וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקו והפועל תל אביב לא נרגעים מהשיפוט: "נדרוש את הכבוד שמגיע לנו"

18.2.2022 / 7:58

המאמן צייץ מחדש "טעויות" שיפוט שעות אחרי ההפסד בגמר הגביע, בקבוצה מבטיחים: "לא ניתן לזה לחזור". טימור "מרוסק", אבל דווקא רמי כהן מגיב במתינות: "מגיע להרצליה, נמשיך לרדוף אחרי התואר"

החגיגות של בני הרצליה אחרי הזכייה בגביע המדינה/צילום ועריכה: לילך וייס

אכזבה וכעס גדול בהפועל תל אביב אחרי ההפסד אמש (חמישי) 87:82 לבני הרצליה בגמר גביע המדינה. האדומים, שחזרו לגמר אחרי 28 שנים, פספסו הזדמנות לגביע חמישי בהיסטוריה בתום מסע דרמטי.

הפועל פתחה את המשחק בסערה, הוליכה בהפרש דו ספרתי בפתיחה, אך הרצליה חזרה לקראת הירידה למחצית. ברבע השלישי ראו האדומים כיצד היריבה בורחת, אך קאמבק שהוביל הקפטן בר טימור הצליח להפוך את התוצאה פעם נוספת. 3 דקות לסיום הוליכו האדומים שוב, 77:79, אחרי שלשה של איגור קולשוב, אך מהרגע הזה הרצליה רצה 0:10 וניצחה את המשחק. ג'ייקובן בראון וג'יימס יאנג קלעו 21 נקודות כל אחד לאדומים, כשג'יי פי טוקוטו מוסיף 14.

בסיום המשחק זעמו בקבוצה על השיפוט במשחק, שלטענתם היה חד צדדי לאורך רוב שלבי ההתמודדות. בהפועל הסתכלו על לוח העבירות שבשלב מסוים הראה 18:6 לרעתם, ואף ציינו מספר מהלכי מפתח בהם השופטים נמנעו מלשרוק, כולל בעבירה ברורה שנעשתה על ג'יימס יאנג בפיגור 4 בדקות ההכרעה.

בקבוצה התלוננו עוד לפני המשחק על שיבוץ השופטים, בעיקר על שיבוצו של השופט ניר מאירסון שהרחיק בשנה שעברה את דני פרנקו, ו"יש לו היסטוריה ארוכה ורעה איתנו" - כך על פי אנשי הפועל. פרנקו, מנהל הקבוצה איתי ברגר והמנכ"ל מתן קפלן הסתובבו באזור חדרי ההלבשה כועסים על אנשי איגוד הכדורסל, ולאחר מכן עד לפנות בוקר המשיך המאמן לצייץ מחדש בטוויטר סרטונים עם טעויות שיפוט מהמשחק. הקפטן בר טימור התכונן לדבר על השופטים גם כן במסיבת העיתונאים, אך נשך שפתיים.

"יש משחקים שאתה יכול לסבול מהשופטים, גם אם הם דופקים אותך עד העצם. אבל לא בגמר גביע, ולא בצורה כזאת", אמר אחד מאנשי הפועל במהלך הלילה, "אנחנו נדרוש תשובות. לא ניתן למה שהיה היום להימשך. אנחנו קבוצה מספיק מכובדת, ונדרוש את הכבוד הזה".

דווקא היו"ר רמי כהן הגיב במתינות יחסית לסוגיית השיפוט. "היינו צריכים להרוג את המשחק בהתחלה. לא בטוח שהשופטים אהבו את זה שנהרוג את המשחק בהתחלה. כשמגיעים למשחק צמוד זה פעולה אחת לפה, פעולה אחת לשם. ב-79:79 היה לנו כדור ואיבדנו אותו, חטפנו סל. הרצליה קבוצה מצוינת ומגיע לה. זה יכול היה ליפול לפה או לפה. נמשיך לרדוף אחרי התואר".

שחקני הפועל תל אביב בר טימור, גיל בני, עידן זלמנסון. ברני ארדוב
ייקח להם זמן להתאושש. שחקני הפועל תל אביב בסיום/ברני ארדוב

טקס חלוקת הגביעים היה אמוציונלי מאוד עבור האדומים. בעוד פרנקו כועס וצועק על השופטים ואנשי האיגוד, רוב שחקני הקבוצה היו עם דמעות בעיניים. לוטן אמסלם הצעיר התנחם בזרועות אביו שנותר האחרון שהניף גביע כקפטן הפועל, בר טימור התקשה לעצור את הדמעות וכך גם יתר השחקנים הצעירים.

"זה אומר שהם אמפתיים ומחויבים, שהם מאוד רוצים. בגלל זה הם עצובים, הם הרגישו את ההייפ ומאוד רצו, כשאתה מאוד רוצה ולא מצליח אז ככה זה נראה", פירגן היו"ר כהן.

טימור עצמו ניסה לסכם את ההפסד, "אני מאוכזב, גמור, מרוסק. מה אני יכול להגיד עכשיו. יש דברים קטנים שלא עמדנו בהם. התאמות קטנות, עזרות קטנות, דברים קטנים. לא הצלחנו לעצור את אונואקו, בחצי הראשון היינו צריכים לרדת בהפרש יותר גדול, פתחנו את המשחק יותר טוב. זו אכזבה גדולה מאוד".

באיגוד השופטים לא אהבו בלשון המעטה את מה שהגדירו כ"התנפלות" של אנשי הפועל תל אביב. עם זאת, באיגוד מודעים לטעויות שנעשו במהלך המשחק, והתאכזבו שהוא לא עבר בצורה חלקה. מהאיגוד עצמו נמסר כי "הוועדה המקצועית תתכנס בשבוע הבא ותצפה במשחק, לא זאת הסיבה שהפועל תל אביב לא הניפה גביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully