וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורן ז'ורנו: "רק רציתי לחזור לשחק כדורסל, זו סגירת מעגל"

21.5.2022 / 9:20

הרכז שהתגבר על מחלת הסרטן חגג עלייה עם עירוני קרית אתא: "הפתענו גם את עצמנו". שלו לוגשי המצטיין: "חונכתי לא לספור אף אחד". בקבוצה יעברו את תקציב המינימום, היו"ר בנטוב: "נעמיד קבוצה חזקה מאוד". אברהמי ימשיך

סיכום השבוע בספורט העולמי/ספורט1

13 שנים אחרי שירדה לליגה הלאומית, חזרה אתמול (שישי) עירוני קרית אתא לליגת העל בתום ניצחון 0:3 בסדרת הגמר של הליגה הלאומית על עירוני רמת גן. הקבוצה של שרון אברהמי שיחקה לאורך כל שלבי הפלייאוף עם זר אחד בלבד, אך עם הרבה רוח לחימה והגנה חזקה, הצליחה לעצור את הפייבוריטיות לעלייה וחגגה את החזרה המפתיעה לליגה הראשונה.

עם סיום המשחק נראה יו"ר הקבוצה נפתלי בנטוב, שמשמש בתפקיד מאז שנת 1976, בוכה מהתרגשות במשך דקות ארוכות על הספסל. "היו עונות שהובלנו ובסוף הפסדנו, יש לי הרבה צלחות מקום שני, ועכשיו הצלחת הרביעית של מקום ראשון", סיפר בנטוב, "זו הייתה עונה ממש מתוקה, בלי זר מתחילת הפלייאוף, לנצח קבוצות כמו נהריה ורמת גן, רק החבר'ה האלה יכולים לעשות את זה. אין מילים, ספורט זה משהו מדהים, שלפעמים הכסף לא הכי חשוב בו, אלא הלב והנשמה. היו פה הרבה לב ונשמה. אני כל כך אוהב את כולם פה, מגיע להם הכל".

בקרית אתא יחלו בקרוב לעבוד על ההכנות לליגת העל. בקבוצה סיפרו כי באמצעות הספונסרים הרבים והתמיכה שיש מסביב, בראשות "ירח סוכנות ביטוח", הם יעברו את תקציב המינימום וכי אין להם גם ספק שהאולם העירוני יאושר. "אין לנו בעיה תקציבית", סיפר בנטוב ודיבר על ההכנות לעונה הבאה, "לפי כל הספונסרים שלי, מדברים איתי על להגיע לפלייאוף. נעמיד קבוצה חזקה מאוד. הבסיס שלה יהיה החבר'ה האלה, בתוספת שחקנים, אבל הם יובילו אותנו. השחקנים האלה יכולים להמשיך לליגת העל, הרבה קבוצות מנסות לעשות את זה וחלקן מצליחות, גם אנחנו נצליח. נקדם ישראלים, כל החבר'ה האלה מגיע להם לשחק בליגת העל. שרון אברהמי הוא מאמן בית, אין מה לדבר, הוא ממשיך, נגמור את החגיגות ונתחיל לעבוד".

קורן ז'ורנו, עירוני קרית אתא. לירון מולדובן
סגירת מעגל. קורן ז'ורנו/לירון מולדובן

אין ספק כי הסיפור המדהים של קרית אתא הוא סיפורו של קורן ז'ורנו. הרכז נמוך הקומה (1.72) הצטיין במשחק העלייה עם 13 נקודות, והיה חלק מרכזי מההעפלה לליגת העל. ז'ורנו חזר לפעילות לפני פחות משנתיים אחרי שהתגבר על מחלת הסרטן, שאיימה לגדוע את קריירת הכדורסל ואת רגלו. אתמול הוא היה גיבור הרגע.

"עצם זה שחזרתי לשחק, זו סגירת מעגל מבחינתי. זו הייתה המטרה העיקרית שלי, להחלים מהסרטן ולחזור לשחק כדורסל. נוצרה פה הזדמנות מדהימה בקרית אתא, בתמיכה של המערכת עם שרון ואלדד, נתנו לי חלק מרכזי בקבוצה. שמח שזה הצליח. ניהנה מהאליפות, נעשה את החושבים אחר כך ברמה האישית והקבוצתית. מאמין שהדברים יתבהרו בקרוב", אמר ז'ורנו.

הגארד התפנה לדבר על העונה של קבוצתו: "עברנו עונה ארוכה, התחלנו אותה בסוף אוגוסט, שחקנים שפעם ראשונה משחקים ביחד, חבר'ה צעירים מהלאומית, חלקם מהארצית. מהרגע הראשון ברמה האנושית והחברית, הווייב היה ממש טוב. עברנו עונה לא פשוטה עם הפציעה בסופו של דבר של קני פנדרברוק שהיה מאוד משמעותי כל העונה, וכשהוא נפצע אני חושב שכל אחד ראה בזה הזדמנות להביא את עצמו לידי ביטוי. אחת ההוכחות שהקבוצה הזאת מדהימה, היא שהציעו לו ללכת הביתה בשלב מסוים, לא ראו סיבה שהוא חייב להישאר, והוא רצה להישאר איתנו עד הסוף. זו מעלה גדולה מבחינתו. הדברים עוד יותר התחברו מהרגע הזה, כל אחד הביא את ה-110% שלו. הפתענו גם את עצמנו, אבל זה הפסיק ברגע שראינו כדורסל טוב ביחד עם הזר הכי טוב בליגה הזאת. באנו אנדרדוג לכל משחק במחשבה שלנו, אבל האמנו בכל רגע נתון שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה".

עוד בוואלה!

עירוני רמת גן תגיש עתירה בדרישה להעלותה לליגת העל

לכתבה המלאה
שלו לוגשי, שחקן עירוני קרית אתא. לירון מולדובן
מצטיין הפלייאוף חוזר לליגת העל. שלו לוגשי/לירון מולדובן

מי שנבחר לשחקן המצטיין של הפלייאוף הוא שלו לוגשי בן ה-20. למי שהייתה זו היכרות ראשונה עם לוגשי, זה לא מפתיע. הפורוורד (1.95) בן ה-20 הגיע לפני שנתיים לליגת העל מהדלת האחורית, כשהרשים את דני פרנקו במבחנים בעירוני נהריה אחרי שסיים את מחלקת הנוער בהפועל עמק יזרעאל, ובמהלך העונה היה שחקן רוטציה בלבד, אך מאז הפציעה של קני פנדרברוק פרץ וסיים את הפלייאוף עם 12 נקודות ו-7.1 ריבאונדים בממוצע, כולל 19 נקודות במשחק העלייה.

"אם היית שואל אותי האם אני יודע שנעשה את זה, התשובה היא לא, אבל אם אני מאמין שנעשה את זה? ברור שכן", אמר לוגשי שחגג ארוכות על הפרקט, "אנחנו חבר'ה שבאים לעבוד, לא משנה הגיל והרזומה, פשוט קבוצה, באים לנצח, אין דרך אחרת. לבוא כאנדרדוג זה הכי טוב שיש, חונכתי לא לספור אף אחד, לא משנה מה השם שלו, כמה כסף הוא מקבל ובן כמה הוא, הוכחנו את זה. החלום של כל אחד זה לשחק בליגת העל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully