וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מרשים לעצמם לחלום בגדול, ז'יז'יץ': "לא עוצרים בדרך לפלייאוף"

26.1.2022 / 6:45

הצהובים גברו על אלבה ברלין ובחדר ההלבשה דיברו בעיקר על המפגש עם זוסמן אבל גם על המחשבות לקאמבק. הסנטר: "אם ניצחנו כאן את ברצלונה ואולימפיאקוס, נוכל לנצח את כולם". וגם: המשחק ההיסטורי של דיברתולומיאו, העזיבה של טיילור וההחמצה מול פנרבחצ'ה

תקציר: שלונסק ורוצלאב - לבלואה-מטרופוליטנס 74:59/ספורט1

1. מכבי תל אביב ממשיכה להתאושש בנסיונות הכניסה שלה לפלייאוף היורוליג כשאמש (שלישי) היא גברה 78:87 על אלבה ברלין במשחק השלמה מהמחזור ה-20 ביורוליג. בזכות הניצחון עלתה מכבי למאזן של תשעה ניצחונות מול 11 הפסדים, והתקרבה למקום השמיני בטבלה.

הצהובים שלטו במשחק מהרבע השני, בו פתחו פער דו ספרתי, ולמעט נסיון קאמבק של אלבה בדקות הסיום, כשצימקו את היתרון של מכבי עד ל-3 נקודות, השליטה הייתה די ברורה. מכבי איבדה רק 5 כדורים במשחק, נתון מרשים מאוד, ולא איבדה כדור אחד לכל אורך המחצית הראשונה. הנתון הזה מצטרף ל-4 איבודים בלבד בהפסד לאולימפיאקוס ביום חמישי האחרון. סקוטי ווילבקין, במשחק מצוין עם 18 נקודות ו-6 אסיסטים, היה האיש של הקבוצה במשחק, כשארבעה שחקנים נוספים קולעים מספר דו ספרתי של נקודות, כולל קמרון טיילור שהושאל בסוף המשחק לשטרסבורג הצרפתית.

"עשינו מספיק מהלכים טובים", אמר ווילבקין בסיום המשחק, "היינו בסכנה כמעט לאבד את המשחק הזה, כמו שכבר עשינו כמה פעמים העונה הזאת, אבל הצלחנו לחפור עמוק, להשיג כמה עצירות וכמה סלים חשובים. קינן וג'ון עשו מהלכים גדולים כדי לגמור את המשחק הזה".

שחקני מכבי תל אביב, ג'ון דיברתולומאו, אנג'לו קלויארו. דני מרון
עוד חגיגה בהיכל. מכבי תל אביב אופטימית/דני מרון

אנטה ז'יז'יץ', שהוסיף עוד משחק טוב לתקופה האחרונה שלו עם 14 נקודות, אמר בסיום: "ניצחון גדול בשבילנו, הראינו את האופי שלנו, במיוחד בהגנה, עצרנו את משחק המעבר שלהם, שזה חלק חשוב במשחק שלהם. ניסינו לעצור את השלשות שלהם ולא איבדנו כדורים, חיפשנו את השחקנים הפנויים. אני מוכן לשחק ואני מנסה להופיע בכל ערב, להראות למאמן ולחברים שלי לקבוצה שהם יכולים לסמוך עליי. משחק אחרי משחק אני מקבל ביטחון ומנצלים את היכולת שלי".

מי שעמד במרכז ההתמודדות היה יובל זוסמן שקיבל אהבה מאנשי מכבי, אך קבלת פנים מעורבת מהקהל שחלקו שרק לו בוז. ז'יז'יץ' סיפר על המפגש עם זוסמן שקלע 10 נקודות ואמר: "זה היה מוזר לשחק נגד יובל, שיחקנו נגדו פעם אחת, התרגלתי קצת. כאן בגופיה אחרת זה היה מוזר, אבל הוא מצליח בברלין ואני מאחל לו רק דברים טובים".

קינן אוואנס, מכבי תל אביב. דני מרון
"יבודי הכדור הורגים אותנו, כשאנחנו לא מאבדים כדורים אנחנו משחקים נהדר". אוונס/דני מרון
סקוטי ווילבקין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הרבה דברים שיכולים להעניק אופטימיות. מכבי תל אביב/דני מרון

2. הניצחון על אלבה היה השני ברציפות של מכבי ביורוליג, אך הגיע 48 שעות אחרי ההפסד המאכזב בדרבי, הפסד שגם יאניס ספרופולוס כינה אותו אחרי הניצחון אמש כ"משחק רע". בקבוצה לא הסתירו כי ההפסד הזה יושב להם בראש, וממשיכים לחשוב על העליות והירידות שלהם במהלך העונה הנוכחית.

"ה דבר שאנחנו צריכים להשתפר בו, אני לוקח על זה אחריות, אני צריך להכניס את כולם לאותו מוד", אמר קינן אוואנס על חוסר היציבות של הקבוצה, "אמרתי את זה אחרי אולימפיאקוס, איבודי הכדור הורגים אותנו, כשאנחנו לא מאבדים כדורים אנחנו משחקים נהדר".

ז'יז'יץ' הוסיף על רכבת ההרים של הקבוצה: "יש לנו בעיות, הרבה משחקים וקורונה, אני לא מחפש תירוצים. היינו צריכים לשחק בחמישי, תהיה לנו במקום זה הפסקה קטנה, אבל איבדנו שחקנים בקורונה ולא היו לנו אימונים, ואז אנחנו פתאום משחקים משחק אחרי משחק, זה הרבה".

למרות העליות והירידות, בקבוצה פתאום רואים את עצמם רק שני משחקים ממאזן מאוזן ביורוליג, וחזרה לסיכוי ריאלי להיכנס לפלייאוף: "כולם מרוכזים בהגעה לפלייאוף, היה לנו רצף הפסדים ארוך, זה לא קל לשחק מחוץ לבית. היינו צריכים משחק אחד כדי לשנות את העונה, אם ניצחנו את ברצלונה ואולימפיאקוס, אנחנו יכולים לנצח את כולם כאן. המטרה שלנו זאת הפלייאוף וננסה להגיע לשם. אנחנו עדיין קרובים ל-50 אחוז, יש לנו לוח משחקים קשה, אנחנו צריכים לבוא בכל ערב ולשחק הכי טוב. זה רק המשחק השלישי בסיבוב השני, יש לנו עוד הרבה משחקים כדי להיכנס לפלייאוף, זה המטרה שלנו, אנחנו לא עוצרים", אמר ז'יז'יץ'.

אוואנס הוסיף: "אנחנו צריכים לקחת את זה משחק אחרי משחק, אי אפשר להסתכל יותר מדי קדימה. המשחק הבא שלנו הוא ביום שבת, נקבל יום מנוחה מחר, נתרענן, נצטרך להיות מוכנים גם למשחק הליגה הקרוב".

עוד בוואלה!

ניצחון כחול לבן: 78:87 למכבי תל אביב על אלבה, זוסמן ובלאט

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב. דני מרון
ערב מוצלח. ווילבקין/דני מרון

3. בעוד דקות המשחק הרבות שקיבלו סקוטי ווילבקין, דריק ווילאמס וג'יילן ריינולדס הם דברים נורמטיביים ברוטציה של מכבי תל אביב, במשחק הנוכחי שיחקו ג'ון דיברתולמיאו מעל 27 דקות וקמרון טיילור מעל 23 דקות. בעוד את המשחק הטוב של טיילור אפשר להסביר בעזיבה שלו מיד לאחר מכן לצרפת, הקפטן של הצהובים מקבל משחק שני ברציפות מעל 20 דקות, דבר לא שכיח בכלל בתקופתו של ספרופולוס. רק פעם אחת בקריירת היורוליג שלו שיחק דיברתולומיאו יותר מ-27 דקות, וזה היה תחת נבן ספאחיה.

"מי שבכושר הכי טוב ובמנטאליות הכי טובה, ובמומנטום הכי טוב נשתמש בו. ג'ון משחק טוב מאוד בהגנה ובהתקפה, הוא נותן מה שהוא יכול ולכן אני נותן לו לשחק הרבה", סיפר יאניס ספרופולוס על הקרדיט הנרחב שהוא נותן לקפטן, שקלע 5 נקודות ועשה עבודה טובה בהגנה.

במכבי מאוד מרוצים מהקאמבק שעושה דיברתולומיאו לאחרונה. "כמערכת, אנחנו מאוד סומכים על ג'ונדי", אמר אחד מאנשי הקבוצה אמש, "הוא שחקן מאוד אמין, שנותן מעצמו תמיד את הכל. כשהוא על המגרש יש תחושה טובה והקהל מאוד אוהב אותו. הקאמבק שלו בתקופה האחרונה יכול לסמן אולי חלק מהקאמבק שלנו".

ג'יילן ריינולדס, אנטה ז'יזיץ', מכבי תלא ביב. דני מרון
עדיין מאמינים. ז'יז'יץ'/דני מרון

4. מיד בסיום המשחק הודיעה מכבי על השאלתו של קמרון טיילור, שרשם את משחקו הטוב ביותר במדים הצהובים, לשטרסבורג הצרפתית. לטיילור חוזה לעונה נוספת במכבי, והוא אמור לחזור לסגל בסוף העונה הנוכחית.

במכבי חיכו עד לכניסתו של הגארד קיירי תומאס לכושר כדי להשאיל את טיילור, שבשבועות האחרונים אנשיו החלו לחפש לו קבוצה כשהיה ברור שיאבד את מקומו בסגל. תומאס אמור להיות כבר בסגל למשחק הקרוב של הצהובים נגד הפועל חולון, בעוד ג'יימס נאנלי הפצוע בקרסולו ימשיך להיעדר.

"זה תמיד כואב ששחקן עוזב, אנחנו מאחלים לו הכי טוב שאפשר, עצוב שהוא עוזב אותנו. הוא שחקן נהדר, חבר טוב לקבוצה אני מקווה שהוא יצליח עם הקבוצה החדשה שלו", סיכם קינן אוואנס את העזיבה של טיילור את המועדון.

ג'ן דיברתולומאו, מכבי תל אביב. דני מרון
דקות טובות ומעודדות. ג'ונדי/דני מרון

5. במכבי דיברו בפתיחות לאחר המשחק על תחושת הפספוס של דחיית המשחק נגד פנרבחצ'ה מיום חמישי. הצהובים יכלו לקבל את הקבוצה הטורקית בסגל חסר מאוד, וכעת אם המשחק יידחה לאזור חודש מרץ, הם צפויים לפגוש אותם במצב שונה לגמרי, כשגם יאן וסלי ונאנדו דה קולו עשויים להגיע ליד אליהו.

"ראיתי את הדברים החיובים גם בלשחק נגד פנרבחצ'ה וגם בלא לשחק", הודה אוואנס, "גם לנו היה קורונה ודחו לנו משחקים, נצטרך להיות מוכנים לכל זמן שהמשחק ייקבע. נקווה שנהיה מוכנים אז להשיג את הנקמה".

אחד מאנשי הקבוצה סיפר בתסכול כי: "רצינו להגיע עם מומנטום מסוים למשחק הזה, והגענו אליו, ואז הוא נדחה. ברור שיש לפנרבחצ'ה הרבה מאוד שחקנים חסרים, ובמשחק הבא שלנו נגדם זאת תהיה קבוצה אחרת לגמרי".

בקבוצה אמורים לשחק בשבוע הבא שני משחקי חוץ נגד ז'לגיריס קובנה ובאיירן מינכן, אלא שגל הקורונה שתוקף בימים אלה את הליטאים גורם לכך שקיומו של המשחק הראשון, המיועד ליום שלישי, נמצא בספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully