וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'ורג'ה הוא קילר. לא רצינו למכור אותו"

5.2.2022 / 10:00

גוראן גרקיניץ', המנהל הטכני של צ'וקריצ'קי שמכרה את יובאנוביץ', מסדר לנו הצצה לשבוע הדרמטי במהלכו נמכר החלוץ הסרבי למכבי תל אביב באחת העסקאות הגבוהות בתולדות הכדורגל הישראלי

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:2 על מכבי יפו ברבע גמר הגביע הראשון/ספורט1

"לא תיכננו למכור העונה את ג'ורג'ה יובאנוביץ' ולא רצינו לעשות את הצעד הזה גם כשהגיעה הפנייה ממכבי תל אביב", כך סיפר אמש (שישי) גוראן גרקיניץ', המנהל הטכני של המועדון הסרבי צ'וקריצ'קי, בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט.

צ'וקריצ'קי, מועדון צנוע מהעיר בלגרד, הוא זה שמכר את החלוץ הסרבי למכבי תל אביב בסכום של 1.9 מיליון יורו, וגרקיניץ' נתן לנו הצצה לכל מה שהיה מאחורי הקלעים באחת הרכישות הגבוהות בהיסטוריה של מכבי תל אביב.

ג'ורג'ה יובאנוביץ' במדי לוקרן. Isosport/MB Media, GettyImages
לקרסטאיץ' וגם למאמן הכושר של איביץ' חלק חשוב בהגעתו למכבי תל אביב/GettyImages, Isosport/MB Media

"סאשה איליץ', המאמן שלנו שהוא אגדה כאן בסרביה, לא רצה שנמכור", המשיך גרקיניץ' לתאר. "אנחנו במקום השלישי העונה, לקראת החזרה מפגרת החורף, והוא אמר שהוא רוצה שג'ורג'ה יישאר. גם כך מכרנו העונה שחקן בסכום גבוה לאיטליה, את המגן השמאלי דימיטרייה קאמנוביץ' בסכום של 3 מיליון יורו, ולא היה לחוץ למכור גם את ג'ורג'ה, אבל הרבה בגלל מלאדן קרסטאיץ' החלטנו לעשות את זה, למרות שידענו שאם ג'ורג'ה נותן עוד חצי עונה כמו שהוא נתן עד כה, אנחנו יכולים למכור בסכום הרבה יותר גבוה. ג'ורג'ה כבר היה עם 11 שערים ב-15 משחקים ולדעתי הוא היה מסיים את העונה פה בקלות עם 20 גולים - ואז בקיץ היו באות הצעות גבוהות יותר מה-1.9 מיליון יורו שקיבלנו ממכבי תל אביב".

היו גם הצעות בחלון הזה ממה שאנחנו מבינים

"היתה הצעה מספרטה פראג והיתה הצעה מקבוצה בארצות הברית, אבל כמו שאמרתי לך לא חשבנו למכור בחלון הזה".

היתה גם הצעה ממארסיי?

"הייתה פנייה אבל היא לא היתה רשמית, אז אני פחות מתייחס אליה".

המשא ומתן בין מכבי תל אביב לצ'וקריצ'קי היה מאוד זריז, מספר גרקיניץ'. "הפנייה הראשונה היתה למנהל הספורטיבי שלנו ולדימיר מתייאסביץ'. הוא הראשון שקיבל את הטלפון ממכבי תל אביב והוא כמובן עידכן את נשיא המועדון דראגן אובראדוביץ' ואותי. ההעדפה היתה לא למכור, אבל קרסטאיץ' הוא אדם שאנחנו מאוד מכבדים והיתה לנו עוד סיבה".

מהי?

"במועדון שלנו עובד דארקו אובראדוביץ' שהיה מאמן הכושר של ולדימיר איביץ' במכבי תל אביב. כשהוא שמע שג'ורג'ה יכולה לעבור למכבי תל אביב, הוא אמר לנו: 'מכבי תל אביב זה כמו ריאל מדריד בישראל'. החלטנו מכל הסיבות למכור. דארקו בא אלי אחרי המכירה ואמר לי: 'אני מקווה שהכנסתם בונוסים גדולים לעסקה כי ג'ורג'ה יהיה החלוץ הכי טוב בישראל'. אמרתי לו שאין כאלה בונוסים".

חלוץ מכבי תל אביב ג'ורג'ה יובאנוביץ'. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
הוא כבר שמח בתל אביב. ג'ורג'ה יובאנוביץ' באימון הבכורה/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

אבל יש לכם 15 אחוז ממכירה עתידית

"נכון, את זה השארנו לעצמנו".

וזה יתממש?

"אני משוכנע שכן. לא יודע אם זה יהיה בסוף העונה, אבל בעוד שנה או שנה וחצי אני משוכנע שמכבי תל אביב תמכור אותו בסכום גבוה יותר ממה שהיא שילמה לנו ואנחנו ניהנה גם מאחוזים עתידיים. ג'ורג'ה הוא קילר. אתם תראו את זה. ברור שכל שחקן צריך מזל וזה לא ללחוץ על כפתור במכונה, אבל אני כל כך מאמין בו. הוא שחקן מוכשר, איש עבודה, מקצוען וגם מאוד חשוב, הוא איש משפחה. הוא בן 22 עם אישה ושני ילדים. זה בחור מאוד רציני שרוצה להגיע הכי רחוק. הוא נמכר מפרטיזן כשהיה צעיר מאוד לבלגיה ואחרי זה עבר גם בספרד".

ולא הצליח

"כן, אבל הוא היה מאוד צעיר ויש הרבה סיבות ששחקן שיוצא בגיל צעיר מסרביה לא עושה את הקריירה שהוא רוצה. עכשיו כשהוא בן 22, זה הזמן שלו ואני משוכנע שמכבי תל אביב תרוויח ממנו".

חלוץ מכבי תל אביב ג'ורג'ה יובאנוביץ' עם המנהל הטכני של צ'וקריצ'קי. באדיבות המצולמים
במלון באנטליה לפני היציאה לשדה. יובאנוביץ' וגרקיניץ'/באדיבות המצולמים

זו אחת העסקאות הגבוהות שעשיתם?

"צ'וקריצ'קי זה מועדון צנוע בעיר בלגרד, אבל זה מועדון מקצועני שמנוהל על ידי אנשי מקצוע מעולים ובעל בית מאוד איכותי ורציני. אני עבדתי בכמה מקומות בטרם הגעתי לכאן. שיחקתי אגב פעם בישראל נגד מכבי פתח תקווה, הייתי שחקן אתניקוס מקפריסין לפני איזה 15 שנים ושיחקנו נגד פתח תקווה אותה אימן גיא לוזון שאחרי זה עבר לאמן בבלגיה. אני עבדתי בווזדובץ בסרביה ואז מכרתי לאשדוד את סאשה איבקוביץ', הבלם שאחרי זה שיחק במאריבור ובאיחוד האמירויות. בתשע השנים האחרונות צ'וקריצ'קי מכרה שחקנים ב-22 מיליון יורו. ג'ורג'ה יובאנוביץ' הוא אחד השחקנים הטובים שמכרנו".

נפרדתם ממנו כשהייתם במחנה אימונים באנטליה

"ממש ככה. אתה מדבר איתי כעת כשאני ממש עכשיו נחתתי בבלגרד מאנטליה. היינו שם במחנה האימונים כשהגיעה ההצעה ממכבי תל אביב ומשם ניהלנו את המגעים. לקחתי את ג'ורג'ה לשדה לקראת הטיסה שלו מאנטליה לאיסטנבול ומשם לישראל ואמרתי לו: 'אתה תראה שתהיה מאושר. אני מאוד מאמין בך'. לשמחתי מהזמן הקצר שלו בתל אביב, הוא כבר שמח. עכשיו נשאר לו להתחיל לכבוש עבור מכבי תל אביב ולעשות בהמשך את הקריירה שהוא ראוי לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully