וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סימנו לי ללכת לקרן וידעתי שלא משנה מה הכדור לא ייצא מהרגל שלי"

26.5.2022 / 10:00

אבו פאני בחגיגות האליפות של מכבי חיפה: "העונה הגענו יותר בוגרים ומוכנים". בכר: "מוכן בכל שנה לקחת אליפות ולהפסיד גמר גביע. מחסומים מנטליים? שברנו את כולם". פלאניץ': "המשחק הכי טוב העונה? ה-1:2 בבאר שבע".

חגיגות האליפות של מכבי חיפה/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: אביעד בלילי

שחקני מכבי חיפה חגגו אל תוך הלילה את האליפות בפאב מקומי בחיפה אחרי חגיגות האליפות הרשמיות. השחקנים חגגו לעיני כעשרים אלף צופים ונשארו מעל שעה על הבמה כשהם שרים עם הקהל את שירי האוהדים. דין דוד שנמצא באבל על מות אימו ובן שהר שעבר ניתוח נעדרו. גם מאור לוי שנמצא עם הנבחרת הצעירה לא הגיע בתחילה אך הפתיע לאחר מכן כשהופיע על הבמה וסיפר שראה בטלויזיה את הטקס ולא היה יכול שלא להגיע.

שחקני מכבי חיפה בחגיגות האליפות. מאור אלקסלסי
"עכשיו אפשר להשתחרר". שחקני מכבי חיפה בחגיגות/מאור אלקסלסי

מי שכיכב על הבמה היה מוחמד אבו פאני שגם דיבר לאחר מכן על העונה כולה. "עכשיו אפשר להשתחרר ולחגוג", סיפר הקשר, "בסופו של דבר זכינו בשלושה תארים וזה לא משהו שבא בקלות. פספסנו בגביע אבל אי אפשר לשכוח לנו את העונה המדהימה שעשינו, לאורך כל העונה היינו הקבוצה הכי טובה ואנחנו שמחים על כך".

על ההבדל בין האליפות הנוכחית לזו של העונה שעברה אמר: "השנה הגענו יותר בוגרים ומוכנים. הבנו ששנה שנייה אחרי אליפות זה קשה מאוד. הצבנו מטרה ועמדנו בה".

שחקן מכבי חיפה מוחמד אבו פאני עם עומר אצילי, מאור לוי, סאן מנחם. ברני ארדוב
חולם על ליגת האלופות. אבו פאני/ברני ארדוב

על הפריחה שלו באופן אישי אמר: "האמנתי מהרגע הראשון שחזרתי, גם אמרתי לברק בכר ולמועדון שאני רוצה להיות חלק משמעותי ושמח שהוכחתי לכולם. אני חולם להיות בליגת אלופות, זה חלום של כל שחקן בארץ ובעולם. יש גדולים מאיתנו שלא זכו לזה ואנחנו רוצים לבוא הכי מוכנים שיש. אנחנו שחקנים מקצועניים ויש צוות שיחליט על הסגל. מן הסתם כל קבוצה מתחזקת אז אני חושב שנתחזק".

אבו פאני התפנה לספר גם על הרגעים שעמד ליד דגל הקרן במהפך מול מכבי תל אביב ושמר על הכדור: "כשהגעתי לקרן וסימנו לי ללכת לשם ידעתי שלא משנה מה, הכדור לא ייצא מהרגל שלי. היו הרבה אמוציות ומהפך מול קבוצה שמתמודדת על התואר, זה היה ניצחון אדיר. זה והגול מול הפועל באר שבע הם הרגעים הכי גדולים שלי העונה".

שחקני מכבי חיפה בחגיגות האליפות, צ'ארון שרי על הכתפיים של נטע לביא. מאור אלקסלסי
"העונה היינו יותר בוגרים ומוכנים". שחקני מכבי חיפה/מאור אלקסלסי

גם הבלם הסרבי בוגדן פלאניץ' דיבר לאחר החגיגות: "לקחנו שלושה תארים בעונה אחת וזו סיבה לחגוג, ברור שזה לא שלם אחרי ההפסד בגמר גביע אבל צריך חגוג את העונה הזו. היינו קרובים להיסטוריה אבל אנחנו מרוצים מאוד מהעונה שלנו".

הסרבי התפנה להשוות בין האליפויות ואמר: "ההבדל בין האליפויות הוא שבעונה שעברה זכינו ברגע האחרון באליפות והפעם יותר מוקדם. בעונה שעברה היה יותר משוגע והעונה הזו היא יותר לטעמנו כי היא עם פחות לחץ ועם הכרעה מוקדמת יותר." לשאלה מה המשחק הגדול של העונה ענה: "המשחק הטוב ביותר שלנו העונה היה משחק החוץ הראשון נגד הפועל באר שבע שניצחנו 1:2. זה היה משחק ענק שלנו".

ברק בכר מאמן מכבי חיפה בחגיגות האליפות. מאור אלקסלסי
שבר כל מחסום מנטלי. בכר/מאור אלקסלסי

בסיום התפנו גם ברק בכר ועוזרו גיא צרפתי לסכם את העונה: "בסופו של דבר צריך להעריך את השחקנים והמועדון על עונה שלמה", סיפר המאמן, "ברור שאנחנו מאוכזבים מהגביע אבל אני מוכן בכל שנה לקחת אליפות ולהפסיד בגמר גביע. אנחנו שמחים כל כך על השנה הזו ורוצים להמשיך לשמח את הקהל".

על הציוות שלו עם צרפתי אמר: "מכבי חיפה נותנת את כל הכלים לצוות אלייך צוות טוב, היה לגיא הרבה ביקוש כמאמן ראשי אבל הוא כמו מאמן במכבי חיפה, שחקנים גם במהלך המשחק קשובים לו והוא נכס למועדון, אני לא נותן לו את ברכת הדרך בקרוב".

על הקריאות "ליגת האלופות" של הקהל אמר: "זה חלום ואני שומע הרבה על ליגת אלופות, צריך להבין שזה לא פשוט ואנחנו לא מדורגים, אבל תמיד אנחנו חולמים וננסה לעשות את זה. העונה לא יכולנו להתכונן וקיבלנו את קייראט שהייתה באמצע העונה. עכשיו יש עוד חודש וקצת להתכונן ונגיע מוכנים. מחסומים מנטליים? אני חושב ששברנו את כולם".

צרפתי עצמו התייחס גם כן לשיתוף הפעולה ואמר "הרגע הכי גדול העונה היה בחגיגות שברק הוכיח שהוא יודע לשיר ועוד חיים משה שזה מחייב. העונה הייתה עונה עם הרבה עליות וירידות , פיגרנו בהתחלה אחרי הפועל באר שבע והיו הרבה אתגרים. אנחנו גאים מאוד על העונה הזו. כמו בזוגיות טובה כל אחד צריך להשלים את השני ואנחנו עושים את זה בהבנה עיוורת , זה לא רק אני ובכר זה כל הצוות. זה היופי של המערכת, בצוות הניהולי ויענקלה דורשים מאיתנו להתפתח וללמוד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully