אני חושב שסרט לא ניתן לשחקן בגלל היכולת שלו, אלא בזכות האדם שהוא".

על היריבה אמר דסה: "איסלנד נבחרת חזקה, אבל אני חושב שאנחנו מנסים לשנות את הדרך, נשחק במערך שונה ואנחנו רוצים להתמקד בעצמנו. אנחנו מגיעים מוכנים, הצוות הכין אותנו בצורה הכי טובה".

על הפצועים שייעדרו אמר דסה לסיכום: "מי שמנסה 'לברוח' מהנבחרת הוא בעיני לא שחקן, אבל זה לא הסיפור במחנה הזה. הם כרגע לא איתנו בגלל פציעות, אבל הכבוד הוא של כולנו לשחק פה. כל דקה ושנייה שהנבחרת צריכה ורוצה אותי, אתייצב. לשחק בנבחרת זה הדבר הכי חשוב בעולם. מי שלא עושה את זה, שיעשה חשבון נפש שלו עם עצמו".

אלון חזן מאמן נבחרת ישראל. שלומי גבאי
מוכן למשחקו הראשון כמאמן הלאומי. חזן/שלומי גבאי

במקביל, בהתאחדות ממשיכים בניסיונות להביא כמה שיותר אוהדים, כשהצפי הוא שיהיו בין 12 ל-15 אלף צופים שיגיעו. עד כה הבטיחו את מקומם כעשרת אלפים אוהדים. "אין ספק שההגרלה היא אליה וקוץ בה", אמרו בנבחרת, "אם הייתה יריבה אטרקטיבית אז בטוח שהיה אצטדיון מלא, אבל בהגרלה הנוכחית יש באמת סיכוי".

בנוסף, בנבחרת נשמו לרווחה לאחר שעניין האבטחה הטיסה לאלבניה הוסדר. בהתאחדות ובנבחרת חששו לטוס לאלבניה ללא אבטחה של השב"כ לאור הנסיעות הקודמות למדינה מהבלקן שהיו מתוחות בפן הבטחוני.

הרכב משוער: אופיר מרציאנו, אלי דסה, מיגל ויטור, שון גולדברג, דורון ליידנר, דור פרץ, עדן קארצב, מוחמד אבו פאני, ליאל עבדה, מנור סולומון, מונס דאבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully