וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למשבר? מכבי תל אביב ניצחה 78:83 את הפועל ירושלים בחוץ

האלופה שרדה מותחן והופעה חלשה של ווילבקין וקטעה ליריבה המושבעת רצף של חמישה ניצחונות ליגה. וויליאמס בלט עם 17 נקודות, 26 של אדאמס הנפלא לא הספיקו למארחת, שהציגה את דוברת בהופעת בכורה

מכבי תל אביב השיגה הערב (שבת) בדיוק את הניצחון שהייתה זקוקה לו כדי לקטוע את המשבר העמוק ולצאת, אולי, סוף סוף, לדרך חדשה: האלופה שרדה מותחן אדיר נגד הפועל ירושלים וגברה בחוץ 78:83 על היריבה המושבעת, לעיני 9,170 צופים בארנה. על אף שהקבוצות הגיעו במגמות הפוכות לחלוטין, הקבוצה של יאניס ספרופולוס התאוששה מההפסד הביתי בדרבי במחזור הקודם, בעוד זו של יותם הלפרין נחלה הפסד ראשון אחרי חמישה משחקי ליגה.

הרבה מים עברו מתחת לנהר מאז שמכבי תל אביב הביסה 80:104 את הפועל ירושלים בסיבוב הקודם, כשאורן עמיאל עוד עמד על הקווים בקבוצה מהבירה. אלא שדווקא בעיצומו של מומנטום מצוין של האדומים ואחרי שהשוותה את רצף ההפסדים הכי ארוך בתולדותיה באירופה, הדאבליסטית התגברה על ערב קליעה נהדר של יריבתה וגם על הופעה חלשה מאוד של סקוטי ווילבקין, שלראשונה אי פעם קלע פחות מ-18 נקודות מול הירושלמים בליגה. לצערה, היה גם רגע שהעיב על השמחה: אנטה ז'יז'יץ' נפגע בברכו ברבע הרביעי וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה. בהמשך חזר הקרואטי לשבת על הספסל, ובקבוצה יקוו שלא מדובר בפציעה חמורה שתשבית אותו דווקא בעיצומה של בצורת ההפסדים ביורוליג.

הפועל ירושלים, מבחינתה, אמנם נותרה בפסגת הטבלה, אך חייבת ללמוד מכך שלא עמדה במבחן חשוב הערב, אליו הגיעה כפייבוריטית מול יריבה שבורה שהגיעה בתקופה נוראית. הקהל הביתי סיפק לקבוצה, שהציגה את נועם דוברת בהופעת בכורה, דחיפה אדירה שסייעה למחוק פיגור כמעט דו ספרתי ברבע השני וגם לרשום ריצת 0:11 ברבע האחרון, שקירבה את שחקניו של הלפרין לניצחון. אלא שדווקא במאני טיים, ההתקפה של המארחת, שדייקה ב-13 מ-25 מחוץ לקשת ונהנתה מיכולת כבירה של ג'יילן אדאמס, נתקעה וראתה את מכבי תל אביב חוזרת ממינוס 7 לניצחון קריטי.

אוהדי הפועל ירושלים כדורסל נגד מכבי תל אביב. דני מרון
אוהדי הפועל ירושלים סיפקו תפאורה נהדרת בארנה/דני מרון
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב מודה לקהל. דני מרון
אבל האלופה הפגינה אופי ועצרה את המשבר/דני מרון

קלעו להפועל ירושלים: ג'יילן אדאמס 26 (4/5 לשלוש), רטין אובסוהאן 14, סולימאן בריימו 13 ו-10 ריבאונדים, אדם אריאל 12, איתי שגב 5, נועם דוברת וקייזר גייטס 3 כל אחד, ווילי וורקמן 2. עמית גרשון ואנתוני בנט שותפו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: דריק וויליאמס 17 (3/6 לשלוש), ג'ון דיברתולומיאו 14 (4/7 לשלוש), אנטה ז'יז'יץ' 13, עוז בלייזר (7 ריבאונדים) וג'ייק כהן 11 כל אחד, יפתח זיו וקינן אוואנס (8 אסיסטים) 6 כל אחד, סקוטי ווילבקין (2/9 מהשדה) 5. שותפו ולא קלעו: אנג'לו קלויארו ורומן סורקין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דרק וויליאמס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
משחקו הטוב ביותר העונה בליגה. דרק וויליאמס/דני מרון
שחקן הפועל ירושלים ג'יילן אדאמס חוגג. דני מרון
ערב עצום שלו לא הספיק. ג'יילן אדאמס/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

רטין אובסוהאן, איתי שגב וג'יילן אדאמס החזיקו את הפועל ירושלים ביתרון בדקות הראשונות, אבל דרק וויליאמס ועוז בלייזר קלעו את 13 הנקודות הראשונות של מכבי תל אביב והישראלי הפך לזכות האלופה, לפני שאנטה ז'יז'יץ' הטביע וקבע 11:15. סולימאן בריימו הלך לקו וצימק, וויליאס השיב בדאנק אבל ווילי וורקמן קלע ושמר על פער של 2 נקודות. בלייזר המשיך להפציץ והעלה את האורחת ל-15:20, אובסוהאן החזיר מחוץ לקשת. יפתח זיו עלה על הלוח עם קליעות עונשין, ז'יז'יץ' הגדיל ל-6 הפרש, שגב צימק אבל זיו חתם את הרבע על 20:26 למכבי תל אביב.

רבע 2:

זיו המשיך ברצף הטוב עם סל נוסף, נועם דוברת קלע שלשה ראשונה בהפועל ירושלים וג'יילן אדאמס הקטין ל-28:25, אבל מכבי ברחה עם סל של סקוטי ווילבקין ושש נקודות רצופות של ג'ייק כהן, בדרך ל-27:36. המארחת הגיבה בריצת 0:9 עם שלשות של בריימו ואובסוהאן ומהלך של שלוש נקודות מצד אדם אריאל, שבהמשך הוסיף שלשה וקבע 39:39 אחרי שג'ון דיברתולומיאו עצר את הסחף בצליפה מעבר לקשת. אדאמס השלים את המהפך מהקו, אך ז'יז'יץ' ענה ב-4 נקודות ודיברתולומיאו ירה מרחוק כדי להגדיל ל-41:46 לאלופה. אחרי פסק זמן, ג'יילן אדאמס קלע שני סלים גדולים שצימקו ל-46:45 בהפסקה.

נועם דוברת, הפועל ירושלים מול יפתח זיו, מכבי תל אביב. דני מרון
הופעת בכורה בהפועל ירושלים. נועם דוברת מול יפתח זיו/דני מרון

רבע 3:

אחרי שתי דקות יבשות שכללו החטאת דאנק של בלייזר, אובסוהאן קלע במעבר את הסל הראשון במחצית. קינן אוואנס ענה בשלשה ועוד אחת של וויליאמס העלתה ל-47:52. אדאמס שוב חזר מפסק זמן עם נקודות ואז השווה בשלשה, אבל ז'יז'יץ' עם מהלך של סל ועבירה החזיר את היתרון לאורחת. בריימו צימק ואדאמס הלוהט שוב צלף מרחוק, אך נענה בשלשה של דיברתולומיאו. בריימו הוסיף עוד שתיים, שלשה של ווילבקין וקליעות עונשין של כהן סגרו את הרבע על 59:63 למכבי.

רבע 4:

שלשה של אריאל וסל של אדאמס החזירו לירושלמים את ההובלה, אובסוהאן הוסיף עוד קליעה מחוץ לקשת ושלח את ספרופולוס לבקש פסק זמן בפיגור 67:63. אריאל קבר עוד אחת מרחוק ויאניס שוב מיהר למזכירות בשיא ריצת 0:11 לביתיים. וויליאמס חזר עם שלשה וז'יז'יץ' הקטין למינוס 2, בריימו החזיר עם סל אבל דיברתולומאו עם חמש נקודות מהירות הפך ל-72:73. קייזר גייטס שב מפסק זמן עם מהלך של סל ועבירה, וויליאמס השווה, אדאמס המטיר עוד שלשה אבל אוואנס קלע תוך סחיטת עבירה, וקבע 78:78 מהקו. וויליאמס החזיר את היתרון למכבי עם סל נפלא מחצי מרחק, ואז חטף לאדאמס שניסה לחדור. כהן סגר עניין מקו העונשין ומכבי תל אביב חגגה ניצחון 78:83.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
ווילבקין היה חלש, אבל הוא וספרופולוס חגגו בהתרגשות בסיום/דני מרון
אנטה ז'יז'יץ' שחקן מכבי תל אביב פצוע. דני מרון
היה גם רגע מדאיג עבור מכבי. ז'יז'יץ' יורד לספסל/דני מרון

משחקי יום ראשון בליגת העל:

מכבי ראשון לציון - הפועל חיפה (18:00)
הפועל גלבוע/גליל - הפועל תל אביב (20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully