וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלוש שנים: יאניס ספרופולוס סיים את דרכו במכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 23:27

ההודעה הצפויה על סיום דרכו של היווני הגיעה. אבי אבן יהיה ממלא המקום, לחץ על עודד קטש לחזור למועדון אחרי כמעט 15 שנים

ג'יימס נאנלי, ג'יילן ריינולדס ודרק וויליאמס אחרי ההפסד בדרבי/מתוך אינסטגרם

זעזוע במכבי תל אביב: לאור הכישלונות החוזרים העונה, קיבלה הנהלתה המועדון החלטה על סיום דרכו של המאמן יאניס ספרופולוס לאחר שלוש שנים ושלושה חודשים. לצד מספר ניצחונות מרשימים ביורוליג, הצהובים רשמו העונה כמה נקודות שפל, בראשן ההפסד בשלושה משחקי דרבי, כשהשיא היה אמש (שני) בהפסד 90:80 ביד אליהו מול היריבה העירונית וההדחה מהגביע בשלב חצי הגמר.

מי שיחליף את ספרופולוס על הקווים יהיה אבי אבן, אך ייתכן שזה יהיה רק לימים הקרובים כי נבחנת אפשרות למנות צוות ישראלי בראשות עודד קטש לצד רמי הדר, שאם ישובו למועדון יחתמו עד תום העונה. יש לציין שבמכבי כבר שוחחו עם קטש בנושא, אך בשלב זה נראה שהמאמן יעדיף לא לקחת הצעה לחוזה קצר מועד עד לסיום העונה בלבד. על קטש מופעלים לחצים שייקח את משרת המאמן, אך הוא הבהיר כי לא יהיה מוכן לעבוד רק עד לסיום העונה, וזה כרגע המכשול העיקרי המונע את חזרתו לתפקיד מאמן הקבוצה אחרי כמעט 15 שנים.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
סוף הדרך. יאניס ספרופולוס/דני מרון

בשעה 17:30 החלה ישיבת ההנהלה, וזו הסתיימה לאחר כשעה וחצי וכעת ההמתנה היא להודעה שתאשר את פיטורי היווני. גורמים בהנהלת מכבי תל אביב ביקרו הערב בביתו של ספרופולוס והודיעו לו כי הוא סיים את תפקידו במועדון.

ההודעה הגיעה בסופו של דבר ב-23:15 ובה נכתב: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מבקש להודות למאמן יאניס ספרופולוס על שינוי האווירה שחולל עם כניסתו לתפקיד, השקעתו בקידום שחקנים ומאמנים צעירים, הבטחת המקום בפלייאוף היורוליג בעונה שהופסקה בשל מגיפת הקורונה וכמובן על הובלת הקבוצה לזכייה בשלוש אליפויות רצופות, גביע המדינה ושני גביעי ווינר במהלך ארבע העונות בהן עמד על הקווים, תוך יצירת חיבור מיוחד לרוח המכביסטית ולמורשת. בהצלחה בהמשך הדרך".

האזינו: אור שקדי על היממה הסוערת במכבי תל אביב

ספרופולוס בן ה-54, שמונה בנובמבר 2018 במקומו של נבן ספאחיה, הפך במהירות לחביב הקהל ביד אליהו ואף היה חתום על העלייה היחידה של מכבי תל אביב לפלייאוף היורוליג מאז 2015, בעונת 2019/20 שכזכור נקטעה בשל התפרצות הקורונה. אלא שמלבד אותה עונה, היווני כשל במשימה להביא את הדאבליסטית אל השמינייה הראשונה במפעל, והיכולת הרעה שהציגו הצהובים מתחילת העונה הנוכחית וכמובן שלושת ההפסדים במשחקי דרבי הובילו לסיום דרכו.

ספרופולוס נפרד בתור המאמן הזר שרשם את הקדנציה הכי ארוכה במכבי תל אביב. בהדרכתו, המועדון המעוטר ביותר בישראל זכה בשלוש אליפויות רצופות וקטע בצורת של שלוש שנים ללא זכייה בגביע המדינה, עם ההנפה בסוף העונה הקודמת. בנוסף, היווני נבחר פעמיים למאמן העונה בישראל, ב-2019 וב-2020.

עם זאת, העונה למכבי תל אביב כבר יש 6 הפסדים בליגה, ביורוליג היא רשמה רצף של 8 הפסדים (הארוך בתולדותיה) וכעת גם הודחה מהגביע. לפני מספר שבועות היווני כבר היה על סף פיטורים, אבל הקבוצה החליטה לתת לו גיבוי. לאחר מכן התהובים רשמו יכולת מאוששת ביורוליג ושמרו על סיכוי להעפיל להצלבה, אבל הכישלונות במסגרת המקומית, במיוחד במשחק יוקרתי וחשוב כמו חצי גמר הגביע בדרבי, הכריעו את הכף לרעתו.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully