וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מאוכזבת מההתפרקות: "אסור לנו להיראות ככה"

25.2.2022 / 6:55

הצהובים שהובסו בידי אנדאולו אפס לא מפילים את התיק על אבי אבן ("הייתה תחושה טובה כל השבוע") ועדיין מאמינים שניתן להגיע עד הפלייאוף. וגם: הפספוס של ניסיון החיזוק ברגע האחרון ושאלת המפגש עם זניט בשבוע הבא

תקציר: ברצלונה - ריאל מדריד 59:64/ספורט1

1.

מכבי תל אביב ספגה אמש (חמישי) את אחד ההפסדים המוחצים שלה בשנים האחרונות כשהובסה 109:77 בידי אנדולו אפס באיסטנבול. הצהובים ירדו בעקבות ההפסד למאזן של 11 ניצחונות מול 13 הפסדים, והתרחקו מעט מחלום הפלייאוף שלהם. הטורקים חזרו למאזן חיובי, ועשו צעד לעבר השמינייה הראשונה.

המשחק היה חד צדדי לחלוטין מהפתיחה, כשאנאדולו בורחת ליתרון דו ספרתי באמצע הרבע הראשון, ולמרות רבע שני טוב יותר של הצהובים, וקולות של חזרה למשחק, אנאדולו ברחה ליתרון 14 במחצית. ברבע השלישי מכבי קרסה, ראתה כיצד אנדאולו עוברת את רף 30 ההפרש, מפציצה שלשות בלי הכרה בדרך לשיא יורוליג של 22 שלשות במשחק אחד, ולבסוף מנחילה לה הפסד כואב במיוחד. סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ' הוליכו את קלעי מכבי עם 17 נקודות כל אחד.

"לא ביצענו את תוכנית המשחק", סיכם ז'יז'יץ' את המפלה באיסטנבול, "בנוסף, לא הצלחנו להשיג עצירות בהגנה והזריקות שלהם המשיכו להיכנס כל הזמן. כשאתה לא מצליח להשיג עצירות, ולא קולע מבחוץ טוב מספיק, אתה לא מצליח לצמק את ההפרש".

דריק וויליאמס הוסיף מצידו כי: "זה הפסד כואב, אבל אנחנו לא יכולים להוריד את הראש ולא נוריד אותו. צריכים לתת את הקרדיט לאפס, היה להם משחק טוב מאוד והדברים הלכו לכיוון שלהם מהדקה הראשונה. ניסינו ונלחמנו, אבל זה לא היה הערב שלנו".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין מול שחקן אנאדולו אפס וסילי מיציץ'. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א עמוד האינסטגרם הרשמי, אתר רשמי
המאץ' אפ בינו למיצ'יץ' הסתיים בנוקאאוט לסרבי. ווילבקין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א עמוד האינסטגרם הרשמי

2.

מיד בסיום המשחק בסינן ארדם ספורטס הול יצאה מכבי תל אביב לשדה התעופה בדרכה חזרה ארצה. התחושות בקרב אנשי הקבוצה והשחקנים היו לא טובות כשבמכבי חשים שניתן היה לעשות עבודה טובה בהרבה ממה שעשו על המגרש.

"אסור לנו להיראות ככה", אמר אחד מאנשי הקבוצה לאחר המשחק, "זה מאוד מבאס כי הייתה לנו תחושה טובה כל השבוע שנוכל להראות משהו אחר, והיה רצון גדול של כולם, אבל התוצאה רעה מאוד. מהרגע הראשון נכנסנו לתוך מערבולת, וגם כשהרגשנו שנכנסנו למשחק זה היה רק לכמה רגעים".

במכבי לא מפילים את התיק של התבוסה על אבי אבן, המאמן שנכנס לנעליו של יאניס ספרופולוס, וכן הזכירו את ההיעדרות של קינן אוואנס כאחת הסיבות לאיך שהקבוצה נראתה היום, "קינן הוא הרכז המוביל שלנו, למעשה הוא הרכז היחיד שלנו שהתאים את עצמו לרמה הזאת העונה", סיפרו במועדון במהלך הלילה, "המשחק היה נראה מפוזר, הרבה מאוד החלטות לא טובות בהתחלה וזה רק מראה עד כמה הוא היה חסר לנו".

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן. אלעד גולדשטיין, עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת"א, אתר רשמי
לא הפילו את התיק עליו. אבי אבן/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת"א

3.

במהלך הימים האחרונים ניסו במכבי תל אביב לצרף שחקן נוסף לסגל כדי שינסה ויעזור לצהובים לעשות את הריצה האחרונה לעבר הפלייאוף. במכבי סיפרו כי מלבד שמו של ג'ורג' קינג, שפורסם בתקשורת, היו עוד כמה שחקנים שהיו מועמדים רציניים לחזק את הקבוצה, אך הדבר לא יצא בסופו של דבר לפועל.

בתוכנית המקורית של הצהובים לעונה הנוכחית הייתה אמורה מכבי לקבל בשלב הזה את דראגן בנדר בחזרה. הפורוורד הקרואטי שנפצע בסוף העונה שעברה וקרע את הרצועה הצולבת, היה אמור לשוב לפעילות באזור חודשים פברואר-מרץ אך כרגע ההערכות הן שאם יחזור יעשה זאת רק לקראת חודש מאי, מה שהופך אותו ללא רלוונטי לעונת היורוליג של הצהובים, ולא רלוונטי לליגה מאחר ומדובר על תאריך שיגיע אחרי מועד העברות בליגת העל.

אלייז'ה בריאנט שחקן אנאדולו אפס מול סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב, ג'ייק כהן. Seskim Photo/MB Media, GettyImages
לא ריחם על האקסית. סקוטי ווילבקין וג'ייק כהן מנסים לעצור את אלייז'ה בריאנט/GettyImages, Seskim Photo/MB Media

4.

למרות התבוסה באיסטנבול, במכבי תל אביב רחוקים מלהרים ידיים. למרות ההצהרות של אבי אבן ועוז בלייזר לפני המשחק, כי מכבי מגיעה לטורקיה עם תחשוה אמיתית שאפשר לנצח, במועדון ידעו כי הסיכוי לנצח את אלופת אירופה בביתה הוא קטן, וכעת יתרכזו ברצף המשחקים שעומד מולם עד לסיום העונה.

למכבי מחכים שישה משחקי בית בעשרת המשחקים האחרונים של העונה, ובמועדון יודעים שכדי להגשים את חלום הפלייאוף הם יצטרכו להגיע לפחות ל-18 ניצחונות, מה שאומר לפחות שבעה ניצחונות מעשרה משחקים. העובדה שהצהובים פוגשים עדיין שלוש מהקבוצות המועמדות לפיינל פור במפעל - מילאנו וריאל מדריד בבית וברצלונה בחוץ, הופכת את המשימה ללא פשוטה, אך הצהובים לא מתכוונים לוותר.

"אנחנו עדיין לא בנקודה שאפשר לומר שהכל אבוד", אמר אחד מאנשי מכבי אמש, "אולי נהיה שם בשבוע הבא, אבל כרגע, כשהריצה שאנחנו צריכים לעשות היא לא בלתי אפשרית, אנחנו עדיין מאמינים".

קינן אוואנס שחקן מכבי תל אביב מול דימיטרי קולאגין שחקן זניט סנט פטרסבורג. רויטרס
המשחק מול זניט ייערך במועדו? קינן אוואנס מול קולאגין במפגש הקודם/רויטרס

5.

ראשי מכבי ישתתפו היום בשיחת החירום של קבוצות היורוליג לאור המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שגרמה כבר לדחייה של שלושת המשחקים של הקבוצות הרוסיות ביורוליג במחזור הנוכחי. השיחה הקרובה קריטית לצהובים שאמורים לארח את זניט סנט פטרסבורג ביום חמישי הקרוב בהיכל, ומחכה להם עוד נסיעה לקאזאן ב-17 במרץ. בשלב הזה התקשו במכבי להעריך האם המשחק ביום חמישי הבא יתקיים כרגיל, ומחכים להוראות שיצאו אחרי הפגישה הקרובה, כשייתכן מאוד שעוד משחק של הצהובים יידחה מהמועד המקורי שלו. מכבי תחזור להתאמן ביום שבת לקראת המשחק נגד באסקוניה ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully