וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם זהבי ירצה לחזור, נגיע להסכמות. אין החלטה לגבי קרסטאיץ'"

2.3.2022 / 16:30

ג'ק אנגלידיס, נציג הבעלים של מכבי תל אביב, על חזרה אפשרית של החלוץ: "פתוחים לכך". ברק יצחקי על עתיד המאמן: "בינתיים זה נראה טוב, החלטה תתקבל בסוף העונה. אנחנו לא מרוצים מהמקום השלישי ונפיק לקחים, נרצה לצרף את הישראלים הטובים ביותר"

מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב עם ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: עמית שמחה

כמעט שלושה חודשים אחרי שהסרבי מלאדן קרסטאיץ' מונה למאמן מכבי תל אביב, היום (רביעי) ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים בהשתתפות נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס, שדיבר לראשונה אחרי כשנתיים וחצי, וראש מחלקת הכדורגל ברק יצחקי, שכידוע גם אימן זמנית את הקבוצה העונה בתקופה שלאחר פיטורי פטריק ואן לוון.

אנגלידיס אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "בשנים האחרונות היה לי יותר קשה להגיע לארץ, אז חשבנו שזו הזדמנות טובה לאפשר לכם לשאול שאלות".

על עתידו של קרסטאיץ' ואם אין חשש שיעזוב בקיץ: "יש לנו סיכום מולו שבו כתוב במפורש שההחלטה תתקבל בסוף העונה, ואנחנו נפעל לפי הסיכום הזה. המאמן מודע לסיטואציה ואנחנו מתרכזים אך ורק בעונה הנוכחית, אנחנו לא מודאגים מהאפשרות שהוא יעזוב כי יש מולו סיכום ברור, ובעבר כבר ראינו שגם הסכמים אפשר לסיים כשמגיע מועדון גדול יותר. בזמן המתאים אנחנו נשוחח איתו ונחליט".

האפשרות שערן זהבי יחזור: "כשיהיה לנו מה להודיע, נעשה זאת בזמן המתאים. אם ערן ירצה לחזור למועדון, אז נגיע מולו לסיכום. זו סיטואציה ששני הצדדים יקבלו אותה ביחד ואנחנו פתוחים לאפשרות הזו".

ג'ק אנגלידיס, ברק יצחקי, מכבי תל אביב. יותם רונן
"אנחנו תמיד רוצים לזכות באליפות ולא מרוצים מהמצב בו אנחנו נמצאים כיום"/יותם רונן

בחירת המאמנים בשנים האחרונות: "זה ברור שעבור המאמן ועבור כל המועדון התוצאות הן חשובות, במיוחד במועדון כמו מכבי שהציפיות בו גבוהות. אנחנו מקבלים החלטות על בסיס תהליך שאנחנו מבצעים ובמהלכו מנתחים את האפשרויות שיש לנו. כשמקבלים החלטה, אתה צריך לתמוך בה ולעשות את הטוב ביותר כדי שהיא תעבוד - אבל כשדברים לא עובדים ולא עומדים בסטנדרטים שלנו ולא משנה הסיבה, זה חשוב לבצע שינוי".

כיצד הקורונה השפיעה כלכלית על מכבי תל אביב: "חזרנו לבלומפילד ומכרנו מינויים רבים, אבל הקהל לא יכול היה להגיע למשחקים. זכינו לתמיכה מהאוהדים שלנו ומהספונסרים, רבים עזרו לנו, אבל לא היה ניתן שום דבר כדי לשנות את המצב. לשמחתנו כולם עזרו למועדון כשהוא היה זקוק להם וזה דבר מעורר הערכה. כמובן שגם ההצלחה באירופה מאוד חשובה ועזרה לנו מאוד בתקופה הזו".

מצב הקבוצה בליגה וההדחה מהקונפרנס ליג: "כולנו הרגשנו גאווה גדולה מכך שאנחנו מאוכזבים אחרי ההדחה, כי הצלחנו להתחרות. יכול להיות שכיבדנו את פ.ס.וו יותר מדי, אבל זו חלק מההתקדמות של המועדון. עשינו עבודה טובה ואנחנו רוצים לעתיד לראות איך נוכל לעשות עבודה טובה אפילו יותר. אנחנו במרחק שמונה נקודות מהמוליכה והדברים לא בשליטתנו, אבל אנחנו ננסה לנצח את כל המשחקים שלפנינו ומה שיקרה יקרה. במכבי תל אביב אלה תמיד הציפיות, אף פעם לא אענה בצורה שונה - אנחנו תמיד רוצים לזכות באליפות ולא מרוצים מהמצב בו אנחנו נמצאים כיום".

אם הוא הגיע ארצה כדי לבנות את הקבוצה לעונה הבאה: "הקבוצה לא צריכה שאגיע לפה, אני בקשר יום-יומי עם ברק. כמובן שזה לפעמים עוזר ועושה את הדברים לקלים יותר, אני גם אשתדל להגיע לכאן יותר, אבל אנחנו מדברים בכל יום וברק תמיד לוחץ כדי שדברים יקרו. הגעתי כי הייתה הזדמנות, עד כה גם פגשתי את המאמן רק בשיחת זום, אבל זה לא הכרחי שאגיע לפה".

אם יהיה ניסיון להשיב לגיונרים בקיץ: "כמובן שזה חשוב לצרף את השחקנים הטובים ביותר ואנחנו ננסה לצרף את השחקנים ברמה הגבוהה ביותר שיכולים לעזור לנו ואנחנו צריכים לוודא שאנחנו מצרפים את הישראלים הטובים ביותר. אנחנו צריכים לוודא שאנחנו פועלים היטב ויש לנו את האנשים במועדון שמטרתם ליצור את האווירה שיעזרו לשחקנים להרים את רמתם".

ברק יצחקי מדבר יחד עם ג'ק אנגלידיס במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב. יותם רונן
גם הוא הולך ומשתפר, לדבריו. ברק יצחקי/יותם רונן

על מינוי תמם למנכ"לית המועדון ויצחקי לראש מחלקת הכדורגל: "עבדתי איתה במשך שנים כשהייתי בארץ ושמרתי איתה על קשר גם אחרי שעזבתי. אנחנו כמועדון רוצים לפתח את האנשים במועדון והרגשנו שזה נכון לתת לה את האחריות לנהל את המועדון בהיבטים כלכליים ומסחריים. הרגשנו שהיא מתאימה לתפקיד ואנחנו שמחים על הבחירה בה. כך גם היה עם ברק, שהכרנו אותו היטב כשחקן, עברנו איתו המון וחשבנו שיש לו את היכולות לעמוד בראש מחלקת הכדורגל שלנו - הוא עשה זאת בהתחלה באופן זמני אחרי בן מנספורד, אבל הוא הלך והתקדם, החלטנו לתת לו את האחריות ואנחנו שמחים שעשינו זאת".

על התחרות מול מכבי חיפה על כל התארים: "המטרה שלנו בכל שנה היא לזכות באליפות, וכשאנחנו לא זוכים, כפי שקרה בעבר וגם יקרה בעתיד, ננתח למה זה קרה. אנחנו אף פעם לא ישנים, אלא עובדים כל הזמן בכל החזיתות כדי לוודא שאנחנו בעמדה הטובה ביותר כדי להשיג את המטרות שלנו. אנחנו מנתחים את מצבנו על בסיס יומי ושבועי, ובסוף העונה נראה היכן סיימנו, ננסה להבין מדוע זה קרה ונקבל החלטות - אבל אנחנו פועלים כבר עכשיו, אנחנו לא מפסיקים לעבוד בשלב מסוים וממשיכים לאחר מכן. גם המועדונים הכי גדולים בעולם לא לוקחים אליפות כל שנה, אבל זה לא מכניס אותנו לפאניקה, אלא גורם לנו לרצות להשתפר כדי לעמוד במטרות".

ברק יצחקי אמר על קרסטאיץ': "כמו שאמר ג'ק, אנחנו נחכה לסיום העונה ונחליט. זו החלטה של שני הצדדים. אין ספק שרואים שיפור בקבוצה, זו הייתה המטרה. אנחנו לא שמחים על פתיחת העונה הלא טובה וכרגע התוצאות הן טובות יותר ונקווה שכך זה ימשיך. בינתיים זה נראה טוב".

יצחקי גם נשאל על בניית הסגל בקיץ: "איתי (שכטר) ואיתן (טיבי) עשו פה שנים יפות ותרמו הרבה למועדון, אבל התקבלה החלטה להמשיך הלאה. צירפנו שחקנים אחרים וזה נכון שהיה ריענון גדול בסגל, אבל אנחנו שלמים עם ההחלטות שלנו. אי אפשר לנתח כל העברה שעשינו, בנינו את הקבוצה כשפטריק (ואן לוון) היה מאמן. כרגע הקבוצה יותר יציבה, על אף שאנחנו לא מרוצים מהמקום בו אנחנו נמצאים כי במכבי תל אביב לא מציבים כמטרה להיות במקום השלישי, אבל נפיק את הלקחים. גם אני נמצא בתהליך שהתחלתי לפני שלוש שנים וגם אני לומד ומנסה להשתפר. נמשיך ביחד לעבוד קשה כדי שהקבוצה תחזור להתמודד על כל התארים, זאת המטרה. בקיץ נרצה לצרף את השחקנים הישראלים הטובים ביותר, אבל גם לפתח שחקנים ממחלקת הנוער שמיץ' משקיע בה".

מלאדן קרסטאיץ' מאמן מכבי תל אביב. צילום מסך, אתר רשמי
מכבי תל אביב לא חוששת מהאפשרות שהוא יקום ויעזוב. קרסטאיץ'/אתר רשמי, צילום מסך

כידוע, מאז נחת קרסטאיץ' בקרית שלום, מכבי תל אביב הציגה שיפור ניכר לא רק בתוצאות, אלא גם ביכולת. ב-16 משחקיו על הקווים בכל המסגרות, הקבוצה הפסידה רק ב-3:2 למכבי חיפה ובהולנד 1:0 לפ.ס.וו איינדהובן, עברה בהצלחה את שלושת משחקיה בגביע המדינה וניצחה את כל חמשת משחקיה האחרונים בליגת העל, כבר נמצאת במרחק שתי נקודות בלבד מהפועל באר שבע השמינית - בעשרת המחזורים האחרונים, תחת קרסטאיץ', צברה מכבי תל אביב 26 נקודות, בדיוק כמו האלופה והמוליכה מכבי חיפה. חוזהו של קרסטאיץ' יסתיים בתום העונה, אולם ישנה אופציה דו צדדית להארכת החוזה בשנתיים נוספות, כך שכל צד יכול להודיע על סיום ההתקשרות אם ירצה בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully