וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובסוהאן שחקן הסיבוב, נמרוד לוי הישראלי, אהרוני המאמן

28.12.2021 / 10:00

נבחרי הסיבוב הראשון בליגת העל בכדורסל של וואלה! ספורט: הגארד הבלגי של הפועל ירושלים סחף את הקבוצה והאוהדים, הפורוורד של גליל עליון היה מרכזי בהצלחה, והמאמן הוביל את הרצליה למחוזות שהיא לא הייתה בהן. וגם: חמישיית הסיבוב הראשון

הסיבוב הראשון בליגת העל בכדורסל הגיע אמש (שני) לסיומו כשאחריו נקבעו שמונה הקבוצות שירכיבו את רבע גמר גביע המדינה בהגרלה שתיערך היום. בינתיים בחרנו את השחקנים והמאמן שהצטיינו בסיבוב הראשון בליגה.

רטין אובסוהאן שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
שחקן הסיבוב של וואלה! ספורט. רטין אובסוהאן/ברני ארדוב

שחקן הסיבוב - רטין אובסוהאן (הפועל ירושלים)

המספרים: 20 נקודות (48.8 אחוז ל-3), 4.8 ריבאונדים, 4.9 אסיסטים ו-1.3 חטיפות.

הנדוניה של אורן עמיאל עם הגעתו להפועל ירושלים הוא כנראה הדבר היחיד שיזכרו לחיוב מהקדנציה של המאמן בבירה. אובסוהאן היה השחקן היחיד בירושלים ששמר על יציבות לאורך כל הסיבוב, גם בימים שהדברים נראו פחות טוב, ובעוד החברים שלו לקו האחורי, שון קילפטריק וג'יילן אדאמס, סבלו מיותר מדי עליות וירידות, אובה היה שם בכל ערב, וגם הרשים ברוב המשחקים. העובדה שהפועל ירושלים מסיימת סיבוב עם רכז אחד בלבד, אובסוהאן, ובמקום הראשון בטבלה, מלמדת עד כמה נחשב הבלגי לסיפור הצלחה גדול, ועם קצת מזל וחיבור - הוא עוד יזכה בתואר קבוצתי העונה.

שחקן הפועל גליל עליון נמרוד לוי מול שחקן מכבי תל אביב עוז בלייזר, סקוטי ווילבקין. ברני ארדוב
הנהיג את העולה החדשה לסיבוב ראשון מצוין. נמרוד לוי/ברני ארדוב

הישראלי של הסיבוב - נמרוד לוי (הפועל גליל עליון)

המספרים: 13 נקודות (37 אחוז ל-3), 7.6 ריבאונדים ו-1.9 אסיסטים.

בקיץ שוב כיוון נמרוד לוי למקומות אחרים, והדברים לא הסתדרו. אחרי שזכה ביורופקאפ עם נס ציונה בחר להמשיך בנדודים שלו, לכיוון גליל עליון, ובניגוד לעונות אחרות שהחלו לאט, בכפר בלום הוא הפך לנשק יעיל מהרגע הראשון ולדבק בסגל צעיר וחסר ניסיון שבשלבים רבים של הסיבוב היה ההפתעה הגדולה ביותר של הליגה. כדי להוסיף לסיבוב הנהדר שלו, לוי רשם חלון מצוין עם נבחרת ישראל בחודש שעבר, והראה שיש לו גם מה למכור במדים הלאומיים. עוד מוקדם לדעת לאן העונה של גליל עליון תלך, אבל מה שברור שאם לוי ימשיך בעונה הנפלאה שלו - היא תעמוד במטרות הראשוניות שלה.

מאמן בני הרצליה אורן אהרוני. דני מרון
פגע נהדר עם הזרים. אהרוני/דני מרון

מאמן הסיבוב: אורן אהרוני (בני הרצליה)

במשך כמה שנים ניסו קבוצות שונות בליגת העל להוציא את אהרוני מהתפקיד הבטוח שלו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, אך ללא הצלחה. זופי אבדיה הצליח לעשות את זה וקיבל מאמן שבעונה השנייה שלו בליגת העל לוקח את הקבוצה למחוזות שהיא לא הייתה בהם במשך יותר מעשור. אהרוני גרם להרצליה לשחק ליתרונות שלה, שני הזרים הנהדרים כריס באב וצ'ינאנו אונואקו, כשעל הדרך לא מעט שחקנים מצליחים לחבר משחקים טובים ועוזרים לה להשיג ניצחונות איכותיים. הרצליה מסיימת סיבוב כשהיא מפסידה בבית רק פעם אחת, להפועל באר שבע, וכשהיא אחת משתי קבוצות שהצליחה לנצח את מוליכת הטבלה הפועל ירושלים. לאהרוני נשאר רק לקוות שהסיבוב השני שלו בהרצליה יהיה שונה מזה שהיה לו בגבעת שמואל בניסיון הראשון שלו בליגת העל, אז השיג רק שני ניצחונות וירד בפלייאוף ללאומית.

שחקן הפועל חולון כריס ג'ונסון. דני מרון
הנציג של חולון בחמישיית הסיבוב הראשון. כריס ג'ונסון/דני מרון

חמישיית הסיבוב:

רטין אובסוהאן (הפועל ירושלים)

כריס באב (בני הרצליה)

המספרים: 17.2 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים בממוצע.

את השם של כריס באב מכירים חובבי הכדורסל האירופי כשחקן שהיה על הגבול של היורוליג במשך כמה שנים וההגעה שלו לבני הרצליה סימנה ירידה מסוימת בקריירה שלו. בפועל בגיל 31 באב הראה שהוא עדיין שחקן ברמה הגבוהה ביותר בליגת העל, עם יכולות קליעה מרשימות מאוד, כשקלע פעמיים מעל 30 נקודות, אך גם סבל משלושה משחקים חלשים יותר בסיבוב הזה, מתוכם הפסידה הרצליה שניים. המשך היכולת הטובה של באב היא הכרח אם הרצליה רוצה להשלים עונה בצמרת.

כריס ג'ונסון (הפועל חולון)

המספרים: 13.2 נקודות, 5.7 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים ו-1.4 חטיפות בממוצע.

המספרים של כריס ג'ונסון לא מספרים את הסיפור. כבר עונה שלישית של הפורוורד בישראל, וכל משחק הוא מרשים מחדש במחויבות שלו, ביכולות ההגנתיות וגם בחלק מהארסנל ההתקפי שהוא מביא למגרש. ג'ונסון הוא הדבק של הקבוצות בהן הוא משחק, והוא הסיבה שהפועל חולון שלא הרשימה בחלקים רבים של הסיבוב הראשון, מוצאת את עצמה במקום השני אחרי 11 מחזורים. העובדה שחולון הצליחה לשמור עליו לעונה שנייה היא ממש לא מובנת מאליה.

נמרוד לוי (הפועל גליל עליון)

צ'ינאנו אונואקו (בני הרצליה)

המספרים: 14.7 נקודות, 9.6 ריבאונדים, 2.8 אסיסטים, 1.6 חסימות ו-1.5 חטיפות בממוצע.

הפתיחה של משפחת אונואקו בישראל, עם ארינזה במכבי תל אביב, לא הייתה מוצלחת מדי. צ'ינאנו סומן פה בקיץ כגימיק, בעיקר בגלל זריקת הסבתא מקו העונשין, אלא שמהר מאוד הבינו כי מדובר בשחקן באיכות גבוהה, ואחד הסנטרים החזקים והיעילים בליגה. את אונואקו היה קשה מאוד לעצור, כשהוא מסיים בשישה משחקים עם דאבל דאבל, ומצליח לחלק גם בכמה משחקים 4 ו-5 אסיסטים. העובדה ששמו כבר נקשר לקבוצות גדולות יותר לקראת העונה הבאה לא מפתיעה, והדלתות בפני אונואקו צפויות להיפתח אחרי העונה הקרובה.

משחקי המחזור ה-11 בליגת העל:

הפועל באר שבע - הפועל חולון 75:74
הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון 69:73
עירוני נס ציונה - הפועל חיפה 77:86
מכבי תל אביב - הפועל תל אביב 83:82
הפועל אילת - הפועל גליל עליון 87:94
הפועל גלבוע/גליל - בני הרצליה 94:82

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully