וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצה הסקוטית החתימה אנס, ושחררה אותו אחרי לחץ ציבורי: "טעינו"

עודכן לאחרונה: 4.2.2022 / 14:25

סיפור מרגש מסקוטלנד: ריית' רוברס מליגת המשנה החתימה את דייויד גודווילי, שהואשם באונס ב-2017. אחרי מחאה של הקהל, התערבות הממשלה והתנערות הספונסרים, ההנהלה הודתה בטעות: "למדנו שיעור חשוב על כדורגל וקהילה"

שערי השבת בפרמיירליג/ספורט1

קבוצת הכדורגל ריית' רוברס מהליגה השנייה בסקוטלנד נאלצה להתנצל על החתמתו של הכדורגלן דייויד גודווילי, והודיעה שהוא לא יהיה חלק מהקבוצה אחרי ביקורת גדולה על המהלך. בית המשפט קבע ב-2017 שגודווילי אשם באונס, ועל אף שהוא לא הואשם מבחינה פלילית, נגזר עליו לשלם פיצויים בבית משפט אזרחי.

הכדורגלן הסקוטי דייויד גודווילי. Euan Cherry, GettyImages
החוצה. גודווילי/GettyImages, Euan Cherry
אוהדים מוחים נגד החתמת דייויד גודווילי מחוץ לאצטדיון של קבוצת הכדורגל ריית' רוברס. Euan Cherry, GettyImages
קהל אוהדים קטן ומסור, שלא מוכן לפגיעה בשם הקבוצה. אוהדי ריית' רוברס מוחים/GettyImages, Euan Cherry

הסופרת, האוהדת והספונסרית מחליטה להתנתק

קבוצת הנשים מתנערת מהמועדון

ההחלטה של הקבוצה להחתים אותו על חוזה עוררה סערה גדולה בסקוטלנד. ראשת הממשלה ניקולה סטרג'ן, מנהיגת "המפלגה הלאומית הסקוטית", קראה להתאחדות לכדורגל לנקוט בפעולה ולפעול נגד המהלך. הסופרת המצליחה ואל מקדרמיד, אוהדת ותיקה שנותנת חסות לקבוצה, אמרה שהיא מבטלת את התמיכה בקבוצה ודורשת ששמה יוסר מהחולצות. במקביל הוקמה עצומה ברשת שזכתה לפופולריות גדולה, אוהדים רבים מחו ואיימו שלא יגיעו ליציעים, הפגנות החלו מחוץ לאצטדיון, והגדילה לעשות קבוצת הנשים של המועדון - שהודיעה שהיא מתנתקת ממנו ותשחק בשם אחר.

גודווילי, שחקן נבחרת סקוטלנד לשעבר, בעבר שיחק גם בדאנדי יונייטד, אברדין ובלקבורן. ב-2017 הוא וחברו לקבוצה בדאנדי נדרשו לשלם פיצויים בסך 100 אלף ליש"ט לאישה שאותה אנסו, אך התובע המקומי החליט שלא להעמיד אותם לדין פלילי מחשש שלא היו מספיק הוכחות. האישה טענה שהיא לא זוכרת מה עבר עליה, ורק ידעה שיצאה לבר והתעוררה בדירה שאינה מכירה ולא יודעת כיצד הגיעה אליה.

האצטדיון של קבוצת הכדורגל ריית' רוברס. Euan Cherry, GettyImages
האצטדיון של קבוצת הכדורגל ריית' רוברס/GettyImages, Euan Cherry
האצטדיון של קבוצת הכדורגל ריית' רוברס. Euan Cherry, GettyImages
האצטדיון של קבוצת הכדורגל ריית' רוברס/GettyImages, Euan Cherry

בתחילת השבוע הקבוצה ביום שלישי הקבוצה עוד הגנה על ההחלטה שלה להחתים את הכדורגלן, והתמקדה בפן המקצועי: "דייויד הוא סקורר מוכח, וזו תהיה קדנציה שנייה שלו במועדון, אחרי שבעבר כבר הושאל פה מדאנדי יונייטד ב-2007. כמו בכל החתמה, המועדון בחן בזהירות את עמדתנו הקהילתית, ומכבדים כל דעה שנשמעת... אנחנו מחשיבים את דייויד כחלק מהמועדון. אנחנו מכירים את עברו, ובמיוחד את יכולותיו ככדורגלן. אנחנו מאמינים שיחזק את הקבוצה".

לאחר מכן, אחרי הלחץ הציבורי, הקבוצה נכנעה, והיושב ראש ג'ון סים כתב בהצהרה: "אני רוצה להתנצל בפני האוהדים שלנו, הספונסרים, השחקנים וכל קהילת ריית' רוברס על עוגמת הנפש של הימים האחרונים. טעינו. בהחלטתנו המקורית התמקדנו יותר מדי בכדורגל, ולא בהשפעה של הקבוצה על הקהילה. למדנו מזה שיעור חשוב".

  • עוד באותו נושא:
  • סקוטלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully