וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוול ההיסטורי יתוקן? "תנו לרוברט לבנדובסקי את כדור הזהב"

השלושער המהיר בתולדות ליגת האלופות, שבע עונות ברציפות עם 40 שערים ומעלה, ממוצע יותר טוב משל מסי ורונאלדו: אחרי שהעיר את זלצבורג מהחלום והוביל את באיירן ל-1:7 מוחץ בגומלין שמינית הגמר עם "משחק נדיר", בגרמניה עדיין משוכנעים שהוא אנדרייטד

תקציר: באיירן מינכן - באייר לברקוזן 1:1/ספורט1

מה עוד אפשר להגיד על רוברט לבנדובסקי? הסקורר הקטלני של באיירן מינכן פתח היום (שלישי) בסערה את מפגש הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות מול רד בול זלצבורג, וכבש שלושער ב-23 הדקות הראשונות במשחק. באיירן ניצחה 1:7 במשחק נהדר, והעפילה לרבע הגמר בצורה מרשימה.

בתקשורת הגרמנית וברחבי הרשת כבר פתחו בקמפיין "תנו ללבנדובסקי את כדור הזהב", אחרי העוול שנגרם לו בשנים קודמות במאבק על התואר האישי. "ההיסטוריה תעשה צדק עם לוי, אבל ראוי שגם את הפרס האישי האולטימטיבי הוא יקבל", כתבו בגרמניה.

מוזר לומר זאת כעת, אבל באיירן הגיעה למשחק לא בטוחה אחרי התוצאות המאכזבות האחרונות בליגה, הבעיות בהגנה וה-1:1 באוסטריה, ולמעשה האורחת הגיעה למצב קורץ בפתיחה. אבל לבנדובסקי החליט שהוא עושה הכל לבד, ובדקה ה-12 סחט פנדל וכבש מהנקודה הלבנה, בדקה ה-21 סחט עוד פנדל והשלים צמד מעוד שער מהנקודה הלבנה, ובדקה ה-23 כבר השלים שלושער אחרי שדחק מקרוב ריבאונד של עצמו וקבע 0:3 מדהים.

רוברט לבנדובסקי, שחקן באיירן מינכן. רויטרס
שלושער חמישי בליגת האלופות. לבנדובסקי/רויטרס
רוברט לבנדובסקי, שחקן באיירן מינכן. רויטרס
ממוצע של 0.82 שערים למשחק/רויטרס

המספרים של לבנדובסקי

* חלוץ באיירן הגיע ל-12 שערים העונה בליגת האלופות, והפך לכובש המצטיין במפעל אחרי שעבר את סבסטיאן האלר מאייאקס (שכבש בכל המשחקים שלו העונה במפעל).

* לבנדובסקי הוא גם הכובש המצטיין העונה בחמש הליגות הבכירות באירופה: 28 שערי ליגה.

* הפולני השלים עונה שביעית (!) ברציפות שבה הוא כובש למעלה מ-40 שערים.

* 23 דקות - זה השלושער הכי מוקדם שנכבש במשחק ליגת אלופות. הקודם: מרקו סימנה, 24 דקות, מילאן נגד רוזנבורג ב-1996.

* בסך הכל לבנדובסקי כבש שלושער תוך 10 דקות: רק שני שחקנים השלימו שלושער בפרק זמן קצר יותר - בפטימבי גומיס (8 דקות מול דינמו זאגרב) ומייק ניואל (9 דקות מול רוזנבורג).

* זה השלושער החמישי שלו בליגת האלופות, ורק לרונאלדו ומסי (8) יש יותר.

* הוא הגיע ל-85 שערים בליגת האלופות ב-104 משחקים - ממוצע שערים (0.82 למשחק) טוב יותר מאשר של מסי (125 ב-155 משחקים, 0.8 למשחק) ורונאלדו (140 ב-182 משחקים, 0.77 שערים למשחק).

* לבנדובסקי, יש לציין, גם הוסיף בישול מצוין (אחד, בניגוד לנאמר בשידור בישראל).

התגובות

גיבור הערב רוברט לבנדובסקי אמר בסיום: "מאוד נדיר לכבוש שלושער במחצית הראשונה, בטח בליגת האלופות, בטח בשלב כזה. אני מאושר. אני תמיד רוצה לכבוש עוד ועוד, ומקווה שבחודשים הקרובים הכושר שלנו יילך וישתפר".

שוער וקפטן באיירן מינכן מנואל נוייר אמר בסיום: "הניצחון הזה הוא הצהרה. אני חושב שהתחלנו טוב, קיבלנו פנדלים ומשם פשוט המראנו. אנחנו מאוד מרוצים מהיכולת שהצגנו הערב. אני חושב שהראינו צד אחר שלנו, כשלא איפשרנו יותר מידי מצבים. היינו מאוד יציבים בהגנה, מה שנותן לנו תקוה שאפשר להמשיך כך".

תומאס מולר, שהבקיע צמד: "הדברים הסתדרו לנו הערב בצורה הטובה ביותר. אני חושב שהיום חזר לנו המזל שפשוט נעלם לנו במשחק הראשון בזלצבורג. יכולנו למצוא את עצמנו בפיגור אחרי חמש דקות. אתה תמיד עלול למצוא את עצמך תלוי במצבים כאלה, אבל באופן כללי היינו טובים יותר".

מולר החמיא ללבנדובסקי: "לוי שחקן שצריך לדעת לערב ולהפעיל. קשה מאוד לשמור עליו, והוא אוהב משחקים פיזיים כמו זה שהתפתח הערב. היום הצלחנו לערב אותו מאשר במשחק הראשון מול זלצבורג".

שוער זלצבורג פיליפ קון סיכם ערב קשה מבחינתו: "אנחנו מאוד מאוכזבים. התוצאה היא מה שהיא, נצטרך לעכל את זה. מצד שני, אנחנו יכולים בהחלט להיות גאים בדרך שעשינו בליגת האלופות העונה. אנחנו הקבוצה האוסטרית הראשונה שעולה לשלב הנוקאאוט, השגנו המון. עכשיו נתרכז בגביע המקומי ובליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully