וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תירוש: "ליו"ר האיגוד אין שליטה, הוא כמו משקיף. ליאני תבע בצדק"

יו"ר איגוד השופטים בריאיון פרידה מהתפקיד בתכניתו של יוני הללי ב-104.5FM: "צריך לבטל את ההנהלה כי אני לא רואה מבנה ברור". וגם: יחסיה עם המנכ"ל טפר והמכתבים עם מכבי תל אביב

האימון המסכם של הפועל תל אביב לקראת הדרבי/עריכת וידאו: טל רזניק. צילום: אודי ציטיאט

יו"ר איגוד השופטים רונית תירוש מסיימת בימים אלו את תפקידה, ולרגל עזיבתה התראיינה היום (שישי) בתכנית "הללי אורגינל" ברדיו צפון 104.5FM כדי לסיים את שלוש השנים שלה בתפקיד.

"זה לא שאין סמכויות ליו"ר האיגוד, אבל לא מספיק ובטח שלא בפרופורציה בין יו"ר למנכ"ל", פתחה תירוש, "לדוגמה אין ליו"ר שום שליטה על התקציב ועל כוח האדם, אין ליו"ר מעמד כי הוא כמו משקיף, גם אין חדר למי שמחליט להשקיע מזמנו ולא להגיע פעם בשבוע כדי לעשות וי. זה לא מעמד של יו"ר כמו שאני מכירה מתפקידים בכירים. צריך לשנות את מעמד היו"ר".

אוראל גרינפלד, רועי חסן, עידן ירקוני, רונית תירוש, יריב טפר. איתן דותן ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
יחסים מורכבים. תירוש עם טפר והשופטים גרינפלד, חסן וירקוני/אתר רשמי, איתן דותן ההתאחדות לכדורגל

תירוש גם פירטה בעיה נוספת שאולי גורמת לכך שתפקיד היו"ר הופך למיותר מבחינתה: "כשבעלי הקבוצות היו חלק מההתאחדות והיו מעורבים, יכול להיות שהיה נכון שיהיה מבנה שיש בו מעין מחיצה שמפרידה בין איגוד השופטים לקבוצות, אבל ככל שקמה המנהלת ונעשתה הפרדה, אני לא רואה סיבה להשאיר את זה ככה. אני גם בדקתי ואני לא מכירה מבנה שיו"ר האיגוד למעשה כפוף ליו"ר אחר. לא מכירה דבר כזה. חטיבת השופטים היא חלק מההתאחדות, לכן אני אומרת שצריך לוותר על יושב הראש ועל ההנהלה ותשאירו את השופטים במעמד של בכירים".

מדוע הטענות מגיעות אחרי שלוש שנים: "עשיתי מספיק תפקידים בחיי כדי להבין איך דירקטוריון מתנהל. יש הנהלה ויו"ר שהם קובעים את המדיניות, המטרות והיעדים, ואני לא רוצה לדבר ספציפית על יריב טפר, אבל אני חושבת שהמנגנון כיום מיותר. המנכ"ל, במבנה שאני מציעה, יעמוד בראש היחידה או המנהל - צריך לבטל את ההנהלה כי אני לא רואה מבנה ברור כרגע".

מי צריך להחליף אותה: "זה מוזר שבמכרז לתפקיד יש סעיף שאומר שהמועמדים לתפקיד לא יכולים להיות חברי איגוד בשבע השנים האחרונות. אני תוהה, כי אני רואה יתרון במי שבא מהתחום ומכיר. אם יש שופט בכיר, למשל, שעשה עבודה טובה מאוד במהלך שירותו באיגוד והיום הוא פנוי...אני לא ממליצה על אף אחד, כי אם הייתי ממליצה לא היה צורך בוועדה ובמכרז. אני רק אומרת שצריך לבחור מישהו שמכיר מקרוב".

שופט כדורגל לירן ליאני. ברני ארדוב
מגבה אותו בתביעתו. ליאני/ברני ארדוב

יחס השחקנים לשופטים: "אני רואה שיש הידרדרות, שחקנים מרשים לעצמם יותר ממה שאני זוכרת. המדיניות שלנו היא לא להוציא כרטיס על כל דבר אלא לתת למשחק לזרום, אבל לפעמים צריך לשמור לא רק על כבוד השופט, אלא גם על ביטחונו. התביעה של ליאני מוצדקת, כי מי שמטיל דופי בתכונות אישיות של שופט וקורא לו מושחת...".

על היחסים עם יריב טפר: "ליו"ר האיגוד אין סמכות להחליף מנכ"ל ברמה העקרונית משום שהוא עובד התאחדות והסמכות היא של יו"ר ההתאחדות. אם הייתי מחליפה אותו? תלוי באיזו תקופה, כי בתחילת הדרך ואפילו באמצע כן, מטעמים של תקשורת בין אישית ולא מבחינה מקצועת, כי ייאמר לזכותו של יריב שנמצא הרבה שנים שם. הוא הקשה עליי בביצוע דברים".

לסיום, נשאלה על חילופי המכתבים עם מכבי תל אביב: "לא רבתי איתם וגם הם לא רבו איתי. הם כתבו מכתב מנוסח באופן לא מכבד ואני לא אתן שיפגעו בכבודי. כל מה שאני עושה זה ביושר ואם הם כותבים לי שהם דורשים שאדווח להם מה אני עושה ומה אני מתכוונת לעשות, אז לא כי אני לא עובדת אצלם ולא מתכוונת לדווח. על טענות מקצועיות אני דאגתי שישיבו לכל מתלונן, אבל יש סוג של פניה - גם ככה ענף הכדורגל הוא ענף עם אווירה מתלהבת ולא נעימה, ואלו מעשים שמעודדים גם את הקהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully