וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הגנה, אין ניסיון, יש פרשיות מין: איסלנד בשפל לקראת ישראל

הכוכב חשוד בפדופיליה, הקפטן לא בסגל (למרות שהמשטרה סגרה את תיק האונס בלי כתב אישום), המאמן מסוכסך עם חלק מהכוכבים וההגנה מחוררת. נבחרת איסלנד הנוכחית רחוקה שנות אור מזו שהדהימה את העולם לפני כמה שנים, וישראל פייבוריטית ברורה לשלוש נקודות בחיפה

תקציר: איסלנד - גרמניה 4:0/ספורט2

באיסלנד, שתתארח הערב (21:45) אצל נבחרת ישראל בפתיחת ליגת האומות, מתכוננים בחשש גדול וציפיות נמוכות לקמפיין החדש. אם לפני כמה שנים הנבחרת הזו הייתה מגיעה למשחק נגד ישראל כפייבוריטית, הרי שביום חמישי היא תתייצב בחיפה כאנדרדוג מובהק - אחרי שחזרה למימדים אליה הורגלה לאורך ההיסטוריה.

הפרשנים באיסלנד לא מאמינים ביכולת של נבחרתם להשיג תוצאה משמעותית. הטענות הן על מחסור באיכות, מחסור בניסיון וגם יחסים לא טובים בין המאמן ארנר וידארסון, לחלק מהשחקנים שהוא כמובן לא זימן. למשל ויקטור פאלסון משאלקה, שבוודאי היה יכול לתרום, אבל באיסלנד מספרים על "יחסים עכורים" בינו לבין המאמן.

אחת הדאגות המרכזיות נוגעות לחוליית ההגנה. החומר לא טוב, וידארסון התחנן בפני הולמאר איולפסון (אקס מכבי חיפה שהיום משחק בליגה האיסלנדית) שיחזור בו מפרישה מהנבחרת ונענה בשלילה, והעיתונאי יוהאן אלגאסון אמר בסוף השבוע: "יש בעיית בלמים חמורה באיסלנד. פעם היו שמות כמו הרמן הריידרסון, איולפור סבריסון, גודני ברגסון. הייתה לנו איכות בעמדה הזו, אבל היום זה ממש לא המקרה".

הולמאר איולפסון במדי נבחרת איסלנד, מול ג'ק גריליש, נבחרת אנגליה. Chloe Knott - Danehouse, GettyImages
המאמן התחנן, אבל איולפסון סירב לחזור מפרישה/GettyImages, Chloe Knott - Danehouse

בסגל שהוזמן למשחקים נגד ישראל ואלבניה בשבוע הקרוב, רק לשחקן אחד יש יותר מ-38 הופעות בינלאומיות: בירקיר ביארנסון בן ה-34, שלבש את מדי הנבחרת 107 פעמים. עמודי התווך מלפני כמה שנים, בירקיר סבארסון, קארי ארנסון וארי סקולאסון פרשו או נמצאים בדרך לשם, קולביין סיגתורסון בלי קבוצה כבר זמן רב ויוהאן גודמונדסון פצוע.

ארון גונארסון, לו 97 הופעות במדי איסלנד, היה הקפטן של אותה נבחרת סנסציונית שהעפילה ליורו 2016 ומונדיאל 2018, אבל הוא לא חלק מהסגל מאז אוגוסט האחרון - ולא בגלל הגיל (33).

בספטמבר נחשף שגונארסון הואשם ביחד עם שחקן הנבחרת אגרט יונסון, באונס שהתרחש לכאורה בדנמרק ב-2010, כשנבחרת איסלנד התכוננה למשחק נגד הנבחרת המקומית. המשטרה החליטה לסגור את התיק בלי להגיש כתבי אישום, אבל בהתאחדות האיסלנדית רתחו. גונארסון לא הוזמן מאז וכנראה שזה גם לא יקרה. גם קולביין סיגת'ורסון כבר שם אחרי פרשות שונות, ביניהן חשד לאונס.

ויש כמובן את הכוכב ב-ה' הידיעה, גילפי סיגורדסון. ביולי 2021 קשר אברטון נעצר בחשד לעבירות מין בקטינה ומאז לא שיחק כדורגל. אגב, באנגליה עדיין לא הותר לפרסם את שמו, אבל עיתון איסלנדי "חשף" שמדובר בקשר אברטון. אשתו האומללה מחקה את כל החשבונות ברשתות החברתיות, סיגורדסון לא נראה יותר בציבור ובאנגליה מעריכים שהוא שוהה במעין בית מסתור בזמן שהחקירה נמשכת.

עוד בוואלה!

מאמן נבחרת איסלנד: "ישראל נבחרת התקפית, נערכים לכמה תרחישים"

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת איסלנד לשעבר, ארון גונארסון, גילפי סיגורדסון. VI-Images, GettyImages
אחד מואשם בפדופיליה, השני באונס. גונארסון וסיגורדסון/GettyImages, VI-Images

מאז אוקטובר 2020, נבחרת איסלנד ערכה 22 משחקים. המאזן: 3 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו ו-13 הפסדים. הניצחונות הושגו נגד ליכטנשטיין (שניים) ואיי פארו. ההפסדים כללו חמישיות מספרד ודרום קוריאה. ב-22 המשחקים הללו היא ספגה 49 שערים (!).

גם האוהדים שזכו לכל כך הרבה מחמאות ושהגיעו בכמויות גדולות ביחס לגודל המדינה - כבר לא נהנים. למשחק הבית נגד ארמניה במוקדמות המונדיאל לפני כמה חודשים, הגיעו 1,697 צופים בלבד. הכמות הנמוכה ביותר למשחק בית של איסלנד מאז 1997. נבחרת הנשים יותר מצליחה וגם יותר פופולארית היום באי.

הסגל שיגיע לישראל כולל שחקני רוטציה מקבוצות כמו גנואה, ונציה ופ.צ קופנהאגן, אבל חוליית הגנה חלשה, נטולת איכות ושבירה. נבחרת איסלנד הנוכחית רחוקה שנות אור מזו שהדהימה את העולם וכל תוצאה מלבד ניצחון ישראלי ביום חמישי תהיה מפתיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully