וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורי, אבו עביד וגאנם גינו את המפגעים אחרי הלחץ של זהבי

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 19:13

קצת אחרי הביקורת של ערן זהבי כלפי ערביי הנבחרת, המוזמן הטרי צייץ: "זה הזמן להתאחד, הלב כואב מפיגועי הטרור הרצחניים". קבוצות המגזר: "מגנים בנחרצות ומשתתפים בצער המשפחות". גאנם: "רוצחים בשם הדת"

תקציר ה-2:2 בין נבחרת ישראל לרומניה/ספורט1

המצב הבטחוני הקשה ורצף הפיגועים יצר אי נוחות ומתיחות גם בנבחרת ישראל, שבה משחקים יחד שחקנים ערבים וישראלים. כזכור, כוכב נבחרת ישראל ערן זהבי, שלא השתתף בשני המשחקים האחרונים נגד רומניה וגרמניה, קרא לכל שחקני הנבחרת - יהודים וערבים כאחד - לגנות את הפיגועים האחרונים. לאחר שראה ששחקנים מהמגזר הערבי בנבחרת לא עשו זאת, הוא כתב בקבוצת הווטסאפ של השחקנים על כך שהוא "מאוד מאוכזב מההתעלמות", וכי הוא "לא מבין ממה זה נובע".

התגובה של רמזי ספורי לפיגוע בבני ברק. אינסטגרם, אתר רשמי
הפוסט של ספורי/אתר רשמי, אינסטגרם

קצת אחרי הדברים של זהבי, רמזי ספורי המזומן הטרי לנבחרת מהמגזר, פנה לרשת החברתית וכתב: "זה הזמן להתאחד. הלב כואב והנשמה מדממת מפיגועי הטרור הרצחניים, שאי אפשר להישאר אדישים אליהם. אני מגנה ומזועזע מהאירועים. מאחל החלמה מהירה לפצועים והשתתפות בצער המשפחות של הנרצחים ומקווה שהתקופה הזו תעבור ללא עוד קורבנות".

גם איאד עבו אביד חברו של ספורי לבאר שבע והנבחרת נכנע ללחץ וכתב: "ימים כואבים ולא קלים עם פגועי הטרור בימים האחרונים, שמחרידים את כולנו. אני מזועזע מהפיגועים ומגנה אותם בכל תוקף. אני מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים ומשתתף בצער המשפחות שאיבדו את היקר להם".

שחקן נבחרת ישראל איאד אבו עביד, מול מרקו גרול, נבחרת אוסטריה. רויטרס
הצטרף למגנים. אבו עביד/רויטרס

קייס גאנם, גם הוא שחקן הפועל באר שבע, גינה וכתב ברשת החברתית: "לאנושות אין דת או לאום, עדיף להיות אנושי ללא דת מאשר דתי ללא לב. לרצוח אנשים חפים מפשע זה מעשה מנוול ושיא הרוע, זה הכי רחוק מהאיסלם, לא שהיד ולא גן עדן, רשעים וצמאי דם בגיהנום מקומכם".

קבוצות המגזר הערבי בשתי הליגות הבכירות - בני סכנין, אחי נצרת, הפועל אום אל פאחם, מ.ס. כפר קאסם ומכבי בני ריינה - החליטו להוציא הודעה משותפת בשפה הערבית, שאותה הקדים פסוק מהקוראן אשר אוסר פגיעה בחפים מפשע, ובה נמסר: "אנחנו מגנים בנחרצות ומביעים את התנגדותנו המוחלטת למעשי הפשיעה אשר אירעו בימים האחרונים בערים באר שבע וחדרה ובמרכז הארץ, ואשר גרמו לאבידות בנפש ופציעות לאזרחים חפים מפשע. אנחנו מביעים את תנחומינו והשתתפותנו בצערן של המשפחות האבלות על מות יקיריהם, ומתפללים לבורא עולם לבואו של השלום על האזור ועל כלל האזרחים, למען נחיה ביחד בביטחון ושלום".

שחקן בני סכנין ונבחרת ישראל לשעבר, עבאס סואן, התראיין ל-103FM ואמר: "טוב שכולם מגנים ומאמינים שחיים של בני אדם הם קדושים. אסור לגעת בחיים של בני אדם. אני גם מגנה בשם כל אלו שמאמינים בחיים של בני אדם. לכל דבר יש דרך". על הביקורת מצד זהבי בקבוצת הוואטסאפ הוא הוסיף: "לא צריך שערן זהבי יפנה לשחקנים בנושא".

שרשרת הפיגועים האחרונים גרמה ללא מעט שחקנים יהודים בכירים, ובראשם ערן זהבי, לגנות את המתקפות האלו והמדיניות "הרכה" כלפי המחבלים. גינוי הגיע גם בהודעה רשמית של בני ריינה מצמרת הליגה הלאומית.

יוסי בניון התייחס גם הוא למצב וכתב: "מסיים שבועיים ראשונים כמנהל המקצועי של הנבחרת. מלא גאווה, אופטימי מתמיד אבל עם לב שבור מכאב בגלל הימים הנוראיים שעוברים על כולנו. משתתף בצער ובכאב של משפחות הנרצחים והנרצחות, מאחל בריאות לכל הפצועים ויודע ששום דבר לא יצליח לשבור אותנו. נחזור לחיים ולשגרה חזקים יותר ומאוחדים מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully