וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציציפאס יצא נגד דג'וקוביץ'. בסרביה טוענים: "האוסטרלים עושים טריק מלוכלך"

עודכן לאחרונה: 13.1.2022 / 15:52

נולה ממשיך לספוג ביקורת ("פועל על פי החוקים של עצמו, גורם לשאר להיראות כמו טיפשים"), בסרביה ממשיכים לטעון: "האוסטרלים משחקים מלוכלך, בדרך לסקנדל". נברטילובה עוררה סערה: "שנאת זרים"

תקציר חצי גמר אליפות אוסטרליה, נובאק דג'וקוביץ' - רוג'ר פדרר/אלהקום יח"צ יורוספורט

הביקורת על נובאק דג'וקוביץ' ממשיכה להישמע באוסטרליה, ולא רק מהאוסטרלים עצמם. על פי סקרי קהל שהתפרסמו היום (חמישי), כ-83 אחוזים מהאוסטרלים סבורים שהממשלה צריכה לבטל לו את הוויזה ולא לאפשר לו להשתתף בטורניר הגראנד סלאם שנפתח ב-17 בינואר. הזעם הוא לא רק על העובדה שסירב להתחסן, אלא על הגישה של הכוכב הסרבי, שמסר מידע כוזב לרשויות ושוב התנהג בחוסר אחריות כאשר ידע שהוא חיובי לקורונה.

טניסאים יוצאים נגד נובאק דג'וקוביץ': "יספוג איבה חסרת תקדים"
אחרי הווידוי של דג'וקוביץ': אוסטרליה מאיצה את החקירה נגדו

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
תגובות קיצוניות סרביה. דג'וקוביץ'/רויטרס

אבל בימים האחרונים שורה ארוכה של גורמים יוצאי נגד דג'וקוביץ'. לא רק אוסטרלים, פוליטיקאים, עיתונאים ופרשנים - אלא גם טניסאים. היום הצטרף לרשימה המדורג 4 סטפנוס ציציפאס. לדברי היווני, דג'וקוביץ' לא מכבד את החוקים, ובזמן שרבים נאלצו להתחסן כדי לקבל ויזה ולהיכנס למדינה שדרשה זאת, דג'וקוביץ' ניסה להימנע מזה. כאמור, רבים טוענים שהוא פיברק את הבדיקה שקבעה שהוא נדבק ב-16 בדצמבר, שבאה לו בתזמון מושלם, כמה שבועות לפני הגעתו למלבורן.

"דג'וקוביץ' משחק לפי החוקים של עצמו, והוא עשה משהו שלא להרבה שחקנים היה אומץ לעשות", אמר ציציפאס, "במיוחד אחרי שארגון ה-ATP הכריז על קריטריונים ברורים לכניסה למדינה. אף אחד לא חשב שהוא יכול לבוא לאוסטרליה כשהוא לא מחוסן, ולא לעמוד בחוקים שהוצהרו. נדרש הרבה אומץ לעשות דבר כזה ולסכן את ההשתתפות שלך, אני לא חושב שהרבה שחקנים היו עושים את זה". ציציפאס הוסיף: "כמעט כל השחקנים מחוסנים, וצריך לעמוד בחוקים. מצד שני, לא כולם פועלים על פי החוקים. יש מיעוט שהחליט לפעול לפי החוקים שלו, וגורם לכל השאר להיראות כמו טיפשים".

טוד וודברידג', שחקן העבר האוסטרלי שכיום משמש כפרשן, שוחח עם דג'וקוביץ' וטען ש"הדבר שהכי בולט אצלו זה שהוא לחלוטין מודע לאפשרות שיודח מהטורניר, וזה משפיע עליו וגובה מחיר כבד, אבל הוא מרוכז כולו באימונים". בוריס בקר, מאמנו לשעבר, אמר ש"נובאק מוכן מאוד לקבלת הפנים העוינת שמצפה לו".

עוד בוואלה!

נובאק דג'וקוביץ' נכלל בהגרלת אליפות אוסטרליה, אבל החקירות נגדו התרחבו

לכתבה המלאה
סטפנוס ציציפאס, טניסאי יווני. רויטרס
"אף אחד לא חשב שהוא יכול לבוא לאוסטרליה כשהוא לא מחוסן, ולא לעמוד בחוקים"/רויטרס

בינתיים בסרביה ממשיכים עם הגישה המיליטריסטית, ועם תחושת "כל העולם נגדנו". כך, למשל, ב"בליק" הסרבי מתארים את ההתפתחויות בדרמטיות, עם עדכונים שוטפים על על פרט ופרט בפרשה. אחרי שנודע ששר ההגירה האוסטרלי דחה את ההחלטה בנוגע לדג'וקוביץ' למחר, יום שישי, ב"בליק" נכתב שזה "טריק מלוכלך" של האוסטרלים, שמנסים לדחות את ההכרעה עד כמה שאפשר כדי לאפשר לדג'וקוביץ' מעט זמן לערער. "האוסטרלים משחקים מלוכלך", נכתב, "הם מתכננים סקנדל, ושומרים את הקלפים בשרוול".

אחרי שמרטינה נברטילובה ביקרה את ההתנהלות של דג'וקוביץ', בסרביה נכתב: "זו שנאת הזרים של אגדת הטניס. יש לה בעיה עם הסרבים, ולכן היא מאמינה שהוא חייב לעוף הביתה". נברטילובה אמרה על הפרשה: "ההורים שלו לא עזרו עם ההצהרות שלהם. אני לא מאשימה את נובאק בהצהרות שלהם, אבל הם הציתו את האש... כבר היו לנו בעיות עם הסרבים בטורנירים קודמים, הם מאוד אמוציונליים, ואם הוא ישחק, יהיו בעיות. לפעמים אתה צריך להרגיע, במקום להחמיר את המצב... אני בטוחה ש-95 אחוז מהאנשים מסרביה לצדו של נובאק, אבל 95 אחוז משאר העולם נגדו. אין תשובה ברורה, אבל עדיף לו לחזור הביתה. אבל אני לא חושבת שהוא יעשה את זה".

דניאל אנדרוס, ראש ממשלת ויקטוריה, סבור שהוא מייצג את דעת הרוב במדינה: "פשוט לך תתחסן. זה מה שאני עשיתי, וזה מה שעשו ילדיי, וזה מה שעשו 93 אחוז מהאוכלוסייה פה. צריך לקחת החלטות קשות כדי להגן על הרוב. אליפות אוסטרליה גדולה יותר מאשר כל שחקן אחד". הוא הוסיף ביקורת על ראשי המדינה: "אוסטרליה נגררה לפרשה בינלאומית, והממשלה הזאת צריכה להסביר איך מלכתחילה הוא נכנס למדינה. הם הפכו את אוסטרליה לבושה, ופגעו ביוקרת הגראנד סלאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully