וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הרצליה ניצחה 82:87 את הפועל תל אביב וזכתה בגביע השני בתולדותיה

הקבוצה של אורן אהרוני קיבלה משחק אדיר מצ'ינאנו אונואקו (30 נקודות, 17 ריבאונדים, מדד 50) בדרך להנפה ראשונה מאז 1995. דאוסון בלט גם הוא אצל המחזיקה הטרייה עם 16 נקודות ו-5 ריבאונדים. יאנג ובראון קלעו 21 כ"א, אך זה לא הספיק לאדומים

בני הרצליה היא מחזיקת גביע המדינה לעונת 2021/22 לאחר שגברה הערב (חמישי) 82:87 על הפועל תל אביב בתום גמר גביע מרתק. הקבוצה של אורן אהרוני נחלצה מפיגור דו ספרתי בפתיחה, והשתלטה על המשחק בזכות הופעה אדירה של צ'ינאנו אונואקו שפשוט שלט בצבע בדרך לדאבל-דאבל אדיר של 30 נקודות ו-17 ריבאונדים. שון דאוסון עלה נהדר מהספסל של הרצליה במצב של פיגור, סייע לחבריו לשנות את המומנטום וסיים עם 16 נקודות ו-5 ריבאונדים. ריצת 0:10 של הרצליה בסיום הכריעו את המשחק לטובתה, בדרך לגביע שני בתולדותיה.

מנגד, השחקנים של דני פרנקו פתחו בצורה נהדרת את המשחק, וגם כשהמומנטום עבר לצד השני, האדומים לא ויתרו. ג'יימס יאנג היה בערב קליעה נהדר, ג'ייקובן בראון ובר טימור הגיעו גם הם, כאשר גיל בני סיפק הגנה בלתי מתפשרת ומירר לגארדים של הרצליה את החיים. בסופו של דבר הכוחות אזלו לשחקני הפועל תל אביב, שירדו מאוכזבים, אך בהחלט יכולים להיות גאים על הופעה נהדרת ומלחמה אדירה.

יאיר קרביץ קפטן בני הרצליה. ברני ארדוב
הרצליה עם גביע שני בתולדותיה/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

הגמר יצא לדרך לעיני 10,852 צופים ביציעים. ג'יימס יאנג קלע את חמש הנקודות הראשונות במשחק, כאשר הפועל תל אביב עלתה גם גיל בני בחמישייה והפעילה לחץ על מובילי הכדור הכחולים. הידיים של השחקנים של אורן אהרוני רעדו ברבע הראשון, כאשר האדומים צופפו את הצבע וגרמו ליריבה להפגיז מבחוץ ולהחטיא. שתי קליעות של ג'יימס יאנג מהקו קבעו יתרון דו ספרתי ראשון במשחק להפועל, 6:17. שון דאוסון ומוריס קמפ קלעו חמש נקודות והחזירו את הרצליה לעניינים. 12:21 להפועל תל אביב בסיום הרבע הראשון.

רבע 2:

כריס באב נכנס לעניינים בפתיחת הרבע השני, והרצליה הורידה את הפער האדום למינוס 5. דאוסון קלע שלשה ראשונה להרצליה שקבעה 26:23, אך בראון וגיל בני ענו עם שתי שלשות והחזירו את היתרון של הפועל תל אביב ל-9 הפרש. אונואקו שהתקשה ברבע הראשון הגיע לספרות כפולות ברבע הזה, כאשר שלשה גדולה של קווינטון הוקר לקראת הבאזר קבעה משחק צמוד ביד אליהו. 37:39 להפועל תל אביב במחצית.

צ'ינאנו אונואקו שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
היה בלתי ניתן לעצירה. אונואקו/ברני ארדוב
שחקן הפועל תל אביב איגור קולשוב, ג'וש אוונס מול שחקן בני הרצליה מוריס קמפ. ברני ארדוב
מלחמה על הפרקט. אוונס וקולשוב מול קמפ/ברני ארדוב
שחקן הפועל תל אביב ג'יי. פי. טוקוטו מול שחקן בני הרצליה כריס באב. ברני ארדוב
פתיחה נהדרת של הפועל תל אביב לא הספיקה לה. טוקוטו מול הוקר/ברני ארדוב
שחקן בני הרצליה שון דאוסון מול שחקן הפועל תל אביב ג'וש אוונס. ברני ארדוב
עלה מהספסל וסייע להרצליה להפוך את המומנטום. דאוסון מול אוונס/ברני ארדוב

רבע 3:

נקודות של אונואקו בפתיחת הרבע העלו את הרצליה ליתרון ראשון במשחק, 41:42. השחקנים של אהרוני עלו עם הסכין בין השיניים מחדר ההלבשה והשלימו ריצת 6:22 בדרך ליתרון 43:50. ג'יימס יאנג, שעשה עבירה רביעית במהלך הרבע לא הורד לספסל, וקלע מכל מקום, ויחד עם ג'ייקובן בראון ובר טימור השאיר את הפועל תל אביב צמודה למרות יכול נהדרת של כריס באב ואונואקו. האדומים עלו ליתרון, אך שלשה של שון דאוסון הורידה את הרצליה ביתרון 64:66 לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

דאוסון וסנדי כהן קלעו בפתיחת הרבע, אך בר טימור באסיסט לשלשה של טוקוטו ובשלשה משלו והשווה. דאוסון במספר מהלכים גדולים העניק את היתרון לקבוצה של אהרוני, בעוד אצל הפועל יאנג ובראון ובמיוחד טימור לא ויתרו. קולשוב קלע שלשה שקבעה 77:79 להפועל, אך החל מרגע זה נראה שהאוויר הלך ואזל לשחקנים של פרנקו. דאוסון, אונואקו והוקר חתמו ריצת 0:10 ומכאן האדומים כבר לא חזרו. 82:87 בסיום לבני הרצליה, שזוכה בגביע השני בתולדותיה!

שון דאוסון שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
מהלכים גדולים בסיום. דאוסון/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו לבני הרצליה: צ'ינאנו אונואקו 30 נקודות, 17 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 4 חסימות, סחט 10 עבירות, חטיפה ואיבוד, שון דאוסון 16 ו-5 ריבאונדים, כריס באב 13, קווינטון הוקר 12 ו-5 אסיסטים, סנדי כהן 9 ו-6 ריבאונדים, אנדי ואן ליט 3, מוריס קמפ 3, יאיר קרביץ 1.

קלעו להפועל תל אביב: ג'ייקובן בראון 21 נקודות, 6 אסיסטים, נחסם 5 פעמים, ג'יימס יאנג 21 (5 מ-9 לשלוש), ג'יי פי טוקוטו 14, בר טימור 10, עידן זלמנסון 6 ו-5 ריבאונדים, ג'וש אוונס 4, גיל בני 3, איגור קולשוב 3. לוטן אמסלם (02:52 דקות) ורז אדם (00:26) שותפו, אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully