וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל את דרכו כבלם והפך לשוער העתיד: היכרות עם בוגדן סרנבסקי

מאמן פוטר בגללו, הוא הוביל את כל הנבחרות הצעירות וגם רשם ציון דרך היסטורי בליגה האוקראינית, אבל ברוב הקריירה הוא התנדנד בין היציע לספסל. הכירו את המצטרף החדש לסגל של הפועל תל אביב

תקציר: מכבי חיפה - הפועל תל אביב 0:3/ספורט1

"את דרכי בכדורגל התחלתי בתור בלם. איכשהו, בגיל 12 עברתי לשער", סיפר בוגדן סרנבסקי, המצטרף החדש לסגל של קובי רפואה בהפועל תל אביב. אמנם ארנסטס שטקוס צפוי לשוב לשער בעוד מספר שבועות לאחר שבדיקת ה-MRI איששה כי הליטאי אינו סובל משבר, אבל האדומים מיהרו לצרף את סרנבסקי.

אז מי הוא השוער החדש של הפועל תל אביב, לפחות לתקופה הקרובה? סרנבסקי בן ה-27 החל את דרכו כשוער צעיר בדינמו קייב, אבל כעבור חצי שנה שוחרר מהקבוצה בטענה שהוא לא מספיק טוב כדי לעמוד בשער הקבוצה בעתיד. בחלוף שנתיים הוא כבר היה השוער הראשון של אוקראינה בנבחרות הצעירות.

בוגדן סרנבסקי. Martin Hunter, GettyImages
לא היה מספיק טוב ובמהרה הפך לשוער העתיד. סרנבסקי/GettyImages, Martin Hunter

כשנשאל סרנבסקי על השחרור מדינמו קייב, הוא חשף שהוא לא היחיד שעזב את המועדון בעקבות אותה החלטה: "אחרי שהגעתי לנבחרת וקיבלתי את פרס מצטיין הטורניר על שם בניקוב בקייב, המאמן ששחרר אותי פוטר מהאקדמיה של דינמו קייב".

סרנבסקי עזב את קייב בגיל 13 לטובת ארסנל קייב וכפי שטען, כשנתיים אחר כך ערך בכורה בשער נבחרת אוקראינה עד גיל 16 ובמהרה תפס גם את אפודת השוער הראשון בנבחרת עד גיל 17 עד שלבסוף שיחק גם בנבחרת האולימפית, אולם לא זכה לשחק גם בנבחרת הבוגרת ולא שותף במשחק בינלאומי מאז 2015.

גם בקריירה בתור שוער צעיר הוא השתדרג והגיע לשחטאר דונייצק אחרי ארבע שנים מוצלחות בארסנל, בשורותיה גם ערך הופעת בכורה בבוגרים ב-2012/13 כשקבוצתו חזרה לקייב ממשחק חוץ בדניפרו אחרי הפסד צורב 3:0 לסגנית המוליכה. הוא שותף בשלושה משחקים נוספים עד תום העונה ולא שמר על רשת נקייה באף משחק, אך אז עבר לאלופה מדונייצק וב-2013/14 עמד בשער קבוצת הנוער ששיחקה בליגת האלופות, שהפסידה רק פעמיים בשמונה משחקים נגד ריאל סוסיאדד, לברקוזן, ארסנל ומנצ'סטר יונייטד.

בעונת 2014/15 סרנבסקי שותף בשלושה משחקי גביע בשחטאר וסייע לקבוצה להעפיל עד חצי הגמר, אולם לא שותף בצמד המפגשים נגד דניפרו וגם לא בגמר בו הפסידה הקבוצה לדינמו קייב. שנה לאחר מכן הוא שוב שותף רק בשלבים המוקדמים בגביע וגם עמד פעמיים בשער הקבוצה בליגה וב-2016/17 עזב לאופה הרוסית ושיחק בעיקר בקבוצת המילואים.

בוגדן סרנבסקי. Martin Hunter, GettyImages
השחרור שלו עלה ביוקר גם למאמן שוויתר עליו/GettyImages, Martin Hunter

הוא קיווה לצאת לדרך חדשה כשחזר לאוקראינה לקבוצת וורסקלה פולטבה מהליגה הבכירה, אבל שם ישב על הספסל במשך חצי שנה ואז עזב לוורס ריבנה וגם בשורותיה לא הצליח לפלס את דרכו להרכב. הנדידה המשיכה והפעם הוא ניסה את מזלו בלביב, שם כבר זכה להזדמנות ממשית ולראיה רשם 33 הופעות ליגה בשנתיים, 25 מהן בעונה השנייה - כשהשיא היה במחזור ה-21 נגד זוריה, אז הדף שני כדורי עונשין מ-11 מטר והפך לשוער השביעי בהיסטוריה של אוקראינה שהודף שלושה פנדלים רצופים.

לקראת עונת 2020/21 הוא עבר לדניפרו. הוא זכה לכבוד במשחק ההכנה האחרון לעונה כשהתבקש מהמאמן לבעוט פנדל ואותו הוא גם הבקיע. חודש לאחר מכן הוא גם עלה מהספסל במשחק גביע, הציל פנדל בדקה ה-90 ובהארכה קבוצתו עברה שלב עם 3:5 נפלא, אבל באמצע העונה, כתוצאה משני ניצחונות בלבד ב-13 מחזורים ושער נקי אחד בלבד לאורך העונה, הוא איבד את מקומו בהרכב והתנדנד בין היציע לספסל. בגביע המשיך לשחק, אבל דניפרו הודחה ברבע הגמר לאחר דו קרב פנדלים נגד אולכסנדריה.

העונה הוא הושאל לקריבאס ליגת המשנה, היה השוער הראשון של הקבוצה שמדורגת במקום השני והוא שמר על רשת נקייה תשע פעמים ב-19 משחקים, אבל בעקבות הפלישה למדינה ובחסות חלון ההעברות המיוחד שנפתח, בחר לעזוב לישראל לפחות עד תום העונה. כשבמאזנו 88 משחקים בקריירת הבוגרים ומתוכם ב-30 הוא שמר על רשת נקייה, הופעות טובות בפלייאוף העליון בהחלט יכולות להוציא אותו לדרך חדשה - ואולי הפעם גם לאחת מוצלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully