וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונאקו: "אף אחד לא יכול לעצור אותי", אהרוני: "יש לנו קבוצה מיוחדת"

17.2.2022 / 23:04

בני הרצליה תחגוג את הזכייה בגביע בשער העיר, כוכב הגמר התגאה והבהיר: "אפשר לקחת גם אליפות". באב: "אחת הקבוצות המרגשות שהייתי בהן"

רק לפני שנתיים בני הרצליה שיחקה בליגה הלאומית, הערב (חמישי) הקבוצה של אורן אהרוני עשתה את הבלתי ייאמן וזכתה בגביע המדינה בפעם השנייה בסך הכול בתולדותיה. אחרי שפירקה את הפועל חולון בחצי הגמר, הרצליה לא הייתה פייבוריטית מול הפועל תל אביב שהדהימה את מכבי תל אביב, אבל ניצחה את משחק הגמר 82:87 בתום דרמה בלתי נשכחת.

הרצליה פתחה רע מאוד את המשחק הזה והפסידה 21:12 ברבע הראשון, אך חזרה אט אט למשחק והפכה את הקערה כבר ברבע השני. אחרי רבע שלישי בקצב מסחרר, קיבלנו דרמה של ממש ברבע האחרון. שלשה של קולשוב עוד קבעה 77:79 לאדומים, כשנותרו קצת יותר משלוש דקות לסיום המשחק. אלא שכאן הגיעה האות לריצה הרצליינית שהתפוצצה עם 0:10 בזכות הוקר, דאוסון ואונואקו כוכב המשחק הזה בדרך לניצחון המתוק, אולי בתולדותיה.

הרצליה תחגוג אל תוך הלילה זכייה בגביע שני אי פעם וראשון מאז 1995. השחקנים יגיעו בהמשך לשער העיר, שם יתקיימו החגיגות.

אורן אהרוני מאמן בני הרצליה. ברני ארדוב
תואר ראשון בקריירת האימון. אורן אהרוני/ברני ארדוב

המאמן המאושר אורן אהרוני סיכם: "אמרתי לשחקנים במחצית שאם ירדנו בפיגור שלוש, אנחנו במצב טוב. הפועל קבוצה מאומנת, הם קלעו סלים גדולים. אבל יש לנו חבורה עם אופי. היה משחק מדהים כיאה וכראוי למעמד גמר גביע המדינה. היינו פה סוג של אנדרדוג, אבל אנחנו עושים דרך יפה ודרך צנועה. יש לנו חבורה של שחקנים עם אישיות מיוחדת, התחלנו את המשחק לא טוב, סבלנו מאחוזי קליעה לא טובים בכלל, נאחזנו בציפורניים וחזרנו למשחק עם הגנה גדולה ופעולות גדולות. אני מאוד שמח בשביל העיר הרצליה ובשביל המועדון, בשביל לני רקנאטי, אלדד אקוניס שהוא הרוח החיה של המועדון והצוות המדהים שלי".

על אונואקו, שהיה כוכב המשחק הזה: "יש לנו קבוצה מיוחדת, זה לא רק שחקן אחד אף פעם. צ'ינאנו עשה משחקים מדהימים בחצי הגמר וגם היום, מעבר ליכולות שלו ולפיזיות שלו. אני זוכר סנטרים גדולים ששיחקו בארץ, הוא ברשימה של הגדולים בהבנת המשחק ובאיי. קיו של לקרוא מהלכים. על החיתוך הראשון של סנדי כהן הוא מסר אסיסט, יש לו יכולות יוצאות דופן גם באופי, הוא פוינט סנטר ועוגן משמעותי עבורנו".

על שון דאוסון: "התחלנו את המשחק לא טוב, המעמד, הקהל. לקחנו זריקו טובות של שחקנים שהיו במצבים טובים, זה הכניס אותנו ללחץ, הפועל הובילו ב-8-10 הפרש, אבל ההגנה שלנו הייתה יציבה, החזירה אותנו למשחק. הכניסה של שון הייתה משמעותית מאוד, ברבע הרביעי הוא עשה מהלכים גדולים, הייתה התעלות של כמה שחקנים, אבל הוא עשה פעולות גדולות בסוף של שחקן אדיר. יש פה חבר'ה שזו פעם ראשונה בשבילם וההתרגשות הייתה בעוכרינו".

צ'ינאנו אונואקו שחקן בני הרצליה עם פרס המצטיין של גמר הגביע. ברני ארדוב
ה-MVP של גמר הגביע. צ'ינאנו אונואקו/ברני ארדוב

כוכב המשחק צ'ינאנו אונואקו הבהיר: "אף אחד לא יכול לעצור אותי. החברים לקבוצה ידעו לתת לי את הכדורים איפה שצריך. נקלענו לפיגור מוקדם מאוד, אבל הרמנו את הרמה שיחקנו הגנה טובה וחזרנו לניצחון. אני לא מופתע מזה שזכינו בגביע, עשינו את מה שאנחנו אמורים לעשות - לנצח. בטח שאנחנו יכולים גם לזכות באליפות, אני מאמין בנו".

כריס באב, שסיים עם 13 נקודות: "זו אחת הקבוצות הכי מרגשות שהייתי חלק מהן, עשינו דבר גדול. הפועל תל אביב היא קבוצה קשוחה מאוד, אבל מגיע לנו לזכות בגביע. זה מתוק מאוד".

זופר אבדיה המנהל המקצועי של בני הרצליה. ברני ארדוב
היה כמובן במוקד החגיגות. זופר אבדיה/ברני ארדוב

זופר אבדיה, מנהלה המקצועי של בני הרצליה: "אני הגעתי בקיץ, והייתי במקום הנכון ובזמן הנכון. הבאתי מאמן שאני מכיר שנים וידעתי לא להפריע לו. בהתחלה כולם אמרו על אונואקו שזריקות העונשין שלו זה גימיק, אבל הנה זה הביא גביע. גביע זה נוקאאוט, אימפריות נופלות במשחקים כאלה וידעתי שאם יהיה צמוד אז נוכל לנצח. אליפות? אני לא יודע אם אנחנו יכולים לנצח בסדרות את ירושלים ומכבי תל אביב, אבל המטרה שלנו היא להמשיך".

יאיר קרביץ שחקן בני הרצליה עם שון דאוסון. ברני ארדוב
כמו אחים. שון דאוסון ויאיר קרביץ עם הגביע/ברני ארדוב

שון דאוסון הנרגש: "אי אפשר לתאר במילים כמה זה מיוחד. אחרי כל מה שעברתי, לא רק פיזית - גם מנטלית. בעונה האחרונה בספרד האמנתי בעצמי, אבל פחות האמינו בי ולא היה לי את הדרך להראות את מה שיש בי ואני שמח שזה התפרץ עכשיו. כשיש הרבה קהל מנגד, גם אם הוא לא בעדנו זה מרים אותנו. ככה זה גם היה באליפות עם מכבי ראשון לציון כשהיינו מול ירושלים".

הקפטן יאיר קרביץ: "זו הרגשה מדהימה, כיף גדול עם כל הקהל שבא ללוות אותנו. בפתיחת השנה זכייה בגביע לא בדיוק הייתה בראש המטרות שלנו, אבל זה ממש משמח". על דאוסון: "הוא שחקן אדיר, אבל הוא גם חבר טוב לחדר ההלבשה. הוא כמו אח".

אלדד אקוניס יושב ראש בני הרצליה. ברני ארדוב
אלדד אקוניס חגג/ברני ארדוב

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בירך את הקבוצה: "איזו התרגשות עצומה כאן בהרצליה! קבוצת בני הרצליה הביאה לנו גאווה אדירה ושמחה גדולה על האליפות ההיסטורית בגמר גביע המדינה. העיר הרצליה מחבקת את השחקנים וצוות המאמנים ומודה להם על עונה נפלאה ותצוגת משחק מעוררת השתאות. בני הרצליה הוכיחה לכולנו שבזכות עבודה קשה, שיתוף פעולה, משחק קבוצתי ושאפתנות גדולה - השמיים הם הגבול. אני מודה להפועל תל אביב על משחק הגון, ספורטיבי וערכי, שהזכיר לכולנו למה אנחנו כל כך אוהבים ספורט, בכלל, וכדורסל, בפרט. יישר כוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully