וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריימונד גרין ומרכוס סמארט מציגים: דו קרב ה"בולדוגים" שיכריע את הגמר

שניים מהשחקנים הכי מיוחדים ב-NBA התחנכו על אותו מודל, והפכו לשומרים ומנהיגים מוערכים. עכשיו הם נפגשים ראש בראש בקרב על האליפות, וינסו לעשות את ההבדל: "כבוד להיות מושווים אחד לשני"

סטפן קרי מתאמן לקראת פתיחת סדרת גמר ה-NBA/מתוך האתר הרשמי של גולדן סטייט

סדרת הגמר בין גולדן סטייט לבוסטון שתיפתח הלילה (בין חמישי לשישי, 4:00) תהיה גם דו קרב בין שניים מהשחקנים המיוחדים ב-NBA: דריימונד גרין ומרכוס סמארט. אמש הגדיר אותם סטיב קר כ"תאומים" והסביר שסמארט "הוא דריימונד בגרסת הגארד" - במה שהיווה המשך ישיר להשוואות ביניהם. אמנם מדובר בשני שחקנים בעמדות שונות לחלוטין, אבל האפקט שלהם דומה: שניהם נחשבים לשחקני הגנה מהטובים בעולם, שניהם מתגאים בקשיחות יוצאת הדופן שלהם, שניהם מסוגלים לשמור על שחקנים יריבים בכל העמדות, והם גם נחשבים למנהיגים שסוחפים אחריהם את שאר הקבוצה.

סמארט, שנבחר לאחרונה לשחקן ההגנה של העונה, מודה שהוא לומד מגרין ואף מנסה לחקות אותו בחלק מהדברים, בעיקר בכל מה שקשור לקריאת מצבים בהגנה.

מרכוס סמארט מול דריימונד גרין. Gettyimages, מערכת וואלה! NEWS
הרוח החיה של שתי הקבוצות. סמארט וגרין/מערכת וואלה! NEWS, Gettyimages

"זאת השוואה נהדרת. להיות מושווה לשחקן בקליבר של דריימונד, זה כבוד גדול", אמר סמארט על ההתבטאות של סטיב קר בנוגע לקווי בדמיון בינו לבין גרין. "דריימונד הוא אלוף, מנהיג גדול, שומר גדול. אני מנסה ללמוד ממנו ולקחת ממנו דברים - האופן שבו הוא מנהיג, האופן שבו הוא מתפקד בהגנה, האופן שבו הוא משחק באופן כללי. יש המון מה ללמוד ממנו".

גם גרין בעצמו חי בשלום עם ההשוואה. "מרכוס ממש מבין את המשחק. אפשר לראות את זה בדרך שהוא משחק, בדרך שהוא מדריך את חבריו לקבוצה. אני אוהב לראות את זה, כי זה מזכיר לי את עצמי", הוא אומר. "הוא עושה עבודה נהדרת. אנשים שוכחים שהוא הגיע ל-NBA עם כרטיס ביקור של שחקן אחר לגמרי. בנו על המנהיגות שלו, הווינריות שלו, היכולת שלו לנהל משחק. יש לו יכולות של מנהיג, ולאט לאט הוא בנה את עצמו גם בתור מומחה הגנתי. אני חושב שהוא ממשיך לשפר את היכולות המקצועיות והמנהיגותיות שלו ככל שהשנים עוברות, ונהדר לראות את זה".

עבור סטיב קר, מדובר ב"דו קרב בין שני בולדוגים". "יצא לי לאמן את מרכוס בנבחרת ארצות הברית, ואני יודע מה הוא מסוגל לעשות. כמו דריימונד, הוא נמצא בכל מקום בהגנה, הוא ממש חכם, הוא צופה מהלכים מראש, מבין זוויות, יש לו את הגיוון לשמור על שחקנים בכל העמדות. יש לו הכל, ולא סתם הוא נבחר לשחקן ההגנה של העונה. יש לו גם יכולות התקפיות לא רעות בכלל, שלטעמי לא מספיק מוערכות".

סטיב קר, מאמן גולדן סטייט. Tim Nwachukwu, GettyImages
רואה את הדמיון. סטיב קר/GettyImages, Tim Nwachukwu

החל ממחר גרין וסמארט ישימו את המחמאות בצד, יעלו על הפרקט ויעשו את כל הדברים הקטנים שיעזרו לקבוצות שלהם לנצח. הם אולי לא ירשמו את המספרים הכי מרשימים, לא יהיו חתומים על הדאנק הכי מרשים או החסימה הכי גדולה, אבל בהחלט אמורים לעשות את ההבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully