וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי דינו של נובאק דג'וקוביץ' חשפו שחלה בקורונה, ורק סיבכו אותו יותר

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:18

נציגיו של השחקן טוענים שהוא חלה ב-16 בדצבר ולכן קיבל אישור להשתתף באוסטרליה כמחלים. אלא שהדדליין לבקשת פטור היה עד ה-10 בדצמבר, ובנוסף, יום לאחר ההידבקות לכאורה צולם עם ילדים באירוע כשהוא ללא מסכה

מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' תומכים בו מחוץ למלון פארק במלבורן, אוסטרליה/מתוך טוויטר

פרשת נובאק דג'וקוביץ' ממשיכה להסתעף עם תפנית חדשה: פרקליטיו של הטניסאי שמסורב להיכנס לאוסטרליה כי אינו מחוסן, טוענים שדג'וקוביץ' חלה בקורונה ב-16 בדצמבר, שבועיים לפני הטיסה למלבורן ולכן הוא קיבל אישור להשתתף בטורניר ללא חיסון. כידוע, הוויזה של דג'וקוביץ' בוטלה בגלל שאינו מחוסן והוא "מבלה" כבר שלושה ימים בבית מלון במלבורן, שם מתנהל מאבק משפטי עצום סביב הסיפור שלו.

אלא שעל פי הדיווחים, הדדליין של של טניסאים לבקש פטור היה ב-10 בדצמבר, שישה ימים לפני שהוא חלה כביכול. בנוסף, דג'וקוביץ' הופיע בטקס פומבי ב-17 בדצמבר ללא מסיכה, יום לאחר שהוא כביכול התבשר שהוא חיובי לקורונה.

יש לציין כי כבר מספר חודשים מתנהל "משא ומתן" על השתתפותו של דג'וקובץ', ורבים תהו כיצד תיפתר הבעיה על רקע סירובו להתחסן וההתעקשות של האוסטרלים שמי שלא מחוסן לא ייכנס. לכן רבים תוהים כיצד ייתכן שהוא נדבק בזמן אידיאלי מבחינתו, ומה היה עושה אילו לא היה נדבק?

הדבר הוביל לספקולציות ברשת לגבי איך דג'וקוביץ' יכול היה לתכנן להתחרות בגראנד סלאם הראשון של 2022 אלמלא אובחן כחולה קורונה בחודש שעבר. "האם זו הייתה התוכנית שלו, להידבק בקורונה כדי להשתתף בטורניר?", צייץ עיתונאי "ניו יורק טיימס", בן רוטנברג. "ואם אכן נודע לו שנדבק ב-16 בדצמבר, מדוע ב-17 בדצמבר הגיע לאירוע של ילדים כשהוא ללא מסיכה והצטלם עם מעריצים באולם סגור?".

עוד בוואלה!

"מדהים שנובאק דג'וקוביץ' אוכל מהחרא שמוגש לנו", הפליטים מקווים להכרה

לכתבה המלאה
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם אמיר קוסטוריצה. מתוך טוויטר, אתר רשמי
הביע תמיכה. קוסטוריצה עם דג'וקוביץ'/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בעולם מגיבים לפרשה המסעירה

טוני נדאל, דודו ומאמנו לשעבר של רפאל, כתב בטור השבועי שלו ב"אל פאיס" כי: "אני חייב להודות שעד יום חמישי הייתי בטוח שהסרבי יוותר על ההשתתפות בטורניר או שהוא יתחסן. כמעט שישה מיליון אנשים בעולם איבדו את החיים שלהם בגלל הווירוס המחורבן הזה ועוד מיליונים התחסנו. אני רוצה להאמין שהדברים האלה לא זרים לנובאק ושהוא יפזר את הערפל בצורה רגישה ועם הבנה".

במאי הקולנוע הסרבי המוערך אמיר קוסטוריצה הביע תמיכה בבן ארצו ואמר: "הכליאה של דג'וקוביץ' היא שיעור לכולם ולא רק לסרבי האצילי. המעצר של נובאק דג'וקוביץ', הראשון בין האנשים החופשיים, מורד שלא רוצה לקבל עליו את שלשלאות העולם החדש ומאמין בסדר צודק יותר, מזכיר לי עלילה של סרט בו אזרחים נעצרו כדי להעביר מסר לכל השאר".

קוסטוריצה המשיך ואמר: "האם העולם לא הפך כבר לכלא בו חוטים חשמליים הם הסמל הכי מובהק? האם העונשים לאלה שמסרבים להתחסן הם לא צעד נוסף שעושה ממשלת העולם נגד האנשים?".

טניסאי העבר ופרשן "יורוספורט" מאטס וילאנדר אמר: "אני חושב שנובאק היה קצת חסר מזל. הוא מנסה לעשות את הדברים הנכונים עם ארגון השחקנים, רוצה תמיד לעזור לשחקנים המפורסמים פחות ומצליחים פחות. אולי המורשת שלו תהפוך למעט פחות זוהרת עכשיו. כשרפאל נדאל ורוג'ר פדרר כל כך פופולאריים חייב להיות מישהו שיהיה כבשה שחורה כנראה. לרוע המזל מבחינת נובאק עצמו, אני חושב שאנשים מוכנים לצבוע אותו ככבשה שחורה וזה קצת לא הוגן".

מאמנו של דג'וקוביץ' מריאן ויידה כתב באינסטגרם: "רק החוקים והמוח האנושי הם מוגבלים, אבל הנשמה החופשית וההפגנה של החופש, האחדות והאהבה היא בלתי מוגבלת. אלוף, אנחנו עומדים לצידך".

בוריס בקר טניסאי עבר גרמני (ימין) עם נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
"אדם עם רצון אדיר ואמונות נוקשות מאוד". בקר עם דג'וקוביץ'/GettyImages

טניסאי העבר בוריס בקר, ששימש כמאמנו של דג'וקוביץ' בעבר, אמר: "אני מחשיב אותו כמעט כבן משפחה, אבל כמו בכל משפחה לפעמים יש מחלוקות. יש לו אופי אדיר שיכול להיות מובן לא נכון בקלות. לפעמים העוצמה הזו נתפסת כחולשה. אותה נחישות מדהימה שאני ראיתי בכל כך הרבה משחקים צמודים יכולה להיות גם חולשה עם העקשנות שלו".

בקר המשיך: "כשהוא הגיע לשדה התעופה במלבורן התכתבתי בהודעות עם המאמן שלו גוראן איסניסביץ'. גוראן היה בחדר נפרד מנובאק כי הוא ושאר הצוות קיבלו אישור להיכנס לאוסטרליה. לא הייתה לי האפשרות לשוחח עם נובאק, אבל הייתי מפציר בו להתחסן, למרות שלא בטוח שהוא היה מקשיב לי. גם ברור לי שכאדם בשנות ה-50 שלו אני מסתכל על הבריאות אחרת מאלה שבשנות ה-20 או ה-30 שלהם. את הילדים שלי הצלחתי לשכנע להתחסן, אבל אני לא בטוח שנובאק יתחסן.

"נובאק הוא אדם עם רצון אדיר ואמונות נוקשות מאוד. אם הוא לא יתחסן, אז בעוד עשר שנים הוא יסתכל אחורה ויבין שטעה. זה לא רק אוסטרליה. העובדה היא שאנחנו חיים בעולם אחר והוא יתקשה מאוד לחיות בו כטניסאי מקצועי שטס ברחבי העולם ללא חיסון. אלה החוקים, בין אם אתה אוהב אותם ובין אם לא, אתה צריך לקבל אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully