וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תפסיקו עם הרמאות": האזינו לוויכוח בין קופמן לברזל בנוגע לבית"ר

בעקבות מצבם הכלכלי של הירושלמים והכרזת סכסוך עבודה בקבוצה, ב-103FM שוחחו עם ראש מערך ההסברה של ההתאחדות על פעילות הבקרה התקציבית. כך זה נשמע

המשבר הכלכלי של בית"ר ירושלים ובעיקר הצעדים שהיא מתכוונת לנקוט בהם וכבר הובילו להכרזת סכסוך עבודה על ידי שחקני הקבוצה בתמיכת ארגון השחקנים וגם כוכבים ובהם ערן זהבי ביקרו בחריפות את ההתנהלות, ובתכנית הספורט של רדיו 103FM ניסו הערב (שלישי) להבין כיצד הבקרה התקציבית וההתאחדות יכולות לסייע לשחקנים שמצפים לקיצוץ מאסיבי בהשכרם ואולי לשחרורם ללא הסכמתם.

לשם כך עלה לשידור שלומי ברזל, ראש ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, דיון שבמהרה התלהט ובמהלכו החלו להתנצח ברזיל ומגיש התוכנית, רון קופמן. לפניכם התמלול המלא של השיחה בין השניים.

רון קופמן. 103fm
ויכוח סוער באשר לפעילות הבקרה התקציבית. רון קופמן/103fm

קופמן: "נכנסת למצוקה, אתה צריך להסביר את מצג השווא לפיו הרשות לבקרת תקציבים מגנה על עובדים, שחקנים ומאמנים ב-30 הקבוצות המקצועניות. מה שלא קורה".

ברזל: "אני חושב שהיא עושה עבודה לא רעה. יש את הגישה שלך שהיא הטוטאלית ואומרת שערבויות צריכות להיות על כל הסכומים, לבין המציאות של הכדורגל הישראלי. גם אתה יודע שאם נלך ל-100% אנחנו נשארים עם 3-2 קבוצות".

קופמן: "אז למה אתם בהתאחדות לכדורגל לא יוצאים לציבור ואומרים 'אין תשתית בישראל להגדרה של מקצוענות'. אתה יודע, לא בכל דבר אנחנו מקצוענים. היה פה כדורגל מדהים כשהיינו ילדים והוא לא היה מקצועני, אבל לבוא וליצור מצג שווא ולהגיד שזו מקצוענות וכך נראה מוצג, זה באיזה שהוא מקום הונאת ציבור".

ברזל: "לא בטוח שאני חולק עליך ב-100%. למקצוענות יש המון פרמטרים, בחלק מהם אנחנו יותר מקצוענים ודומים למדינות שאנחנו שואפים אליהן כמו גרמניה ואנגליה.... גם אם תלך למקומות יותר מוצלחים מאיתנו - פארמה קרסה באיטליה, פורטסמות' קרסה באנגליה, הליגה הגרמנית כולה קרסה לפני 20 שנה כאשר תאגיד השידור קרס והמדינה חילצה אותם".

קופמן: "אצלנו אומרים שאם אתה רוצה בקרה אמיתית ופיקוח אמיתי יש רק ארבע קבוצות בליגה. אז תפסיקו עם הרמאות של 'מוצר'. אין לכם מוצר, אין לכם כלום. אולי תתכנס מועצת חכמי התורה בהנהלת ההתאחדות ותגיד שכל בעלים של קבוצה חייב לחתום על ערבויות אישיות לעובדים".

ברזל: "הבקרה התקציבית על פי התקנון נדרשת לקבוע רמות סיכון. רמת הסיכון של בית"ר ירושלים, טרם הסיטואציה הנוכחית, הייתה מאוד דומה למכבי חיפה והפועל באר שבע. צ'ק אחד בתקופתו של חוגג לא חזר. אף אחד לא היה יכול לדמיין מצב של קריסה כזו".

קופמן: "כשאתה מנהל חברה לניהול סיכונים, בין השאר אתה מנתח סיכונים. אחת מהמציאויות שהיו פה זו הפארטייה עם השייח'. איפה הייתם בניהול הסיכונים?".

ברזל: "נכון לעכשיו, בית"ר ירושלים לא קרסה. אתה יודע בעצמך שמה שהבקרה עושה זה ניהול סיכונים".

קופמן: "הציבור אינו יודע שכל הליגה זה מצג שווא, כי תקנון הרשות לבקרת תקציבים מגן על הבעלים, אבל לא על העובדים".

עוד בוואלה!

בית"ר ירושלים הודיעה לסוכני השחקנים הזרים על הכוונה לשחררם

לכתבה המלאה
שלומי ברזל ראש מערך ההסברה בהתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
"נכון לעכשיו, בית"ר ירושלים לא קרסה". שלומי ברזל/קובי אליהו

ברזל: "התקנון יודע להסתכל על בעלים. על פי התקנון לא נדרשים ל-100% ערבות. במצב הנוכחי אף אחד לא יכול היה לדמיין את מה שקרה לחוגג - אם זה קורה חלילה וחס לבעלים אחר, אין ערבות בעניין הזה. לפי המצב שהכדורגל הישראלי פועל, זה לא יכול להיות. זה ניהול סיכונים בסופו של דבר".

קופמן: "אז מה שעושה הכדורגל הישראלי, רק כדי להסביר למאזינים. הכדורגל הישראלי - אין לנו כלום, יש לנו מוצר והמוצר מנהל סיכונים".

ברזל: "אם אנחנו הולכים לרף שאתה רוצה להציב זה אומר שנרד מההגדרה של מקצוענות, זה אומר שיהיו 4-3 קבוצות ושאם בעלים צריך להעביר 100% ערבויות לתקציב אז שחקנים ישתכרו במקרה הטוב 8,000 ש"ח בחודש".

קופמן: "לפחות הם ישתכרו. בליגות הפיתוח בארה"ב שחקנים לא מרוויחים 44 מיליון דולר. הם מרוויחים 150 אלף".

צביקה שרף: "הערבויות של בית"ר בכלל קיימות?"

ברזל: "לבית"ר יש ערבויות. מתוקף החיסיון של סיגי סייג, הבקרה התקציבית איננה רשאית למסור שום מידע מתוקף חיסיון".

קופמן: "אני רק שואל, בית"ר ירושלים, משה חוגג או כל בעלים אחר מקבל בין השאר הקצבות מקופה ציבורית. אם היא לא רשאית למסור לציבור כי הטילו על זה חיסיון ל-30 שנה כמו הקורונה. איך בשם אלוהים אתם משתמשים בכסף ציבורי ולא נותנים לאף אחד מידע?".

ברזל: "אתה יודע שהקבוצות מחויבות לפרסם את התקציב שלהן, למעט קבוצות שההכנסות שלהן מכספי ציבור פחותות מ-10%. גם כאן המחוקק קבע. הבקרה מחויבת למסור את המידע אך ורק ליועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל לטובת דיונים למוסדות השיפוט של ההתאחדות, אבל בית"ר לא הגיעה לשם עדיין".

קופמן: "בית"ר עכשיו משחררת בסיטונאות".

ברזל: "בית"ר נדרשת לתוכנית הבראה. המטרה של הבקרה אינה להבטיח שבית"ר תישאר בליגה. המטרה להבטיח שהשחקנים והאפסנאים וכל האנשים שהם חברים שלי עשרות שנים יקבלו את השכר שלהם, וזה מה שהבקרה מנסה לעשות כרגע... סיגי סייג עובדת מול אוחנה ויונגר".

קופמן: "היא מדברת עם השכירים במועדון. משה חוגג מסתלבט על כולם שם, הוא מחליט והוא מעביר...אתה עובד בארגון שמנהל מצג שווא. אין פה ליגה מקצוענית, היא לא עומדת בתקנות, זו ליגה שמופעלת על ידי עיריות, ובסוף אתה אומר לי שבגלל סודיות אי אפשר לפרסם מידע".

ברזל: "כל הדיון כרגע סביב בית"ר ירושלים מתקיים אך ורק בזכות העובדה שהבקרה התקציבית והוועדה להעברת זכויות מנעה בזמנו את ההעברה לשייח'. אז קצת קרדיט מגיע לבקרה".

קופמן: "כל הכבוד לבקרה, איפה המשכורות של האנשים?"

ברזל: "כרגע הם מקבלים אותן".

קופמן: ב-9 בפברואר אין כסף. איפה הכסף? כבר עכשיו יש 25% פחות".

ברזל: "אני מקווה מאוד שגם ב-9 בפברואר יהיה כסף. אם קבוצה מגיעה להסכם עם השכירים שלה..."

קופמן: "לא הגיעה".

ברזל: "השחקנים האלה כבר קיצצו בשכרם. בסופו של דבר מדברים על אנשים שצריכים לקבל החלטה אם הם מסכימים לקיצוץ. ככל שהשחקנים ירצו להגיע להסכם התפקיד של הבקרה הוא לוודא שיקבלו את מה שהובטח. אם לא יגיעו להסכם אנחנו במקום אחר לגמרי, במשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully