וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' "מושפל ומוגחך" באוסטרליה, וזה "עלול להפוך למכוער"

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:17

עד שבית המשפט ידון בערעורו, הסרבי שוהה במלון זול במלבורן והופך לקורבן בגלל התנהלות שנויה במחלוקת של הרשויות באוסטרליה. בתקשורת טוענים שהוא עומד ל"משפט ראווה", אביו טוען שהוא "הפך למנהיג העולם החופשי", והשאלה היא מי באמת קיבל את ההחלטה

סיכום שנה - קליפ פספוסים/ספורט1

עולם הטניס עוקב בעניין רב אחרי ההתפתחויות הדרמטיות באוסטרליה, שם המדורג ראשון בעולם נובאק דג'וקוביץ' שוהה בבידוד במלון פשוט במלבורן, אחרי שאתמול (רביעי) הובהר לו על ידי הרשויות שלא יוכל להיכנס למדינה ללא חיסון ולפיכך בינתיים לא יוכל להשתתף באליפות אוסטרליה הפתוחה, טורניר הגרנד סלאם שבו זכה תשע פעמים.

דג'וקוביץ' ישהה לפחות עוד 72 שעות במלבורן, עד אשר ייערך שימוע נוסף בעניינו ביום שני. נציגיו של דג'וקוביץ' הגיעו להסכמות עם שר ההגירה האוסטרלי שבינתיים הסרבי לא יעזוב את המלון שבו הוא שוהה. השימוע ייעשה רק שבוע לפני פתיחת אליפות אוסטרליה ב-17 בינואר, שם הסרבי ינסה לשבור את שיא כל הזמנים ולזכות בתואר הגרנד סלאם ה-21 בקריירה, ולעבור את רפאל נדאל ורוג'ר פדרר.

נובאק דג'וקוביץ' בשדה התעופה במלבורן. רויטרס
מה בדיוק קרה בשדה התעופה? נובאק נוחת/רויטרס

סיכום הפרשה ב-BBC

בשנה שעברה, לפני שזכה בטורניר במלבורן בפעם התשיעית, דג'וקוביץ' שהה במלון יוקרה באדלייד, שם יכול היה להתאמן במסגרת הבידוד שלו במרכז הטניס הסמוך. הפעם הוא נמצא במלון פשוט, שבו הרשויות מחזיקות מסתננים ופליטים שנתפסו, מלון סטנדרטי שחדר בו עולה 109 דולר. מחוץ למלון מתגודדים באופן קבוע פעילים שמתנגדים למדיניות הממשלה ומפגינים בנושא הפליטים. כעת הם רואים מהחלון את מי שנחשב לטניסאי הגדול בכל הזמנים, אדם שרק מכספי זכייה גרף לאורך הקריירה 215 מיליון דולר, ומחזיק נכסים מפוארים במונטה קרלו, מיאמי, מנהטן ומראבייה בספרד.

לאור זאת, רבים באוסטרליה מוחים נגד היחס המשפיל לו זוכה דג'וקוביץ'. הסאגה של נולה נמשכת כבר תקופה ארוכה, לאור העובדה שאוסטרליה נלחמת בנחישות ובלי פשרות בנגיף הקורונה, ומלבורן עצמה (כחלק ממדינת ויקטוריה שבאוסטרליה) הייתה בסגר לאורך שבועות ארוכים ונפגעה אנושות מהנגיף. דג'וקוביץ', שבעבר היו לא מעט אמירות שלו ורמזים מצדו ומצד משפחתו שהבהירו שהוא נגד החיסונים (ובטח שכפייתם), הפך מעוד ספורטאי לסמל של האוסטרלים במאבק במתנגדי החיסונים. אחרי שהצהיר השבוע ש"קיבל אישור מהוועדה המקומית להגיע לאוסטרליה", הדבר עורר זעם גדול, ולפוליטיקאים לא נותרה ברירה אלא להתערב.

העובדה שהוא קיבל את האישור וטס במשך 14 שעות מהקצה השני של העולם לא הרשימה את האוסטרלים. הפטור מחיסון אושר על ידי ממשלת ויקטוריה, ולאחר מכן על ידי הממשל הפדרלי המקומי. עם זאת, עם הגעתו, הפקידים בנמל התעופה אמרו שדג'וקוביץ' לא הצליח להצדיק את העילה לפטור שלו.

אביו סיפר שהוא הוחזק בבידוד והוצבה על חדרו שמירה של שני שוטרים. "חוק זה חוק", הבהיר ראש ממשלת אוסטרליה, אבל ברויטרס דווח ששלושה טניסאים אחרים כן הצליחו להיכנס למדינה עם אותם טפסים ואותם אישורים שבמקרה של דג'וקוביץ' נפסלו. נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ' טען ש"כל סרביה לצדו, וכולנו עושים הכל על מנת שההיטפלות לטניסאי הטוב בעולם תיגמר, ובהקדם".

עוד בוואלה!

התנכלות אישית? הסקנדל סביב דג'וקוביץ' נמשך, רפאל נדאל תוקף: "לך תתחסן"

לכתבה המלאה
מעריציו של נובאק דג'וקוביץ' מחוץ למלון שלו במלבורן, שם הוא נמצא בבידוד. רויטרס
בצד אחד מחוץ למלון, מעריציו של דג'וקוביץ'/רויטרס
מפגינה נגד המדיניות לפליטים, מחוץ למלון של דג'וקוביץ' במלבורן. רויטרס
בצד השני מחוץ למלון של דג'וקוביץ', מפגינים נגד מעצרי הפליטים/רויטרס

אבא של דג'וקוביץ', סרדאן, שידוע באיבה שלו למדיניות המערב, כתב בתקיפות: "הבן שלי נשבה בכלא האוסטרלי, אבל מעולם לא היה חופשי יותר. מהיום, נובאק הפך לסמל של העולם החופשי, עולם של העניים והמדוכאים על ידי מדינותיהם. הם יכולים לכלוא אותו, לאזוק אותו, אבל האמת היא כמו מים, היא תמיד תצא. נובאק הוא ספרוטקוס, האיש שנלחם עבור שוויון בכל היקום, עבור כל בני האדם, לא משנה צבע העור או לאיזה אלוהים הם מאמינים".

והסרבים לא לבד, ורבים טוענים שמדובר אוליבר בראון, למשל, אחד הכתבים הבכירים ב"טלגרף" האנגלי, טוען: "לא קל לראות את היחס לדג'וקוביץ'. לא משנה מה דעתכם על האיש, אישרו לו לעלות על המטוס. ועכשיו? חקירה של 8 שעות, שהייה בבידוד מפואר והגחכה בינלאומית. זה לא מרגיש כמו 'חוק זה חוק'. התחושה היא של משפט ראווה". לורה אינגראם, כתבת "פוקס", צייצה: "אוסטרליה היא מדינת משטרת הקוביד. היא לא ראויה לדג'וקוביץ'".

נובאק דג'וקוביץ' אחרי שזכה באליפות אוסטרליה. Cameron Spencer, GettyImages
איך הקהל יקבל אותו? הולך להיות מעניין/GettyImages, Cameron Spencer

גם הטניסאי האמריקאי טניס סאנדגרן (30 בעולם) צייץ: "רק שיהיה ברור: שתי ועדות בריאות אישרו את כניסתו. והפוליטיקאים מונעים אותה. לאוסטרליה לא מגיע לארח טורניר גרנד סלאם". הוגה הדעות הפופולרי פול ג'וזף ווטסון טוען: "מעכבים את דג'וקוביץ' כאילו הוא טרוריסט, איזו בושה. זה כישלון שלנו אם המנוולים האלה ינצחו. אם הם מתנהגים ככה לכוכב מולטי מיליונר, איך יתנהגו אלינו?". הטניסאי סרגיי סטחובסקי האוקראיני כתב: "בפעם הבאה שאומרים לך שהפוליטיקה לא מתערבת בספורט, תזכרו את ה-6 בינואר 2022, כאשר אגו פוליטי טהור לא מאפשר לטניסאי הכי בטוב בעולם להיכנס למדינה".

כעת עולות מספר שאלות: איזה לחץ יהיה חזק יותר: דעת הקהל האסוטרלית, שלא אהבה את ההתנהלות של דג'וקוביץ', או שמא הלחץ הבינלאומי לשתף בטורניר את הטניסאי המפורסם? וגם, איזה יחס יקבל דג'וקוביץ' מהקהל בטורניר, אם אכן יקבל אישור להשתתף? הסרבי זכה בשלוש הפעמים האחרונות, ויוכל לעשות היסטוריה. רוד לייבר, שעל שמו נקרא אצטדיון הטניס המרכזי במלבורן, התייחס לקבלת הפנים שיקבל הסרבי, ואמר: "אני חושב שזה יוכל להפוך למכוער מאוד. אני חושב שהקהל בוויקטוריה היה שמח לראות אותו משחק, אבל במקביל הם יודעים - יש דרך נכונה, ודרך שגויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully