וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אבן: "האגרסיביות בהגנה היוותה מפתח, יודעים שאנטה לא בשיאו"

26.5.2022 / 23:34

מאמן מכבי תל אביב אחרי הניצחון שהעלה ל-0:1 בסדרה נגד בני הרצליה: "אמרנו בהפסקה שאנחנו לא יכולים להיראות ככה". אהרוני: "שלם עם ההחלטה לרשום את הוקר, מה שקרה בין אקוניס לדאוסון לא חריג"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 26.5/ספורט1

מכבי תל אביב עלתה הערב (חמישי) ל-0:1 על בני הרצליה בסדרת חצי גמר הפלייאוף, בזכות ניצחון ביתי 76:82. מי שחתום עליו היה בעיקר סקוטי ווילבקין, שהוביל את הצהובים עם 24 נקודות, בעוד למחזיקת הגביע לא הספיק דאבל דאבל של צ'ינאנו אונואקו, אשר קלע 25 ואסף 12 ריבאונדים. האלופה שיפרה את ההגנה במחצית השנייה ועצרה את יריבתה על 31 נקודות, בעוד הכחולים קלעו רק שלוש שלשות מתוך 22 ניסיונות במשחק.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. ברני ארדוב
פתחו את הסדרה ברגל ימין. שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

אבי אבן אמר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "שמח ששמרנו על הביתיות. הייתה מחצית ראשונה לא טובה שלנו בצד ההגנתי. במחצית השנייה עשינו הגנה הרבה יותר אגרסיבית, זה היה המפתח. הפנים קדימה ליום ראשון, למשחק אחר במקום קשה, צריכים לבוא חדים יותר וטובים יותר כדי לנצח. דיברנו בהפסקה על זה שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיראות ככה ועלינו אחרת למחצית השנייה".

על אנטה ז'יז'יץ', שחזר מהיעדרות של מעל שבועיים אחרי שהתאושש מפגיעת ראש: "היו הרבה לבטים, אנחנו יודעים שאנטה לא בשיאו, הוא עשה שני אימונים עם מגע לפני המשחק הזה. ידענו שלוקח זמן להיכנס לקצב של משחק, הוא שיחק היום 12 דקות, ככל שהזמן עבר הוא הרגיש יותר טוב, עד שנגמר לו האוויר. יש לנו את יום ראשון לעזור לו להיות טוב יותר ולהפוך אותנו ליותר טובים".

אבן היה מרוצה מהתרומה של ג'ייק כהן, לו היו שבע נקודות במשחק: "ג'ייק הוכיח הרבה פעמים - כשהוא על המגרש, הוא עושה עבודה מצוינת. הוא עשה היום עבודה נהדרת על אונואקו, גם בצד ההתקפי. יש לנו הרבה שחקנים מוכשרים וטובים, בכל משחק מישהו אחר צריך להביא את האקסטרה".

עוד בוואלה!

חצי עבודה: מכבי תל אביב ניצחה 76:82 את בני הרצליה

לכתבה המלאה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני. ברני ארדוב
ערב קליעה חלש לקבוצתו. אורן אהרוני/ברני ארדוב

בבני הרצליה ניסו להרגיע את הרוחות בעקבות האירוע החריג בין שון דאוסון ליו"ר אלדד אקוניס, בו השניים החליפו צעקות ותנועות ידיים במהלך הרבע השלישי: "זה נובע מתסכול של משחק, לא צריך לקרות אבל נמשיך הלאה".

המאמן אורן אהרוני התייחס לכך גם הוא: "זה משחק אמוציונאלי, מה שקרה בין אקוניס לשון לא היה חריג. הוא לא נכנס טוב למשחק, אבל הוא שחקן חשוב לנו, לא משהו מעבר לזה. אלה חיים של קבוצה, חצי גמר, אמוציות, צריך לשים את זה מאחורה ולהגיע נקיים למשחק הבא".

את המשחק סיכם אהרוני כך: "בסך הכל המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה, גם התקפית וגם הגנתית. ברבע השלישי לא התחלנו טוב, ההתקפה שלנו הייתה תקועה. סבלנו מערב קליעה לא טוב מבחוץ, שהקשה עלינו עוד יותר. זה הוביל את מכבי להתקפות מעבר, נתן להם לפתוח פער של שש-שמונה והיה קשה לנו לחזור. מבחינה הגנתית, פחות או יותר עמדנו במטרות שלנו, ווילבקין עשה סלים גדולים וגם נאנלי ואוואנס, אבל ההתקפה שלנו לא זרמה. זאת סדרה, נכין את עצמנו למשחק הבא".

שחקן בני הרצליה מוריס קמפ שומר על שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס. ברני ארדוב
האגרסיביות היוותה מפתח. קמפ שומר על וויליאמס/ברני ארדוב

על ההחלטה לרשום לסדרה את קווינטון הוקר במקום די ג'יי קופר, שהתבסס כרכז הראשון בזמן שחברו היה פצוע בחודשים האחרונים: "אמרתי לפני המשחק - ההחלטה לרשום את הוקר הייתה לא קלה, הסתכלנו על המאצ'אפים נגד מכבי, מבחינה הגנתית קיבלנו דברים טובים מזה. לא חושב שלקווינטון היה משחק טוב, אבל לא הייתי תולה את ההפסד בחילוף הזה. אולי היינו מקבלים יותר התקפה, אבל היינו פחות טובים הגנתית. זאת ההחלטה שלקחנו ואני שלם איתה. תמיד אפשר להסתכל אחורה ולהגיד מה היה קורה אם, אני מקווה שהוא יעשה משחק יותר טוב ביום ראשון.

היכולת הטובה של אונואקו: "היה לצ'ינאנו משחק טוב מאוד, כשלא קלענו מבחוץ מכבי צופפה עוד יותר את הצבע, והיה לנו יותר קשה. אם היינו קולעים את המבטים הפתוחים, אז הדברים יכלו להיראות אחרת. גורם העייפות גם דיבר פה. באופן כללי היה לו משחק טוב, אבל אנחנו צריכים את שאר השחקנים יותר אפקטיביים בהתקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully