וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' זכה בערעור ויוכל להשתתף באליפות אוסטרליה. הממשלה תוכל לבטל ההחלטה

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:09

בשורה משמחת לחובבי הטניס: בית המשפט באוסטרליה קיבל את הערעור של הסרבי, אחרי שכניסתו נאסרה למדינה בטענה שלא סיפק את המסמכים הדרושים עם הגעתו מאחר שלא התחסן נגד קורונה. לשר ההגירה האוסטרלי יש סמכות לבטל את ההחלטה

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

בשורה משמחת לחובבי הטניס: נובאק דג'וקוביץ' יוכל להשתתף באליפות אוסטרליה. הבוקר (שני) בית המשפט באוסטרליה קיבל את הערעור של הטניסאי הסרבי, אחרי שכניסתו נאסרה למדינה בטענה שלא סיפק את המסמכים הדרושים עם הגעתו מאחר שלא התחסן נגד קורונה.

הסיבה לפסיקה היא שממשלת אוסטרליה הודתה שלמעשה לא נתנה לדג'וקוביץ' מספיק זמן להתכונן להחלטה, לאחר שהודיעה לו על הכוונה לבטל את הויזה שלו. הדרכון שלו וחפציו האישיים יוחזורו אליו, והוא יוצא מיידית מהבידוד שבו הוחזק בבית מלון. השופט קבע שההחלטה לאסור את כניסתו "לא מוסברת".

כעת דג'וקוביץ' בן ה-34 יוכל להשתתף בטורניר, שמתחיל ביום שני הקרוב, בניסיון לזכות בו בפעם העשירית וקריירה, ולגרוף תואר גראנד סלאם 21 בקריירה, ובכך לעבור את רוג'ר פדרר ורפאל נדאל בדרך לשיא כל הזמנים (ולהשלים סגירת מעגל מתוקה מבחינתו).

סרג'אן דג'וקוביץ', דיאנה דג'וקוביץ', הוריו של נובאק דג'וקוביץ', במחאה על ההתנהגות נגד בנם. רויטרס
סרג'אן ודיאנה דג'וקוביץ'/רויטרס

השופט שדן בעתירה של דג'וקובץ' נגד הרשויות הטיל ספק בהחלטה נגד הסרבי ובהתנהלות עם נחיתתו. השופט אנתוני קלי טען שדג'וקוביץ' קיבל מראש אישור רפואי ופטור חריג מלהתחסן נגד קורונה לפני שהגיע למלבורן להשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה, ואף הציג בגבול את המסמכים הדרושים. "מה עוד הוא יכול היה לעשות?", אמר השופט לטענות של המדינה, אחרי שעורכי דינו של דג'וקוביץ' הציגו בפניו מסמכים. השופט הורה למדינה לשלם על ההוצאות המשפטיות של דג'וקוביץ', והוא משוחרר מבית המלון, אחרי שהוחזק בבידוד מיום חמישי האחרון עם נחיתתו.

עם זאת, הסיפור טרם נגמר רשמית: היועץ המשפטי של ממשלת אוסטרליה, כריסטופר טראן, הבהיר ששר ההגירה, אלכס הוק, ישקול אם להפעיל את הסמכות שלו לבטל את הוויזה של דג'וקוביץ'. המשמעות היא שגם אחרי החלטת בית המשפט, השר יוכל לבטל את הוויזה מחדש, כפי שהמדינה עשתה בתחילת ההליך. אם השר יקבל החלטה לבטל את הוויזה, דג'וקוביץ' לא יכול לחזור לאוסטרליה במשך שלוש שנים. השופט הזהיר את נציגי המדינה ש"עכשיו הסיכונים רק עלו, ולא ירדו".

על פי טענות באוסטרליה, "השופט מלכתחילה נטה לטובת דג'וקוביץ', וראוי לציין שעורכי דינו הגישו מסמכים במשך שלוש שעות, ואילו הצד של המדינה נשמע במשך 30 דקות". כמו כן, בהחלטתו השופט עקץ את ראש הממשלה, שאמר אחרי ההחלטה נדג דג'וקוביץ' ש"חוק זה חוק", ואילו השופט כתב: "נראה שהפעם היו חוקים מיוחדים".

כעת ממשלת אוסטרליה תיאלץ לקבל החלטה לא קלה, על רקע כל הלחצים מכל הכיוונים. המדינה מתקשה להיאבק בקורונה, מניין החולים עולה ועולה, נשמעת ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה על רקע המחסור בבדיקות אנטיגן והפגיעה הכלכלית בעסקים, וכעת יריביו הפוליטיים של ראש הממשלה טוענים ש"הוא איבד שליטה" - אחרי שהממשלה הצהירה בפומבי ש"חוק זה חוק", וכעת בית המשפט ביטל את ההחלטה והנחיל לה עוד הפסד פומבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully