וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "מכבי תל אביב נתנה לי המון, אולי אחזור לשם"

יומיים לפני שיארח את הצהובים בקונפרנס ליג, הכוכב סיפר בריאיון: "אם הייתי חושב רק על עצמי הייתי עוזב את פ.ס.וו בינואר, כי קיבלתי הצעה ממועדון נהדר. אם אבקיע נגד מכבי, לא אחגוג"

תקציר: ויטסה - פ.ס.וו איינדהובן 5:0/ספורט1

ערן זהבי לא שיחק נגד מכבי תל אביב מאז שלבש את מדי הפועל תל אביב בעונת 2010/11, אבל ביום חמישי זה קורה. אחרי שהפך לכוכב הגדול ביותר של המועדון בעשור האחרון, הוביל את הצהובים לזכייה בכל התארים וגם לליגת האלופות, בעוד כ-48 שעות הוא ופ.ס.וו איינדהובן יארחו את מכבי תל אביב במשחקי הפלייאוף על הזכות להעפיל לשמינית גמר הקונפרנס ליג (19:45, ספורט3).

בריאיון שהעניק לאתר הרשמי של פ.ס.וו לקראת המשחק, הוא סיפר מה עובר עליו לקראת המפגש נגד "הקבוצה בה התפתח כשחקן" לדבריו, התייחס לבחירת קבוצתו הבאה, דיבר על החודשים מחוץ למגרש זכר לפציעה בנבחרת בחודש נובמבר וגם חשף מהן הסיבות שהובילו אותו להישאר בהולנד עד תום העונה, חרף הצעות שקיבל בינואר.

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג שער. Soccrates Images, GettyImages
מרוצה מההחלטה להישאר, אבל בקיץ הוא יעזוב. זהבי/GettyImages, Soccrates Images

"הפציעה הייתה רגע לא קל כי היו הרבה דעות לגבי הפציעה", אמר תחילה, "קיבלתי החלטה כמו שאני חושב שצריך לטפל בזה. זה היה שונה מדעות שקיבלתי. עבדתי קשה מאוד ועכשיו הזמן לחזור. במשחק של הנבחרת נפצעתי, בחלון האחרון של הנבחרות. לא במשחק חשוב כל כך או משהו. לא נכנסתי לאיזה תאקל מטורף, נפצעתי בעצמי. פציעות קורות, אבל מה שחשוב שחזרתי ואני משחק טוב. זהו. זה אף פעם לא זמן טוב להיפצע, אבל הכי חשוב זה איך שאתה חוזר".

על ההחלטה להישאר בהולנד חצי שנה נוספת למרות פריצה נוספת לביתו, אמר: "עשיתי הכול כדי לחזור כמה שיותר מהר. בשבועיים הראשונים הייתי כאן בהולנד ואז החלטתי לנסוע וזו הייתה החלטה לא קלה. הילדים לא היו בבית הספר. עם הפציעה זה לא היה נכון לנסוע כל יום מאמסטרדם. מאמן הכושר שלי היה איתי והוא מכיר אותי היטב. בגילי אני צריך לעשות את הטוב ביותר עבורי ועבור המועדון. כשאני עושה את המיטב עבורי זה גם למען המועדון. הצד המנטאלי הוא חשוב מאוד בכדורגל. אם אתה לא מודאג, אתה יכול להיות מרוכז בכדורגל".

על השמועות: "היו שתי הצעות ודנתי עם המועדון, חשבנו והחלטנו בסוף שאשאר עד סוף העונה. יש בינינו הרבה כבוד. זה לגיטימי שלפעמים קבוצות רוצות אותך, אבל קיבלתי את ההחלטה הזו. קיבלתי הצעה ממועדון נהדר אז ברור שחשבתי על זה כי החוזה שלי כאן נגמר בסוף העונה. אם הייתי חושב רק על עצמי הייתי עוזב".

זהבי התייחס להחלטה להישאר והוסיף: "ההחלטה להישאר היא טובה כי המועדון מרוצה ממני ואני ממנו. זה חשוב להמשיך את מה שהתחלנו, אולי לקחת אליפות בסוף העונה ואז נראה מה יקרה. המשפחה שלי תמיד איתי ותומכת בי. החלטנו שאנחנו רוצים להישאר כי לעבור למקום אחר זה שוב להתאקלם שם וזו החלטה לא פשוטה. המשפחה שלי לא הייתה נינוחה בשבועות הראשונים, אבל אנחנו משפחה חזקה ומתרגלים להכול".

על מעמדו בהרכב ותפקידו: "בכדורגל יש תמיד שינויים. אני לא מודאג ממה שיקרה. זה חלק מהקריירה שלי. אעשה את המיטב שלי בכל אימון, כמו שתמיד עשיתי ואז זו החלטה של המאמן. ההרכב השתנה בחודשים האחרונים והם שיחקו טוב, אז ברור שהם ימשיכו. אני רק אהיה הכי טוב שאני יכול ובסוף ההחלטה היא של המאמן. אני יכול להביא את האיכות שלי כמו שתמיד עשיתי. אני עובד עם הקבוצה ואם אכבוש שערים ואהיה מסוכן באזור ההתקפה זו האיכות שלי. חוץ מזה, אתה צריך להביא את האיכות שלך לקבוצה, מבחינה טקטית, מבחינת כיבוש והכול".

"ברור שהקבוצה חזקה", המשיך החלוץ, "זה דבר טוב בקבוצה שכל אחד יכול לשחק ולשחק טוב, זו האמת. ההחלטה שלי להישאר היא בגלל הרצון לזכות בתואר. קיבלנו טעם של תואר בתחילת העונה ואנחנו עדיין בקונרפנס ליג ורצים לאליפות וגם בגביע, אנחנו צריכים להמשיך לצבור נקודות ולהמשיך הלאה".

ערן זהבי, שחקן פ.ס.וו איינדהובן. Perry van de Leuvert/BSR Agency, GettyImages
"יהיה מפגש מעניין, רגעים מיוחדים בשבילי"/GettyImages, Perry van de Leuvert/BSR Agency

על רוג'ר שמידט: "זה היה מוזר לי שהוא הודיע שיעזוב בסוף העונה, זו פעם ראשונה שזה קורה לי בקריירה. בדרך כלל שומרים על זה בשקט עד תום העונה. מעניין איך זה ישפיע עלינו. זה יכול להשפיע טוב על חלק מהשחקנים ולא טוב על חלק. מבחינתי זה לא משנה, אני תמיד ממשיך אותו דבר. אף פעם לא שיחקתי בשביל מאמן. אתה משחק בשביל עצמך, בשביל חבריך לקבוצה. היו דיבורים בקבוצה על העזיבה, אבל הכול בסדר. אני מבין את ההחלטה. אם שני הצדדים הסכימו, אני לא רואה שום בעיה עם זה".

על עצמו והמפגש עם מכבי תל אביב: "יהיה מפגש מעניין, רגעים מיוחדים בשבילי. לא חשבתי בחלומות הכי רעים שלי שאשחק נגד מכבי, אבל זה יהיה מיוחד, גם לחזור לישראל כדי לשחק יהיה מעניין. כשאני משחק בפ.ס.וו חייבים להיות מקצוענים ולעשות הכול כדי להיות הכי טוב שאתה יכול לעשות. אני מקווה שכולם יבינו את זה. הכי חשוב זה לשמור על המקצוענות ולהיות נאמן למועדון. לא אחגוג אם אכבוש מול מכבי תל אביב. היא קבוצה טובה עם הרבה ניסיון בתחרויות האלה. לא יהיה משחק קל בשבילנו, במיוחד לא בישראל. יש אווירה חמה בישראל. ברור שזה תלוי בנו והתוצאה כאן תהיה משמעותית מאוד, אבל יהיה משחק צמוד.

"הזיכרונות והרגעים הכי טובים בקריירה שלי בישראל היו במכבי תל אביב", המשיך ואולי גם רמז על כוונותיו לעתיד, "החוויה הכי טובה שלי במכבי תל אביב, שם גדלתי כשחקן. אולי אחזור לשם יום אחד. היה לי זמן מוצלח מאוד במכבי תל אביב. ההבדל הוא שמכבי היא המועדון הכי גדול בישראל עם הכי הרבה תארים וגם הפועל זה מועדון טוב, גדלתי שם ושיחקתי שם, הגענו לליגת האלופות וכבשתי שם את שער האליפות בשנייה האחרונה של העונה. היו לי שם רגעים נהדרים. אבל במכבי הפכתי לשחקן הכי טוב שיכולתי להפוך להיות בישראל. מכבי נתנה לי המון", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully