וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאנלי: "אנחנו מתקדמים בדיוק בזמן הנכון", סורקין: "לא שמחנו באמת"

עודכן לאחרונה: 8.4.2022 / 6:38

מכבי תל אביב הביסה את ברצלונה בספרד כשהחדשות על הפיגוע בדיזנגוף הורידו את השחקנים מהר לקרקע. השחקנים הניפו את דגל ישראל, נאנלי: "אנחנו איתכם, תל אביב". אם אנדולו תנצח בבלגרד, מכבי תדע את יריבתה בפלייאוף בשישי בערב

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

1.

המומנטום הנהדר של מכבי תל אביב ביורוליג נמשך גם אמש (חמישי) כשהצהובים הביסו את ברצלונה בחוץ 80:104. מכבי טיפסה למאזן של 16 ניצחונות מול 11 הפסדים, ותנעל את עונת היורוליג שלה בשבוע הבא נגד פנרבחצ'ה בבית, כשייתכן שכבר הערב תדע מי תהיה היריבה שלה בשלב הפלייאוף, בהתאם לתוצאה של אנדולו אפס בבלגרד.

מכבי פגשה על הפרקט בפלאובלאוגרנה ברצלונה שונה ממה שהוצגה במהלך כל העונה, כשבקבוצה מחליטים לתת הזדמנות ללא מעט שחקנים צעירים, והצהובים ניצלו זאת למחצית ראשונה נהדרת בה קלעו 57 נקודות וירדו ביתרון 11 הפרש. ברבע השלישי ברצלונה חזרה עד לפיגור 6 בלבד, אך מכבי ברחה ובעזרת רבע אחרון מרשים של 12:28 יצאה עם הניצחון.

הצהובים קלעו 16 שלשות מ-27 נסיונות, כחמישה שחקנים מסיימים בספרות כפולות בראשם סקוטי ווילבקין עם 20 נקודות וג'יימס נאנלי עם 18. רומן סורקין רשם שיא עונתי עם 13 נקודות בכמעט 20 דקות, כשדריק וויליאמס וקינן אוואנס מוסיפים 12 ו-11 נקודות בהתאמה.

"שיחקנו מחצית ראשונה טובה מאוד, רצינו לצאת עם אותה אנרגיה גם במחצית השנייה, להמשיך לבנות על מה שעשינו במשחקים האחרונים לקראת הפלייאוף", אמר סקוטי ווילבקין, "זה זמן טוב לשחק ככה טוב. יש לנו עוד משחק אחד הפלייאוף ואנחנו רק רוצים להמשיך ולהשתפר".

אבי אבן מאמן מכבי תל אביב. אתר ברצלונה בכדורסל, אתר רשמי
השיפור נמשך.אבן/אתר רשמי, אתר ברצלונה בכדורסל

2.

הניצחון של מכבי תל אביב ושל מילאנו על וילרבאן אמש השאיר את כל האפשרויות פתוחות עבור מכבי, שתדע בוודאות את מי היא תפגוש בסדרת הפלייאוף שתיפתח בעוד שבוע וחצי רק אם אנדולו אפס תנצח הערב את הכוכב האדום בלגרד בחוץ. במקרה כזה הצהובים יסיימו במקום השישי, ויוכלו לפגוש את מילאנו אם ריאל מדריד תפסיד בבית לבאיירן מינכן או את אולימפיאקוס אם הבלאנקוס ינצחו.

אם אנדולו תפסיד בבלגרד, מכבי תהיה אחראית לגורלה במשחק נגד פנרבחצ'ה ביד אליהו בשבוע הבא. אם הצהובים יפסידו בבית, ויסיימו במקום השישי, הם יוכלו לפגוש את ריאל מדריד או אולימפיאקוס כפי שמצוין למעלה, אך אם ינצחו יעלו למקום החמישי, ויוכלו לפגוש את ריאל מדריד, אם תפסיד לבאיירן בביתה, או את מילאנו אם ריאל תנצח.

עוד בוואלה!

הישראלים של מכבי תל אביב הניפו את דגל ישראל, אבן: "קשה לדבר על המשחק"

לכתבה המלאה
ניק קלאתיס שחקן ברצלונה מול קינן אוואנס שחקן מכבי תל אביב, אנטה ז'יז'יץ'. אתר ברצלונה בכדורסל, אתר רשמי
"אף אחד לא ירצה לפגוש אותנו בפלייאוף"/אתר רשמי, אתר ברצלונה בכדורסל

3.

העובדה שברצלונה הופיעה למשחק ללא כמה משחקני המפתח שלה ואפשרה דקות משמעותיות לשחקנים שלא עלו על הפרקט עד עתה ביורוליג בהחלט עזרה למכבי תל אביב לברוח, אך הצהובים נהנו גם מהביטחון של התקופה האחרונה ובקבוצה מספרים כי לא משנה מי תעמוד מולם בסופו של דבר בפלייאוף, הם מגיעים עם מספיק ביטחון ויכולת טובה כדי לעמוד שווים מול שווים ולנסות להמשיך את סיום העונה המצוין שעובר אליהם.

"אנחנו צומחים ובונים את עצמנו בכל יום", סיפר ג'יימס נאנלי, "זאת המטרה, ואנחנו עושים את זה בזמן הנכון, אנחנו רק רוצים להמשיך ולהתקדם בדיוק הזמן הנכון".

במכבי הודו כי נהנו מיום קליעה טוב במיוחד בברצלונה, אך ייחסו את זה גם לתקופה שעוברת על הקבוצה ולא רק לעובדה שהיריבה הגיעה במצב פחות מוכן להתמודדות. "אנחנו בתקופה כזאת שהכל הולך כמו שצריך", סיפר אחד מאנשי המועדון לאחר המשחק, "השלשה של ווילבקין מהחצי על הבאזר של המחצית זה בדיוק הדוגמה למומנטום שאנחנו נמצאים בו. אנחנו בטוחים שאף קבוצה לא רוצה לפגוש אותנו עכשיו".

שחקני מכבי תל אביב עוז בלייזר, רומן סורקין, יפתח זיו, עודד ברנדווין. אתר מכבי תל אביב, אתר רשמי
רגע שהשחקנים לא ישכחו לעולם. דגל ישראל בספרד/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב

4.

כאמור, עם סיום המשחק שמעו אנשי מכבי תל אביב את החדשות על הפיגוע במרכז תל אביב, כשמיד נעמדו השחקנים הישראלים של הקבוצה עם היו"ר שמעון מזרחי והניפו את דגל ישראל.

"החדשות מהבית זה משהו שיותר מדבר אלינו עכשיו, חיבוקים ונשיקות לכל מי שהיה באזור, היו לי הרבה חברים בסביבה", סיפר יפתח זיו, "אמנם ניצחנו והכל, אבל זו שמחה שמהולה בעצב. אני הולך לזכור את התמונה שעמדנו עם דגל ישראל אחרי שעודכנו על החדשות".

רומן סורקין הוסיף כי: "זה הרגע שניקח מהמשחק הזה, זה ניצחון גדול, אבל לא שמחנו באמת, אחרי ששמענו את החדשות האלה. מביעים תמיכה בכולם ומקווים לרגעים יותר טובים".

ג'יימס נאנלי הוסיף מצידו: "אנחנו איתכם, מכבי, אנחנו איתכם, תל אביב, אנחנו איתכם, ישראל. זה דבר עצוב, אנחנו חייבים להפסיק את האלימות".

במכבי תל אביב ישובו ארצה לקראת המשחק במוצאי שבת נגד הפועל חולון, ויערכו אימונים בסוף השבוע בצל הסיטואציה המתוחה במרכז תל אביב. "טבעי שלחלק מהשחקנים יהיה חשש בגלל מה שקורה, יש לנו ניסיון עם הדברים האלה וניתן לכל שחקן את המענה שלו", סיפרו במועדון.

5.

בבוקר המשחק המשיכה מכבי תל אביב בפרויקט שלה "קבוצה אחת - עם אחד", בהובלת המרכז לאימפקט יהודי, וביקרה בבית הספר היהודי בברצלונה "התקווה", כשאת הביקור הוביל דורון ג'מצ'י ונכח בו גם שחקן קבוצת הנוער של המועדון אורי כהן.

"הקשר בין יהדות ספרד לבין עם ישראל הוא קשר עתיק יומין ובעל חשיבות רבה בתחומים רבים, במיוחד בתחום הספרות והמורשת היהודית", אמר שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב, "כמובן שלא נשכח את מגורשי ספרד, שחלק מהם וצאצאיהם עלו לישראל. ביקור בספרד בכלל ובברצלונה בפרט מהדהד בראש ובראשונה את הקשר עם היהדות המקומית. זהו ביקור המהווה המשך ישיר לכל הביקורים החשובים שקיימנו עד כה, במילאנו, ברלין, בלגרד ואתונה. אנצל את ההזדמנות הזו בכדי לאחל חג פסח כשר ושמח לכל יהדות ספרד באשר היא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully