וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יתחפש לזהבי? 3 מפתחות למשחק של מכבי תל אביב מול פ.ס.וו

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 6:52

בכל פעם שערן זהבי בסביבת מכבי תל אביב, קורה לו משהו טוב. הערב (19:45, ספורט3) הצהובים יחפשו "ג'וקר" משלהם, ועל הדרך לשלוח מסר לאקס לקראת האפשרות שיחזור. וגם: מה גרם לצהובים לרדוף אחר ההולנדי יוריס ואן אובריים והמתנה שיכול לסדר לעצמו קרסטאיץ' לגיל 50

כתבה של שרון דוידוביץ' לקראת המפגש בין ערן זהבי למכבי תל אביב/ספורט1

1. קיץ 2015 היה הקיץ של ערן זהבי. כמובן שגם בזה שלפניו או אחריו זהבי היה שם עבור מכבי תל אביב, אבל בקיץ 2015, או יותר מדויק ב-20 יום בחודש אוגוסט 2015, זהבי להט יותר מהשמש הקופחת. צמד בפילזן בצ'כיה, צמד בבאזל בשוויץ ועוד אחד בגומלין בבלומפילד. חמישה שערים ב-20 יום הכניסו את מכבי תל אביב לליגת האלופות בפעם היחידה אצל מיטש גולדהאר. הצ'מפיונס ליג הולידה התפכחות אצל בעלי מכבי תל אביב מהאשליה שהקבוצה שלו יכולה להיות חברה בליגה של הגדולות, אבל לפני המפגשים מול צ'לסי, פורטו ודינמו קייב, היה זה זהבי עם אחריות מלאה לפנטזיה.

הערב, חצי שנה לפני תחילת העונה הבאה, במפגש קוסמי ממש, זהבי יארח הערב את מכבי תל אביב בבית שלו בשנה וחצי האחרונות, איצטדיון פיליפס באינדהובן (19:45, ספורט3). בעוד שבוע ישחק בבלומפילד ואז קר הרוח הזה בטוח יתרגש, אבל הערב זה גם חתיכת מפגש. גולדהאר רוצה אותו לעונה הבאה, זה לא סוד. גולדהאר רוצה לחזור להיות מספר אחת בארץ והוא מוכן לשלם. אבל גולדהאר גם רוצה לטעום עוד מהקונפרנס ליג.

המשחק הערב וגם זה בעוד שבוע יכריעו מי מהשתיים תעפיל לשלב שמינית הגמר. פ.ס.וו פייבוריטית ברורה. מתוך עשרה משחקים באינדהובן היא אמורה לנצח בתשעה. אבל בכל פעם שזהבי נמצא בסביבת מכבי תל אביב משהו מיוחד קורה. קורה לו, אבל גם יכול לקרות לה. זה מסוגל ללכת לכל אחד מהצדדים והשאלה מי במכבי תל אביב יכול להתחפש לערן זהבי הערב. מלאדן קרסטאיץ' שוקל להעלות את ג'ורג'ה יובאנוביץ' בהרכב והוא לוהט, דן ביטון בכושר מצוין ואולי גבי קניקובסקי יתפוס ערב.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג שער בשווייץ נגד באזל. Simon Hofmann, GettyImages
ימים מדהימים, שלא יישכחו. זהבי בבאזל/GettyImages, Simon Hofmann
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מבקיע מול באזל. קובי אליהו
מעלה לבד את מכבי לצ'מפיונס. זהבי/קובי אליהו

ספק אם מישהו יהמר על אחד משחקני מכבי תל אביב בדו קרב כזה מול ערן זהבי, אבל מעבר לרצון האישי שלו לכבוש ולהמשיך לסיבוב הבא, ערן זהבי גם יבחן בצמד המשחקים האלה את הסחורה מתל אביב. לא פחות משחשוב לו להרוויח טוב בעוד עונת משחקים, הוא רוצה לראות שיש לו את הכלים במכבי תל אביב כדי להחזיר לקבוצה את האליפות. אם יש אתגר, זהבי ירצה לעמוד בו והדיבור הקבוע על זה שליגיונר לא יכול להצליח כשהוא חוזר לכאן אחרי כמה שנים טובות בחוץ, הוא משהו שיכול רק להדליק אותו. לדרבן אותו. אם יחלוף על פני מכבי תל אביב, יהיה מאושר. אם יראה שהקבוצה מולו שווה והמאמן שלה יודע את העבודה, זה יגדיל את החשק לחזור. בשני המקרים הוא ירוויח.

ג'ורג'ה יובאנוביץ' שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מי ייקח פיקוד וידהים?/דני מרון

2. זהבי לא יהיה שחקן הליגה היחיד בהולנד שיעקוב אחר מכבי תל אביב הערב. גם יוריס ואן אובריים יצפה במשחק. ואן אובריים אמור לשחק בעונה הבאה במכבי תל אביב. קשר אוטרכט מחוזר על ידי מכבי תל אביב שהרימה את ההצעה שלה אחרי שהבינה שגם מכבי חיפה בתמונה. ואן אובריים יהודי מהצד של אימו שהיתה בעברה אזרחית ישראלית. בשל כך הוא אמור לשחק בעונה הבאה בישראל כישראלי והדבר מהווה תוספת חשובה מאוד להחלטה להביא אותו. הוא לא יושב על מכסת הזרים.

גם ואן אובריים רוצה לראות לאן הוא מגיע ובשבילו מכבי תל אביב איכותית הערב, יכול לעשות שירות נהדר. מכבי חיפה חיזרה אחריו קודם אבל הציע סכום שמכבי תל אביב הגדילה בצורה משמעותית. הוא שחקן חופשי כך שבמקרה שלו, בניגוד ליובאנוביץ', לא צריך לשלם על הכרטיס. השכר הוא גבוה, יותר מ-400 אלף יורו נטו לעונה, אבל גולדהאר מוכן לשלם. על מאוויס צ'יבוטה מכבי תל אביב לא רצתה להתחרות. נתנה למכבי חיפה את כל השטח ולא הפריעה במשא ומתן. בסיפור של ואן אובריים, מכבי תל אביב החליטה לא לשבת על הגדר. כאן כבר היה ברור שהיא לא תוותר קודם כי מדובר בשחקן שיכול לשחק כישראלי ואחרי זה כי מדובר בשחקן טוב וכזה שמסיים חוזה.

עוד בוואלה!

סגל חסר לפ.ס.וו מול מכבי ת"א, שמידט יהיה "יצירתי", "חובת ההוכחה" על זהבי

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב מלאדן קרסטאיץ'. אריאל שלום
הזדמנות להוכיח. קרסטאיץ'/אריאל שלום

3. את השנים היפות שלו ככדורגלן עשה מלאדן קרסטאיץ' לא רחוק מהמקום בו יעמוד הערב על הקווים. פסיעה מאיינדהובן ועברת את הגבול בואכה גרמניה לברמן או שאלקה המועדונים בהם שיחק הסרבי כבלם לפני 20 שנה. קרסטאיץ' הגיע לנבחרת סרביה כמאמן כבר במשרה הראשונה שלו כמאמן לפני חמש שנים, אבל הוא תמיד רצה לחוות מה זה להיות מאמן ראשי במועדון. בעבודה יומיומית. באצ'קה טופולה היתה הניסיון הראשון שלו בליגה הסרבית, אבל מכבי תל אביב זה המבחן הגדול שלו.

בעוד קצת יותר משבועיים הוא יהיה בן 50 והוא לא יכול לבקש מתנה יותר גדולה מהדחת קבוצה בפרופיל של פ.ס.וו אינדהובן. זה יהיה טוב לרקורד שלו וזה יסדר לו את החוזה לשנתיים הקרובות במכבי תל אביב. כמצוות מעסיקו, קרסטאיץ' פיזר כל השבוע ובמיוחד אמש הרבה מסרים בדבר האומץ שהוא מצפה לראות משחקניו הערב. כן, יש פערים לטובת פ.ס.וו אבל אם לעשות תוצאה טובה, כזו שתעביר את ההכרעה לתל אביב, זה בתקופה הזו שהיא הכי טובה של מכבי תל אביב מתחילת העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully