וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל שברק בכר התעקש: מכבי חיפה מתלהבת מדין דוד

20.3.2022 / 7:45

החלוץ שביקש המאמן כמחליף לרוקאביציה המשיך לפרוע שטרות ב-0:3 על הפועל תל אביב, ומתקרב למספרים של האוסטרלי אשתקד. וגם: הפיצוי לו זכה יעקב שחר, הרגע המלחיץ של דולב חזיזה והלחץ שהשתחרר בזכות הניצחון

תקציר: מכבי חיפה - הפועל תל אביב 0:3/ספורט1

1. בשבת בבוקר הגיע יעקב שחר לראות את דור העתיד של מכבי חיפה, רגע לפני המנה העיקרית ומשחקה של קבוצת הבוגרים נגד הפועל תל אביב. נשיא המועדון צפה בקבוצות הנוער והנערים א' של הירוקים סופגות תבוסות לא אופייניות, כאשר בנוער זה נגמר ב-6:0 כואב בידי מכבי תל אביב, שגרם לבעלים לנוע באי נוחות בכסאו.

כמה שעות לאחר מכן, שחר כבר התייצב באצטדיון סמי עופר למשחקה של מוליכת ליגת העל, שרצתה לשמור על פער ארבע הנקודות מהפועל באר שבע רגע לפני שהן נפגשות למשחק על עונה שלמה. ואם בבוקר שחר נחל אכזבה, מהר מאוד עומר אצילי, צ'ארון שרי ובעיקר דין דוד, הרגיעו אותו בדרך לניצחון 0:3 של מכבי חיפה על הפועל תל אביב, שהגדיל את ההפרש ממכבי תל אביב השלישית בטבלה לשמונה נקודות למרות יכולת בינונית, ושחרר הרבה לחץ.

"היה לנו חשוב מאוד לפתוח את הפלייאוף העליון טוב", אמר שחקן במכבי חיפה, "ידענו שזה מפתח לכל הפלייאוף ועשינו זה חלק". המאמן ברק בכר ניתח: "פתחנו טוב, הבקענו שני שערים מלחץ שהיינו רגילים לעשות. בחצי השני הייתה ירידה, נכון שהפועל שלטו אולי יותר, אבל זה חשוב שלא ספגנו כבר שני משחקים וכבשנו את השלישי הרבה בזכות שינוי המערך בסוף". על התבוסה של קבוצת הנוער אמר בכר: "יש ילדים מוכשרים, גם בנערים א', ולפעמים שחקנים מתפתחים גם תוך כדי. גם שיר צדק בנוער של קרית שמונה לא היה שחקן הרכב, ואחר כך הפך לשחקן חשוב וכיכב בהפועל באר שבע. זה תלוי בעיקר בילדים האלה, יש שם שחקנים טובים ואם יהיה מישהו ראוי, נשמח להעלות אותו".

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הבוגרים פיצו על התבוסות בנוער ובנערים. יעקב שחר/מאור אלקסלסי

2. כשהתברר בקיץ האחרון שניקיטה רוקאביציה לא יישאר במכבי חיפה, השאלה הכי גדולה שריחפה מעל האלופה הייתה האם יימצא השחקן שימלא את החלל שהותיר האוסטרלי. בכר התעקש בפני ההנהלה שדין דוד יכול להיות הפתרון, אלא שבחיפה התקשו במשך שנים ארוכות להוציא לפועל עסקאות עם מ.ס. אשדוד. לאורך המגעים היה יותר מרגע אחד בו נדמה היה שהירוקים וג'קי בן זקן שוב לא יצליחו לסגור עסקה, אולם ההתעקשות של בכר הביאה לצירופו של דוד בסופו של דבר.

בהתחלה היה נראה שהחלוץ לא מצליח להסתגל, בעיקר במשחקי הליגה, בעיקר בשל הרוטציות התכופות בעמדה שלו שהקשו עליו להיכנס לעניינים. אלא שמאז המחזור התשיעי, ולאחר שקיבל סופית את המושכות מהמאמן, דין דוד מספק מספרים בסיטונאות. הרכש מאשדוד כבר עם 15 שערי ליגה, כשהוא מתקרב גם לכמות שכבש רוקאביציה בעונה שעברה (19) וגם למלך שערי הליגה בעונה הנוכחית - עומר אצילי (18).

"דין דוד הוא רכש אדיר", אמרו במכבי חיפה. גם בקרב השחקנים הייתה הסכמה: "אין ספק שזה חלוץ שאתה רוצה שיהיה איתך ולא נגדך", אמר אחד מחבריו של דוד לקבוצה, "התנועה שהוא עושה היא אדירה, וגם הפרגון לחברים. הוא נכס עבורנו".

עוד בוואלה!

הכי קל שיש: מכבי חיפה הביסה את הפועל תל אביב 0:3

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה צ'ארון שרי, דין דוד. מאור אלקסלסי
נכס למכבי חיפה. דין דוד במרכז/מאור אלקסלסי

3. לקראת סוף המחצית הראשונה נגד הפועל תל אביב, דולב חזיזה ביצע עבירה שהייתה שווה כרטיס צהוב לדעת רבים, אולם השופט עידן לייבה הסתפק באזהרה. בכר הסתובב לעבר הספסל שלו מיד לאחר מכן, שחרר אנחת רווחה והודה שהעבירה הצדיקה צהוב. החשש הכבד לפני המשחק היה שחזיזה ו/או רודריגס יספגו צהוב שהיה מונע מהם לשחק נגד מכבי תל אביב, אך המאמן החליט להעניק את הקרדיט לחזיזה וההימור השתלם. "דולב עושה עבודה גם כשהוא לא טוב, ולרגע לא איבדנו אותו. לכן הוא משחק", אמר בכר. "לא עשינו חישובים, כי כשעושים את זה - מפסידים פעמיים. ברור שרצינו שלא יספוג צהוב, אבל זה לא היה שיקול לפני המשחק ובמהלכו. בסוף היה לנו את הלוקסוס להוציא אותו כשהובלנו בשני שערים, ואז גם הצהוב היה שיקול".

שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה. מאור אלקסלסי
הצדיק את הקרדיט. דולב חזיזה/מאור אלקסלסי

4. הירוקים יצאו לפגרה עם פער של שמונה נקודות מהמקום השלישי, כאמור. לקראת פתיחת הפלייאוף, מאמן מכבי תל אביב מלאדן קרסטאיץ' טען שהלחץ על מכבי חיפה והפועל באר שבע גדול יותר. אמש, כשנשאל בכר כיצד הוא הגיב למעידה של הצהובים מול בני סכנין, הוא ענה: "זה תפס אותי בשנ"צ". לאחר אותה התבטאות, בכר הוסיף להתייחס ליריבות עם מחזיקת הגביע: "כולם מדברים על זה, אבל שוכחים שיש קבוצה לא פחות טובה ואולי אפילו יותר, שהיא הפועל באר שבע. האי כרגע היריבה שלנו יש מאבק".

בעוד 15 ימים יפגוש בכר את אותה יריבה שהוא מכיר היטב, כשמולו יעמוד על הקווים חניכו לשעבר אליניב ברדה. מאמן החיפאים יעניק מנוחה ללא מעט שחקנים בשבוע הקרוב, כאשר שחקנים אחרים יישהו בנבחרות. חוסה רודריגס הוחלף אתמול בגלל כאבים בשריר, אך בחיפה מעריכים שיהיה כשיר למשחק העונה. מי שלא יהיה בסגל בוודאות הוא רז מאיר, לגביו הודיע המועדון כי הוא ינותח ולפיכך סיים את העונה, כאשר שיקומו יימשך בין שלושה לשישה חודשים ולכן קיים ספק לגבי כשירותו לפתיחת העונה הבאה.

כל זה משאיר את בכר עם מגן ימני טבעי אחד בלבד, מיקאל אלפונס. בחיפה ביקרו את היכולת של האחרון אמש, בעיקר בפעולות שלו עם הכדור ברגליים, אך משוכנעים שאלפונס יציג יכולת טובה יותר במשחקים הבאים כשגם במחזורים הקודמים הוא השביע את רצונו של הצוות המקצועי. גם רודריגס עשוי לשחק יותר כמגן ימני, וסאן מנחם יחזור לעניינים באגף שמאל. בחיפה שיבחו את מנחם על כניסתו למשחק אמש, ובייחוד על הבישול למחמוד ג'אבר בשער השלישי. שחקן נוסף שישוב לסגל לאחר הפגרה הוא גודסוויי דוניו, שנעדר כבר תקופה ארוכה.

משחקי המחזור הבא בפלייאוף העליון

מכבי חיפה - הפועל באר שבע
מכבי נתניה - מכבי תל אביב
הפועל תל אביב - בני סכנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully