וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איביץ' על אצילי ומיכה: "אני מאמין לשחקנים עד שמראים לי אחרת"

מאמן מכבי תל אביב לשעבר דיבר בפודקאסט 'חולה על כדורגל' על ימיו בצהובים, והתייחס בין השאר לפרשת הקטינות ("אלה דברים שקרו בחיים הפרטיים שלהם"), וגם לעתידו: "אני מנסה לא לחלום יותר מדי. אני כבר שנה ושלושה חודשים ללא עבודה. לא ציפיתי לזה"

תקציר: מכבי תל אביב - בני סכנין 0:0/ספורט1

בזמן שקבוצתו לשעבר מכבי תל אביב מנסה לסגור הפער מהאלופה והמוליכה מכבי חיפה בתקווה להשלים קאמבק גדול והשגת תואר האליפות, מאמנה לשעבר ולאדן איביץ' יושב בבית כשהוא ללא קבוצה כבר כמעט שנה וחצי. המאמן הסרבי דיבר בפודקאסט 'חולה על כדורגל' של יוסי עדני וגיל קנל והתייחס לבניית הקבוצה שזכתה בשתי אליפויות רצופות תוך כדי הפגנת דומיננטיות מרשימה, עתידו וגם להחלטה של מיץ' גולדהאר לוותר על עומר אצילי ודור מיכה לאחר התפוצצות הפרשה ההיא.

על ההצלחה של עומר אצילי במכבי חיפה אמר איביץ': "זו לא הפתעה עבורי שהוא השחקן הטוב בישראל. אני ציפיתי ממנו להיות כזה. הוא עובד קשה בכל יום, הוא נלחם על העמדה שלו. לפעמים הוא היה מאוד עצוב כי הוא לא פתח או הוחלף. אני שמח עבורו, למרות שהוא במכבי חיפה. הוא אדם טוב ושחקן טוב. הוא שחקן שעושה הבדל. לגבי הנבחרת, זו שאלה למאמן למה הוא לא שם. לכל אחד מאיתנו יש חזון אחר. זו הפתעה עבורי שהוא לא בנבחרת, אבל אני מכבד את המאמן".

על השחרור של אצילי ומיכה לאחר פרשת הקטינות: "ההחלטה של מיץ' הותירה אותנו בלי שניים מהשחקנים החשובים שלנו בפלייאוף. זו היתה מכה. אני לא אוהב לדבר על דברים שאני לא בטוח בהם. דיברתי איתם, אני מכבד אותם, אני יודע באיזה אנשים מדובר. זו היתה החלטה של המועדון וצריך לכבד אותה. אני מאמין לשחקנים שלי עד שמראים לי אחרת. אחרי כל מה שקרה, הם חופשיים, לא היו הליכים נגדם. אלה דברים שקרו בחיים הפרטיים שלהם".

איביץ' הוסיף: "כמובן שאני רוצה שהשחקנים שלי יהיו אחראיים במגרש ומחוצה לו. הם מייצגים מועדון גדול והם צריכים להיות אחראיים למעשים שלהם. היום עם הטלפונים והמדיה החברתית הכל יוצא מיד. אני מקווה שאלה דברים שלא יקרו שוב, לאף אחד".

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. דני מרון
"ההחלטה של מיץ' לשחרר את אצילי ומיכה הותירה אותנו בלי שניים מהשחקנים החשובים שלנו בפלייאוף". איביץ'/דני מרון

המאמן הסביר כיצד בנה את הקבוצה הדורסנית שלקחה שתי אליפויות רצופות: "בתחילת הדרך שלי במכבי תל אביב נתתי לבן מנספורד רשימת שחקנים שאני רוצה והוא שאל אותי 'מי יכבוש? אין פה אף שחקן התקפי'. אמרתי לו שהקבוצה שלי מתחילה ממספר 1, שזה השוער. אח"כ 2, 3, 4. בניתי קבוצה מההגנה".

הסרבי הרחיב: "למכבי תל אביב היו הרבה בעיות בהגנה והיה חשוב לי לעבוד מהר כדי להביא שחקנים חופשיים שרוצים לשחק בישראל. לא קל להביא שחקנים מספרד ומפורטוגל לישראל. היה חשוב לנו לבדוק גם את האישיות שלהם, לראות שהם לא יעשו בעיות בחדר ההלבשה. עבדנו קשה כדי להביא את השחקנים שאנחנו מחפשים. היום הייתי לוקח ממכבי שאימנתי את כל הקבוצה. אני אימנתי את כל הסגל, לא שחקן כזה או אחר. אם שחקן משחק בשביל עצמו, הוא לא מתאים לפילוסופיה שלי. אם תשחק עבור הקבוצה, יראו את האיכות שלך".

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב עם עומר אצילי. דני מרון
לא מופתע שהפך לשחקן הטוב בישראל. איביץ'/דני מרון

איביץ' התייחס גם לשמועות שיגיע לאמן את הנבחרת: "אולי בעתיד, לא עכשיו. אני רוצה לעבוד באופן יומיומי עם קבוצה. אני אוהד לעבוד עם השחקנים. היו לי כמה הצעות מנבחרות לאומיות בשנה האחרונה, אבל סירבתי בגלל הסיבה שאמרתי". על עתידו המקצועי אמר: "אני מנסה לא לחלום יותר מדי. אני כבר שנה ושלושה חודשים ללא עבודה. לא ציפיתי לזה. החלטתי לא למהר לקבל החלטה. כל מאמן רוצה לאמן בפרמייר ליג, אבל זה קשה. צריך לעבוד הרבה כדי לקבל הזדמנות שם. אם היית שואל אותי לפני שהגעתי לישראל, לא הייתי חושב שאהיה בישראל ואשאר שנתיים".

על ברק יצחקי: "היה לנו שיתוף פעולה מצוין בשנתיים שעבדנו ביחד. היה קשה להביא שחקנים איכותיים לישראל בתחילת חלון ההעברות. הקבוצות מחכות כי החלון ארוך יותר מאירופה. בתקופה הזו אפשר לעשות עסקה טובה. הוא עובד 24/7 עבור מכבי ת"א. לפעמים הוא לא ישן בלילה וחושב איך הוא יכול לעזור לקבוצה, למאמן, לדבר עם השחקנים. זו עבודה מסובכת והוא עדיין צעיר. העבודה שלו תשתפר ככל שהוא יצבור ניסיון. רציתי את דן ביטון במכבי תל אביב אחרי העונה הראשונה, רציתי אותו. דיברתי עם ברק שיקח את השחקן הזה. היה קשה כי לא היינו יכולים לשלם את סכום ההעברה עליו. לודוגורץ רכשה אותו בסופו של דבר מאשדוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully