וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת היקרות בהיסטוריה: מכבי חיפה התקרבה למסע הרכש של 2011/12

3.2.2022 / 11:30

הצירוף של מאוויס צ'יבוטה תמורת מיליון יורו הפך את העונה הנוכחית לאחת מהיקרות בהיסטוריה של המועדון. בצוות המקצועי מחמיאים לבעלים: "יענקל'ה ומשפחת שחר רעבים להישגים שלא ראו במועדון הרבה זמן"

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:2 על הפועל חדרה ברבע גמר הגביע הראשון/ספורט1

עשור שלם חוו אוהדי ואנשי מכבי חיפה אכזבות ברצף. עונות מסויטות שהסתיימו במקרה הטוב בסגנות ובמקרה הרע בהתבזות ובמאבקי כניסה לפלייאוף העליון הגיעו לקיצן בקיץ שעבר, אז הירוקים זכו באליפות ראשונה אחרי 10 שנים.

בישיבות של הצוות המקצועי וההנהלה הבהיר המאמן ברק בכר לקברניטי המועדון שהדבר הכי חשוב הוא לשמר את הסגל הקיים וכך אכן היה. מלבד עאיד חבשי אותו המאמן לא רצה, רק ניקיטה רוקאביצה עזב. אם מישהו חשב שבכר יסתפק בזה, הרי שהוא יקבל תשובה ניצחת עם שורת החתמות שהוכיחו מעל הכול שיעקב שחר עדיין רעב. בניגוד לשנים קודמות בהן מכבי חיפה התמקדה בהחתמת שחקנים חופשיים, הגיע מסע הרכש היקר מזה עשור. גורם במכבי חיפה אף הוסיף: "התברכנו בבעלים הטוב בישראל".

מאוויס צ'יבוטה, מכבי חיפה. מכבי חיפה, אתר רשמי
החתמה שמוכיחה שמכבי חיפה רוצה יותר מרק אליפות שנייה ברציפות. צ'יבוטה/אתר רשמי, מכבי חיפה

אם לפני עשור היה זה דניאל צסארץ שהגיע בחלון ההעברות בהעברה חופשית הרי שהפעם היה זה מיקאל אלפונס שהגיע ללא תמורה, אך הרכישה של צ'יבוטה כאמור קירבה את המועדון לשיא הרכש והוכיחה ששחר לא רוצה לשחזר רק את האליפות מהעונה שעברה, אלא חולם על דאבל ועל הצלחה אירופית בעונה הבאה.

"זה לא סתם קלישאות ופירגון", אמר גורם במועדון, "יענקל'ה ובכלל משפחת שחר ועוזי מור רעבים מאוד להצליח עוד יותר ולרשום הישגים שלא ראו במועדון הרבה זמן. יש לברק את התכונה הזו להוציא מהבעלים את מה שהוא רוצה. מי שדיבר איתו ראה שהוא סקפטי לגבי האפשרות של עסקת צ'יבוטה, אבל במאני טיים יענקל'ה החליט להשקיע כדי לשפר משמעותית את הסיכויים לאליפות שנייה ברציפות".

רכישות של שחקנים כמו דין דוד ועלי מוחמד העלו זיכרונות מהעבר. למרות שהירוקים השיגו רצף של 10 ניצחונות ליגה רצופים ופייבוריטים לזכייה באליפות שנייה ברציפות, בכר הסביר בשיחות שלו עם שחר שכדי להמשיך לבנות קבוצה שתזכה באליפות ותתמודד בשנה הבאה באירופה, צריך לחזק שתי עמדות: כנף ומגן הימני.

שחר שמע והסכים לרכוש את מאוויס צ'יובוטה מלודוגורץ הבולגרית תמורת מיליון יורו. הנשיא למעשה התקרב לסכום הרכש של עונת 2011/12 והפך את העונה הנוכחית לאחת היקרות בהיסטוריה של המועדון בכל הנוגע לרכש.

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
עדיין רעב. שחר/מאור אלקסלסי

מסע הרכש של מכבי חיפה ב-2011/12:

יוריצה בוליאט (1 מיליון יורו)
אוראל דגני ( 900 אלף יורו)
חן עזריאל ( 800 אלף יורו)
ויאם עמאשה (700 אלף יורו)
אלון תורג'מן (450 אלף יורו)
דלה ימפולסקי (300 אלף יורו)
איציק כהן (150 אלף יורו)

מסע הרכש של מכבי חיפה ב-2021/22:

עלי מוחמד (1.25 מיליון יורו עבור 80 אחוז)
דין דוד (1.1 מיליון יורו)
מאוויס צ'יבוטה (1 מיליון יורו)
אורי דהן (650 אלף יורו עבור 50 אחוז)
ריאן סטריין (300 אלף יורו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully