וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוהבים לחגוג, אבל בשני יש לנו את המשחק הכי גדול של העונה"

11.2.2022 / 6:38

במכבי תל אביב שמחו בצורה מאופקת אחרי הניצחון הגדול על צסק"א מוסקבה כשהפנים לדרבי בחצי גמר הגביע. בקבוצה מדברים בעיקר הגנה ("זה מוביל לקצב ההתקפי"), מפרגנים לדיברתולומיאו וכהן, חוזרים לחלום ושוב מתלהבים מתומאס: "האיש הנכון בזמן הנכון"

10 המהלכים הגדולים של השבוע בליגה הספרדי בכדורסל/ספורט1

1. מכבי תל אביב המשיכה את החזרה המצוינת שלה מפגרת הקורונה אמש (חמישי) כשניצחה בצורה מרשימה 75:84 את צסק"א מוסקבה ביד אליהו. הצהובים עלו בזכות הניצחון למאזן של 11 ניצחונות מול 12 הפסדים, והתמקמו במקום ה-11 בטבלת המפעל.

מכבי יצאה מפתיחת משחק מגומגמת ומפיגור 11:2, בעזרת ריצה מרשימה של 6:21 עד לסיום הרבע הראשון, 11:26 ברבע השני ובסך הכל השלימה ריצת 17:47 במשך קצת יותר מ-15 דקות. ההגנה של הצהובים שיתקה את היריבה הרוסית החזקה שהגיעה בסגל חסר מאוד, ובמחצית השנייה הצליחה הקבוצה של ספרופולוס לשמור על ההפרש למרות שיפור במשחק של היריבה.

סקוטי ווילבקין הוביל את קלעי מכבי עם 23 נקודות כשאנטה ז'יז'יץ' מוסיף 14 וקינן אוואנס תורם 11 משלו בערב שבו ג'יימס נאנלי ויפתח זיו הפצועים לא מתלבשים. "ידענו שהם יבואו יהיו אגרסיביים ושלכל קבוצה תהיה הריצה שלה", אמר אוואנס בסיום המשחק, "רצינו לצמצם את הריצות שלה ולסיים את המשחק בצורה טובה. זה משחק של 40 דקות וסיימנו אותו במשחק מושלם".

לפני המשחק נערך טקס לכבודם של מאמני העבר הגדולים של מכבי - פיני גרשון וצביקה שרף, וגופיות עם שמם עלו לתקרת ההיכל. במכבי סיפרו כי לפחות ל-40 דקות נראתה הקבוצה הנוכחית כמו אחת הקבוצות הטובות שאימנו צמד המאמנים הוותיקים.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב ניצחה 75:84 את צסק"א ושבה לנצח ביורוליג

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
ריצת 17:47 בדרך לניצחון. ווילבקין/דני מרון
פיני גרשון עם צביקה שרף. דני מרון
זכו לכבוד ומכבי הזכירה נשכחות. גרשון ושרף/דני מרון

2. צסק"א מוסקבה הופיעה ביד אליהו ללא שלושה שחקנים משמעותיים מאוד בסגל שלה - יוהנס פוגטמן, טוקו שנגאליה ו-וויל קלייברן, ועדיין היכולת ההגנתית שהציגה מכבי תל אביב במחצית הראשונה, ובעיקר ברבע השני, הייתה מרשימה מאוד.

"מלבד 5 דקות, שיחקנו הגנה נהדרת", אמר סקוטי ווילבקין, "חוץ מ-5 דקות בסוף, ו-4-5 דקות בפתיחה, שיחקנו הגנה נהדרת, אישית וגם קבוצתית".

ג'ון דיברתולומיאו המשיך בקו והוסיף: "הכל מתחיל בהגנה. התחלנו לשחק הגנה טובה מאוד במחצית השנייה בגליל, המשכנו את זה היום, ההגנה שלנו צריכה להיות עקבית כל הזמן. כשאנחנו עם הגב לקיר יש עלינו הרבה לחץ, אבל בהגנה הזאת אנחנו משחקים את הכדורסל הכי טוב שלנו".

הקפטן של הצהובים סיפר על ההתפתחות ההתקפית של הקבוצה כתוצאה של השיפור ההגנתי, "זה משהו שהמאמן מדגיש בפנינו. כשאנחנו עושים עצירות ומשחקים הגנה, יש לנו קצב בהתקפה, כולם נהנים וקולעים, אבל כשיש לך מומנטום מההגנה יש לך יותר סיכוי להיות עקבי. לאחרונה אנחנו מרימים את הרמה שלנו".

במכבי הודו כי הצירוף של קיירי תומאס, שחקן שמסתמן כשומר ברמה גבוהה מאוד, עוזרת לקבוצה ללחוץ על הגארדים של היריבה, "הוא כמו האס ששולפים מהשרוול", צחק יאניס ספרופולוס ואחד מאנשי מכבי הוסיף: "היה לחץ למה לוקח לנו כל כך הרבה זמן להביא חיזוק. היינו צריכים להביא את האיש הנכון בזמן הנכון, ועשינו את זה".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם קיירי תומאס. דני מרון
"כמו האס ששולפים מהשרוול". תומאס עם ספרופולוס/דני מרון

3. 16 נקודות קיבלה מכבי מצמד המתאזרחים שלה ג'ון דיברתולומיאו וג'ייק כהן. דיברתולומיאו כבר הראה מאז החזרה מפגרת הקורונה שהוא בכושר מצוין, ומתחילת המשחק היה חד מאוד, ואילו כהן שקלע שתי שלשות וסיים עם 6 נקודות, קלע אחת מהן בעיצומה של ריצה של צסק"א ולמעשה גמר את המשחק ברבע הרביעי.

"כשאני מרגיש שאני משפיע על המשחק בהגנה, זה נותן לי קצב בהתקפה, קלעתי כמה זריקות מוקדמות וזה תמיד עוזר", סיפר דיברתולומיאו, "בקבוצה כזאת עם כל כך הרבה שחקנים טובים, צריכים להישאר מוכנים. יש לנו שחקנים שיתעלו על בסיס יומי, היה לי היום יותר דקות ויכולתי לקלוע הרבה נקודות. המאמן נותן לי הזדמנות אחרי הזדמנות, והרבה ביטחון, אני רק רוצה לעשות הכי טוב בשבילו ובשביל החברים שלי לקבוצה".

אחד מאנשי מכבי סיפר כי היתרון הגדול של השניים הוא הניסיון שלהם - "יש לנו סגל ישראלי עם הרבה שחקנים, אבל מה שג'ונדי וג'ייק מביאים לשולחן מלבד קליעה זה ניסיון. הם נמצאים במעמדים האלה כבר כמה שנים ויודעים מה לתת ומתי והתרומה שלהם משמעותית לאחרונה".

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו עם ג'יילן ריינולדס, קינן אוואנס, רומן סורקין. דני מרון
בכושר מצוין. ג'ון דיברתולומיאו/דני מרון

4. משחק היורוליג הבא של הצהובים יהיה רק בעוד שבועיים נגד אנדולו אפס באיסטנבול. מבט אל טבלת היורוליג מראה שהניצחון אמש היה משמעותי מאוד בתמונת הסיכויים של הקבוצה של ספרופולוס להגיע לפלייאוף. מכבי צימקה את הפער מאנדולו וממונאקו שנמצאות מעליה, ואילו באיירן מינכן ופנרבחצ'ה, שתי קבוצות נוספות שנמצאות באזור הזה, לא ישחקו בשל קורונה אצל הבאוורים.

"נרדוף אחרי הכרטיס לפלייאוף עד שסופית נאבד את הסיכוי", סיפר אחד מאנשי הקבוצה בסיום המשחק, "אולי ניקח אותו ונהיה מאושרים, אבל מה שבטוח לא נוותר עד הסוף".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. דני מרון
ימשיכו לרדוף אחרי הכרטיס לפלייאוף. שחקני מכבי חוגגים/דני מרון

5. ואי אפשר בלי לדבר על הדרבי. אוהדי מכבי החלו בשירים לקראת הדרבי בחצי גמר גביע המדינה ביום שני כבר ברבע הרביעי נגד הרוסים, כשכל אחד מאנשי הקבוצה, מההנהלה, דרך הצוות המקצועי והשחקנים מספרים עד כמה המשחק חשוב ועד כמה הם נחושים להחזיר ליריבה העירונית שגברה עליהם פעמיים העונה.

"הדרבי הוא משחק ענק, אפילו אחרי הניצחון היום, אנחנו אוהבים לחגוג אחרי ניצחונות אבל יש לנו משחק ענק ביום שני, אולי הגדול ביותר העונה", הודה דיברתולומיאו, "זה לא רק הדרבי, אבל גם הגביע. הפסדנו להם פעמיים העונה, אלה המשחקים המהנים ביותר, אני יודע שכולם בחדר ההלבשה יודעים שזה המשחק הכי חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully