וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה למשטרה: "נשקול בעתיד להמליץ לאוהדים שלא להגיע לטדי"

25.5.2022 / 16:34

בעקבות אירועי האלימות הקשים בין האוהדים לכוחות המשטרה בגמר הגביע, מנכ"ל הירוקים איציק עובדיה פנה למפקד מרחב ציון: "תלונות על חוויות אלימות קשות"

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי חיפה 2:2 (1:3 בפנדלים)/ספורט1

יממה אחרי ההפסד להפועל באר שבע בגמר גביע המדינה באצטדיון טדי, אוהדי מכבי חיפה מתלוננים על אלימות קשה מאוד שהופנתה נגדם מצד שוטרי משטרת ירושלים.

הרשת הוצפה בתמונות, סרטונים ועדויות של אוהדים ירוקים שטענו כי הותקפו בצורה קשה ושחלקם אף נזקקו לטיפול רפואי, וכעת גם במועדון בחרו שלא לשתוק על כך ופנו לתנ"צ יעקב יעקובי, מפקד מרחב ציון, תוך הבהרה כי הם מצפים לחקירה ממצה ולמענה הולם, אחרת ימליצו לאוהדיהם לא להגיע יותר למשחקים באצטדיון טדי וגם יבחנו את האפשרות לא למכור כרטיסים כלל למשחקי החוץ בבירה.

אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
המועדון עמד לצד הקהל. אוהדי מכבי חיפה בגמר הגביע בטדי/ברני ארדוב

"בהחלטתך הודעת כי אין בכוונתכם לאפשר תפאורה שהוגשה מראש על ידי אוהדי מכבי חיפה והושקעו בה כספים רבים. כמו כן, ציינת בהחלטתך כי האיסור הינו גורף לאוהדי שתי הקבוצות", כתב המנכ"ל הנכנס איציק עובדיה בפנייתו למשטרה, "לתדהמתנו, עם הגיענו לאצטדיון נוכחנו להבין כי רק ביציע של אוהדי מכבי חיפה בוצעה אכיפה לעומת היציע המזרחי שבו אפשרתם להכניס ציוד עידוד במלואו כולל אמצעים ואלמנטים שהוגשו על ידי קהל אוהדינו וסורבו מראש על ידכם כאמור. למעשה, בהחלטתך לאשר את הכנסת הציוד ליציע המזרחי ומניעת הכנסת הציוד לאוהדי מכבי חיפה פגעת בטוהר המשחק ובספורטיביות ויצרת אפליה הלכה למעשה בין קהל אוהדי הכדורגל ובזאת אף העלית את רמת המתיחות במשחק שלא לצורך וכל זה במעמד גמר גביע המדינה".

עוד כתב: "לצערנו הרב, במקום להבין את התסכול הלגיטימי שגרמה החלטתך, בחרתם להוסיף ולהחמיר עם קהל אוהדי מכבי חיפה וכי גם במשחק עצמו ביצעתם אכיפה סלקטיבית בין שני היציעים. שכן, ביציע המזרחי כמעט ולא הייתה נוכחות משטרתית לעומת כמויות גדולות של שוטרים ביציע הדרומי המאכלס את אוהדי מכבי חיפה. חשוב מאוד לציין כי כבר בשלב בו טרם הופעלו אמצעים פירוטכניקה ביציעי שתי הקבוצות כבר בוצעה עלייה מאוד אגרסיבית של כוח משטרה ליציע הדרומי אשר גרמה למהומה גדולה שלא לצורך וזאת בניגוד גמור ל נורמות המקובלות בכל האצטדיונים בארץ. אין לי ספק שאלמלא הכניסה האגרסיבית של השוטרים ליציע ניתן היה למנוע את האירועים האלימים ביציע".

אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
אוהדים התלוננו על אלימות קשה מצד כוחות המשטרה/ברני ארדוב

עובדיה הוסיף: "כאן המקום לומר כי המועדון מגנה מכל וכל הפעלה של אמצעים פירוטכניקה מסוכנים שעלולים לפגוע בשלום הציבור וכמו כן, אלימות מכל סוג או כל פעולה לא חוקית אחרת, אך אמצעים מסוג זה הופעלו גם ביציעי המזרחי ולא 'זכו' לאותה תגובה אגרסיבית מטעם המשטרה. בנוסף, החל מסיום המשחק אנו מקבלים עדויות רבות לרבות סרטונים מאוהדי קבוצתנו שסבלו מאלימות ומאגרסיביות לאורך כל שלבי המשחק, כולל בסיום, ולפי התרשמותנו לא היה בה צורך והיה ניתן להימנע ממנה.

"לא בוצעה אכיפה כלל ביציעים אחרים ולראיה לא בוצעו מעצרים כלל ביציעים אחרים באצטדיון", נכתב בנוסף, "המקרה הנ"ל אינו המקרה הראשון בו אוהדינו זוכים ליחס אגרסיבי וביצוע של אכיפה בררנית ביציעי אצטדיון טדי. גם כאשר מכבי חיפה התארחה אצל הפועל ירושלים, כוח המשטרה בחר לבצע אכיפה של עטיית מסכות אך ורק ביציעי אוהדי מכבי חיפה לעומת יציעים אחרים שלא זכו לאכיפה זהה, מה שהוביל למהומה שלא לצורך ולעדויות מאוד קשות של אלימות כלפי אוהד מכבי חיפה. למרות תלונתו הרבות באותה העת לא התקבלה שום התייחסות רשמית להתנהגות המשטרה גם באירוע הנ"ל.

"למשחק אמש הגיעו כ-15,000 אוהדי מכבי חיפה במטרה לעודד את הקבוצה וחזרו עם חוויות של
אלימות קשה בתוך היציעים. בהתאם לכל האמור לעיל, אנו רוצים להביע את אכזבתנו הקשה מהפגיעה באוהדינו ודורשים לקבל הבהרה לגבי קבלת ההחלטות שלטעמנו היו שגויות ומבקשים לקיים תחקיר מלא ולקבל את מסקנותיו על מנת שמקרים מסוג זה לא ישנו ואוהדי הכדורגל יוכלו לפקוד את המגרש בירושלים בבטחה. למועדון מכבי חיפה אחריות רבה כלפי קהל האוהדים וכ כל שלא נקבל מענה ענייני, נשקול בעתיד להמליץ לאוהדי מכבי חיפה שלא להגיע למשחקי הקבוצה שנערכים באצטדיון טדי וזאת מתוך דאגה לשלומם ולביטחונם".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully