וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א רוצה להגדיל את כמות הנבחרות ביורו ל-32, השחקנים מתנגדים

דיווח: המטרה היא להגדיל את מספר המשתתפות באליפות אירופה החל מ-2028, תחרות שצפויה להיערך באנגליה ובאירלנד

תקציר גמר היורו: איטליה גוברת 2:3 על אנגליה בפנדלים וזוכה בטורניר, אחרי 1:1 בתום 120 דקות/ספורט1

השינויים הדרמטיים בכדורגל העולמי נמשכים. המונדיאל ייערך לראשונה בעונת החורף, בחודשים נובמבר-דצמבר בקטאר, ה"סופר ליג" בשלבי הקמה, בנוסף ליגת האלופות תשנה את פניה ב-2024 וכעת דווח שגם אליפות אירופה תעבור שינוי משמעותי - והחל מ-2028 ישתתפו בה 32 נבחרות, ולא 24 כפי שהיה גם בקיץ האחרון.

לטענת "דיילי מייל", אליפות אירופה בעוד כשש שנים וחצי תיערך ברחבי אנגליה ואירלנד ואם אכן ישתתפו בה 32 נבחרות, בהתאם לפורמט החדש שהוצע ונראה כי יאושר, המשמעות היא שמעל מחצית היבשת תעפיל ליורו 2028, כי באופ"א חברות 55 התאחדויות.

הגביע של יורו 2020, גביע אירופה לאומות. רויטרס
32 נבחרות ייאבקו על הגביע ב-2028?/רויטרס

עבור נבחרת ישראל אמנם מדובר בבשורה שבהחלט משפרת משמעותית את הסיכויים להעפיל לראשונה אי פעם לטורניר גדול, אולם נזכיר כי כך היה גם לפני יורו 2016 שהיה הראשון שבו השתתפו 24 נבחרות ולא 16 כפי שהיה לפני כן.

לרעיון הגדלת מספר הנבחרות ביורו מ-24 ל-32 מתנגד באופן גורף ארגון שחקני הכדורגל, שמצפה שהמבנה הקיים יישמר: "זהו שינוי שיפגע באיכות של המוצר, כי המציאות היא שילדים כבר לא צופים בשחקנים כשהם בשיאם, היום כל התהלכים מובילים לכך שהשחקנים מגלים אחרונים מה מצפה להם ואנחנו מודאגים מכך. אלו אמנם שינויים שמסייעים כלכלית, אבל פוגעים במוצר לטווח ארוך".

  • עוד באותו נושא:
  • יורו
  • אופ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully