וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב לא מתכוונת לשחרר את יפתח זיו בקיץ: "הוא קרוב לפריצה"

23.3.2022 / 7:05

למרות ההצהרות של רקנאטי על חיזוק השלד הישראלי, בקבוצה בונים על הרכז שבלט בניצחון על מילאנו, ומשקם את הביטחון מאז עזיבתו של ספרופולוס. נאנלי חיבק את מזרחי והכעיס את מסינה, אוואנס מצהיר: "אנחנו קבוצת פלייאוף בלי קשר לקבוצות הרוסיות"

תקציר: ריאל מדריד - מנרסה 86:75/ספוקט1

1. מכבי תל אביב מתקרבת אל פלייאוף היורוליג אחרי שאמש (שלישי) הביסה הקבוצה 58:75 את ארמני מילאנו ביד אליהו. בזכות הניצחון עלתה הקבוצה למאזן של 12 ניצחונות מול 11 הפסדים, במחיקת התוצאות נגד הקבוצות הרוסיות.

זה היה ערב שונה ביד אליהו. הצהובים התנפלו על מילאנו, עלו ליתרון 21:37 ברבע השני, אלא שכאן נעצרו וראו את האדומים יורדים בפיגור 3 בלבד למחצית. רבע שלישי גדול נוסף פתח פער והצהובים סגרו את הסיפור בעזרת הגנה מרשימה גם ברבע הרביעי כשהם עוצרים את מילאנו על 21 נקודות בלבד במחצית השנייה. ג'יימס נאנלי וג'יילן ריינולדס קלעו 14 נקודות כל אחד והובילו את קלעי הקבוצה כשאנטה ז'יז'יץ' מוסיף 12.

בסיום המשחק התחבקו אנשי מכבי תל אביב עם חברי ההנהלה של הקבוצה והודו לקהל שדחף את הקבוצה לניצחון. ג'יימס נאנלי רץ לכיוונו של שמעון מזרחי וחיבק אותו, כמה שניות אחרי שקלע שלשה שהכעיסה מאוד את אטורה מסינה, מאמנה של מילאנו.

"הרגשנו שאנחנו קבוצת פלייאוף גם בלי קשר לקבוצות הרוסיות. אנחנו לוקחים את זה יום אחרי יום, אנחנו פועלים בשיטה הזאת", אמר בסיום קינן אוואנס שקלע 9 נקודות ב-21 וחצי דקות והיה מהטובים בקבוצה במחצית השנייה, "רצינו להתחיל אגרסיבי, אמרנו שזו לא רק העבודה של הגבוהים לקחת ריבאונד, ואכן סקוטי לקח 6 ריבאונדים וזה היה מאוד גדול בשבילנו".

אנטה ז'יז'יץ' הוסיף: "במחצית הראשונה עשינו עבודה נהדרת במשך 15 דקות, אבל ב-5 הדקות האחרונות איבדנו ריכוז, הם עשו דברים טובים שהובילו לנקודות, רצו למתפרצות. במחצית השנייה מההתחלה עשינו עבודה מדהימה. שמרנו אותם על מתחת ל-60 נקודות, זה מדהים. ניצחון ענק בשבילנו, אנחנו עשינו עוד צעד למטרה".

ג'יימס נאנלי שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הרתיח את מסינה. נאנלי/דני מרון

2. הבוקר יקום יפתח זיו ויגלה שכמה שעות לפני המשחק דיבר הבעלים של הקבוצה אודי רקנאטי על כך שים מדר נמצא על הרדאר של מכבי תל אביב, וגם היה בקיץ האחרון. אמש, בתום משחקו הטוב ביותר ביורוליג, ניגש רקנאטי (שציין במפגש עם התקשורת כי הוא מאמין מאוד בזיו) אל הגארד ובירך אותו על המשחק הטוב שלו.

"היכולת של יפתח התחילה במשחק הקודם, הוא מתקדם. כשאתה רואה מישהו משחק טוב ונהנה, זה כיף. אני אוהב לראות אנשים נהנים", אמר קינן אוואנס על חברו שרשם שיא בדקות עבורו העונה ביורוליג, אך בעיקר הצטיין בניהול המשחק עם 5 אסיסטים לעומת 4 בסך הכל בכל המשחקים בהם שותף. בנוסף רשם מדד 13, לעומת מדד מינוס 3 מצטבר עד אמש.

במכבי מספרים על העלייה של זיו מהיום שבו יאניס ספרופולוס, זה שלחץ להביא את הרכז בקיץ, עזב. זיו מקבל קצת יותר הזדמנויות מאשר אצל היווני, אך גם כאן לא באופן עקבי. "יש רצון גדול מאוד לקדם את יפתח", סיפרו במכבי אמש, "לפעמים יש משחקים שהוא לא ימצא את עצמו, משחקים שהולכים לכיוונים אחרים, אבל זה חלק מלהיות במועדון הזה".

למרות השמועות שיעלו מעכשיו בכיוון של ים מדר, במכבי תל אביב מרוצים מיפתח זיו ואין להם שום כוונה לשחרר אותו בקיץ. "אנחנו רוצים לקטוף את הפירות של העבודה הקשה שלו ואיתו", אמרו אמש במועדון, "יש תחושה שהוא ממש קרוב לפריצה".

שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו מול שחקן מילאנו שאבון שילדס. דני מרון
מתחיל להשתחרר. יפתח זיו/דני מרון

3. מלבד יפתח זיו קיבלה מכבי תל אביב משחק יוצא מן הכלל משני שחקני הפנים שלה שספגו לא מעט אש בתקופה האחרונה בשל היכולת החלשה של הקבוצה בריבאונד ההגנה. אנטה ז'יז'יץ' קלע 12 נקודות והוריד 7 ריבאונדים, ג'יילן ריינולדס קלע 14 נקודות והוריד 4 ריבאונדים, והצהובים עצרו את מילאנו על 11 ריבאונדים בהתקפה, מספר לא נמוך, אך רק שליש מהריבאונדים בצד של הצהובים נפלו אצל היריבה.

"הגנתית זה היה המשחק הטוב ביותר שלי. התקפית יש עוד משחקים, זה לא קשור אליי היום, זה היה ניצחון קבוצתי. אנחנו משחקים אחד בשביל השני, וזה הדבר המרכזי. יש לנו עוד הופעות גדולים לתת", סיכם ג'יילן ריינולדס את ההופעה שלו, "הכל מתחיל בהגנה, הדרך שאנחנו מתחרים אחד מול השני היא חשובה. תמיד השחקן הבא מוכן. אבי מכניס אותנו לעמדות ועושה דברים נהדרים, אנחנו צריכים לעקוב אחריו והשמיים הם הגבול, שחקנים צריכים ליהות מוכנים והראו את זה הערב".

ריינולדס רשם את אחד המהלכים המרשימים של המחזור ביורוליג כשהטביע בצורה מפלצתית מעל קייל היינס, אחד השומרים הגדולים בתולדות המפעל. "זאת תחושה נהדרת לסיים מהלכים כאלה. אני מתאמן על זה וזה הרגיש טוב, הרגשתי שאני עף עם האוהדים המדהימים שלנו, הדחיפה שלהם עוזרת לנו מאוד. זה עוזר לנו לעשות דברים כאלה".

ואחרי המשחק החזק שלהם, יצטרכו השניים להתמודד ביום חמישי מול וולטר טבארס ווונסן פוארייה מריאל מדריד. "אני חושב שאנחנו יכולים לשכפל את היכולת שלנו, זה לא רק נוגע לנקודות, אנטה שחקן שקשה לנצח. נמשיך לעבוד וננסה להתקדם בכיוון הנכון. נצטרך להיות בפוקוס", אמר ריינולדס.

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן ריינולדס. דני מרון
הטבעה מפלצתית. ריינולדס/דני מרון

4. בצד השני של מטוטלת, סקוטי ווילבקין רשם את אחד ממשחקיו ההתקפיים החלשים מאז שהצטרף למכבי תל אביב. הוא קלע רק 3 נקודות ב-24 דקות עם 1 מ-9 מהשדה, וכשחזר למגרש ברבע השני, ההתקפה של מכבי תל אביב פשוט נתקעה ומילאנו חזרה למשחק.

"סקוטי לא נכנס למשחק, אבל הגדולה שלו במחצית השנייה הייתה להבין שזה לא הערב שלו ולתת לקינן, יפתח וקיירי לזרוח", סיפרו במכבי, "הם יודעים לתת לו את המקום שלו כשהוא מתפוצץ, לקח זמן להבין שהפעם זה לא יקרה, והמשכנו הלאה".

סקוטי ווילבקין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מתישהו הוא הבין: זה לא הערב שלו. ווילבקין/דני מרון

5. הניצחון אמש קירב את מכבי תל אביב בצורה משמעותית אל הפלייאוף. חמישה מחזורים לסיום העונה יודעים במכבי שהם צריכים שני ניצחונות כדי להבטיח בוודאות את המקום בשמינייה הראשונה, ואם ינצחו משחק אחד יהיו תלויים בתוצאות של קבוצות אחרות, אבל עדיין יוכלו לעלות.

במכבי רוצים מאוד להוריד מתח ולא להיגרר עם הבטחת המקום בפלייאוף במחזורים האחרונים, ויודעים שניצחון מחר על ריאל מדריד יקרב אותם מאוד למשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully