וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא שינוי זמני בלבד: פיפ"א תאשר חמישה חילופים לצמיתות

כשנתיים אחרי שהגוף האחראי על חוקת הכדורגל אישר להגדיל את מכסת החילופים כדי לסייע בעידן הקורונה, מסתמן שגם בפרמיירליג יצטרכו ליישר קו ולא יוכלו להמשיך עם שלושה בלבד

תקציר: אתלטיק בילבאו - ריאל מדריד 1:0/ספורט1

במאי 2020, לקראת חזרת הכדורגל מ"פגרת קורונה" ארוכה ומאולצת, אישרו בפיפ"א להשתמש בחמישה חילופים במשחק כדרך קבע. מדובר היה בשינוי זמני בענף, במטרה להקל על השחקנים ועל הקבוצות שהתמודדו עם חיסורים רבים בעקבות מאומתים לנגיף שפרץ לחיינו, וכמעט כל הליגות בעולם יישרו קו ועשו את השינוי. למעשה, הליגה הבכירה והגדולה מכולן שנותרה עם שלושה חילופים בלבד היא הפרמיירליג האנגלית, אלא שכעת נראה שגם בממלכה יעברו לחמישה חילופים.

לפי דיווח הערב (שישי) באתר "האתלטיק", פיפ"א וארגון IFAB - הגוף האחראי על חוקת הכדורגל - יודיעו כי החל מהחודש הבא השינוי יהפוך לקבוע בחוק. המשמעות היא שהפרמיירליג וליגות נוספות לא יוכלו לבחור אם לאמץ את ההמלצה לשנות לחמישה חילופים במשחק או לבחור להישאר עם שלושה בלבד, אלא שכל המפעלים בעולם יעברו לעד חמישה חילופים בשלוש פעימות שונות. יש להבהיר כי אמנם מדובר בשינוי שיוכרז רשמית בחודש הבא, אך נראה שייכנס לתוקף רק בעונת 2022/23.

פיל פודן מחליף את מייסון מאונט שחקני נבחרת אנגליה. רויטרס
עושה רושם שגם באנגליה יעברו לחמישה חילופים/רויטרס

לפי "האתלטיק" לא רק נושא חמשת החילופים יהיה על הפרק בחודש הבא כשארגון IFAB יתכנס, אלא אז גם צפויים עדכונים נוספים בכל הנוגע לניסויי המערכות לזיהוי אוטומטי של קו הנבדל וישמעו את המלצותיו של ארסן ונגר בכל הנוגע לחוק הנבדל, מאמן ארסנל בעבר שאחראי על פיתוח הענף בפיפ"א וכבר הציע בעבר לשנות את החוק כך ששחקן יוגדר בעמדת נבדל רק אם כל הגוף שלו לא בקו אחד עם שחקן ההגנה האחרון.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully