וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב היסטורי: הפועל תל אביב ניצחה בדרבי ועלתה לגמר הגביע

חצי גמר בלתי נשכח: לראשונה מאז 1988 האדומים גוברים על מכבי תל אביב במשחק גביע לאחר 80:90 מדהים. ג'ייקובן בראון היה בלתי ניתן לעצירה עם 30 נקודות ו-9 אסיסטים והוליך את החבורה של דני פרנקו לניצחון ראשון אי פעם על הצהובים במשחק נוקאאוט ביד אליהו

10,197 הצופים שהגיעו הערב (שני) ליד אליהו חזו במשחק שייזכר עוד הרבה שנים ולבטח ייכנס לדברי הימים של הכדורסל הישראלי. הפועל תל אביב גברה 80:90 על הפועל תל אביב ועלתה לגמר גביע המדינה, שם תפגוש את בני הרצליה. האדומים השלימו ניצחון שלישי העונה בדרבי, לראשונה מאז עונת הדאבל ב-1969. בנוסף, זהו ניצחון ראשון בגביע על היריבה העירונית זה 34 שנה. לא מספיק נתונים היסטוריים? זהו ניצחון הבכורה של האדומים במשחק נוקאאוט ביד אליהו על מכבי אי פעם, לאחר 23 הפסדים.

ג'ייקובן בראון, במשחקו הטוב ביותר בהפועל תל אביב - ואחד הגדולים שלו בישראל - החל את המשחק מעט בעצלתיים, אך נכנס לעניינים ברבע השני ורק הגביר את הקצב. 30 נקודות ו-9 אסיסטים היו לרכז של דני פרנקו, וההגנה הצהובה פשוט לא הצליחה למצוא פיתרונות ליד הלוהטת של בראון. ג'וש אוונס עלה נהדר מהספסל של הפועל והביא לשינוי ברבע הראשון כשמכבי הייתה זו שהובילה. ג'יימס יאנג קלע 14, אך נחת לא טוב על הברך ברבע הרביעי ובקבוצתו יקוו כי לא מדובר במשהו חמור.

כאמור, הקבוצה של ספרופולוס דווקא הובילה בפתיחה והוליכה לכל אורך המחצית הראשונה עד שאיגור קולשוב קלע שלשה מטורפת מכ-10 מטרים והעניק לאדומים יתרון ראשון במשחק. במחצית השנייה נראה היה כי רק קבוצה אחת הייתה על הפרקט, וזו לא הדאבליסטית שרק בחמישי האחרון ניצחה את צסק"א. ווילבקין הגיע חד וסיים עם 23 נקודות, אך רק הוא וקינן אוואנס (16) תיפקדו בצהוב, כאשר מכבי תל אביב קלעה 26 נקודות בלבד במחצית השנייה, בדרך לאיבוד תואר ראשון העונה.

שחקן הפועל תל אביב ג'ייקובן בראון. דני מרון
ערב היסטורי. ג'ייקובן בראון/דני מרון
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם אנג'לו קלויארו. דני מרון
אכזבה בצהוב. ווילבקין וקלויארו/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

חמש אבוקות נדלקו ביציעי אוהדי הפועל, אך הצהובים היו אלה שפתחו באנרגיות גבוהות יותר ועלו ל-2:9 תוך קצת יותר משתי דקות. השחקנים של דני פרנקו הפעילו טוב את ג'וש אוונס, והצליחו להשוות - 15:15. ווילבקין הוביל את מכבי למיני בריחה נוספת, אך שלשה של בר טימור מעל ידיו המושטות של ז'יז'יץ' בסמוך לבאזר הורידה את הפועל תל אביב בפיגור 25:22 לקראת הרבע השני.

רבע 2:

ווילבקין המשיך לבלוט במכבי תל אביב, בעוד ג'ייקובן בראון התעורר וקלע נקודות בכורה בצד השני. הדאבליסטית לחצה על הדוושה בכל פעם כדי לפתוח פער קטן מהקבוצה של פרנקו, אך האדומים לא ויתרו. איגור קולשוב עלה גם הוא טוב מאוד מהספסל של פרנקו. שלשה משוגעת שלו מ-10 מטרים, הצירוף אחת של זלמנסון התקפה אחת קודם לכן קבעו יתרון ראשון להפועל תל אביב, בדיוק בירידה להפסקה. 44:45 להפועל במחצית.

עוד בוואלה! ספורט

דברים שמעבר: בר טימור הפך למנהיג האמיתי של הפועל תל אביב

לכתבה המלאה
ג'ייקובן בראון שחקן הפועל תל אביב מול קינן אוואנס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הפועל תל אביב נטלה את ההובלה ממש על הבאזר של המחצית ראשונה. בראון/דני מרון
שחקן הפועל תל אביב ג'ייקובן בראון מול שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו. דני מרון
מלחמה על כל כדור. בראון מול זיו/דני מרון
שחקן הפועל תל אביב ג'יימס יאנג. דני מרון
רבע שלישי גדול של האדומים. יאנג/דני מרון

רבע 3:

הפועל עלתה בטירוף לרבע השלישי. ג'ייקובן בראון קלע שלשה מטורפת, יאנג הוסיף עוד אחת וספרופולוס הזעיק פסק זמן בפיגור 55:47. למרות מהלך של סל ועבירה מצדו של רומן סורקין, מכבי תל אביב פשוט נתקעה בהתקפה וראתה את יריבתה העירונית עולה כבר ליתרון דו ספרתי, 50:61. ווילבקין וז'יז'יץ' איכשהו גירדו נקודות, אך בראון שלט לגמרי בעניינים, 56:65 להפועל לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

יתרונה של הפועל גדל ל-13, אך מד הדאגה על הספסל האדום עלה לאחר נחיתה לא טובה של ג'יימס יאנג במאבק לריבאונד. הסמול פורוורד נעמד על הרגליים וירד לספסל. תומאס ו-ווילבקין הורידו לחד ספרתי עם חמש נקודות רצופות ונתן מעט תקווה לקהל הצהוב. בראון, במשחקו הטוב ביותר בהפועל, ואחד הטובים ביותר שלו מאז שהגיע לישראל פשוט לא יכול היה להחטיא והפער של החבורה של פרנקו המשיך לעלות, 67:81, שלוש דקות לסיום. כל הניסיונות של הצהובים עלו בתוהו, והפועל תל אביב חגגה ניצחון ראשון אי פעם על היריבה העירונית במשחק נוקאאוט ביד אליהו וניצחה 80:90 בדרך לגמר הגביע.

שחקני הפועל תל אביב חוגגים, ג'ייקובן בראון במרכז. דני מרון
ניצחון נוקאאוט ראשון אי פעם בדרבי ביד אליהו. שחקני הפועל חוגגים/דני מרון
איגור קולשוב שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
גמר גביע רביעי בארבע עונות בליגת העל. קולשוב/דני מרון
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב מאוכזב. דני מרון
מי זוכר את הניצחון על צסק"א? ספרופולוס/דני מרון
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מאוכזב. דני מרון
תואר אחד כבר הלך. ווילבקין/דני מרון

סטטיסטיקה

קלעו להפועל תל אביב: ג'ייקובן בראון 30 נקודות (10 מ-16 מהשדה), 6 ריבאונדים, 9 אסיסטים, סחיטת 8 עבירות, 2 חטיפות ו-6 איבודים, ג'וש אוונס 15, ג'יימס יאנג 14 ו-7 ריבאונדים, עידן זלמנסון 10, איגור קולשוב 8, ג'יי פי טוקוטו 8 ו-9 ריבאונדים, בר טימור 3 ו-5 אסיסטים, גיל בני 2. לוטן אמסלם (02:37 דקות), מתן חכמו (00:05) וגידי שיפר (00:05) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 23 נקודות (7 מ-17 מהשדה), קינן אוואנס 16 ו-5 ריבאונדים, קיירי תומאס 11, רומן סורקין 9, אנטה ז'יז'יץ' 9 ו-12 ריבאונדים, עוז בלייזר 4, אנג'לו קלויארו 3, ג'ון דיברתולומאו 3, יפתח זיו 2. ג'ייק כהן (03:47 דקות) שותף, אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully