וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: הפועל תל אביב תגנוב מקום בגביע עם ניצחון בדרבי?

25.12.2021 / 14:12

המחזור ה-11 בליגת העל: אחרי ההפסד הדרמטי בסנט פטרסבורג תארח מכבי תל אביב את החבורה של פרנקו (21:00) שחייבת ניצחון אם ברצונה להיכנס לשמינייה הראשונה. הפועל חיפה תצא לנס ציונה (19:00), שמחון בספק

משחקי המחזור ה-11 בליגת העל, הנועל את הסיבוב הראשון, יימשכו מחר (ראשון). המשחק המרכזי של המחזור ייערך ביד אליהו, שם מכבי תל אביב תארח את הפועל תל אביב לדרבי התל אביבי הגדול. עירוני נס ציונה תנסה להימנע מרצף של שלושה הפסדים כשתארח את הפועל חיפה הלוהטת.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. דני מרון
מקווה לתת משחק טוב אחרי ההחטאה הטראומתית מול זניט. ווילבקין/דני מרון

מכבי תל אביב - הפועל תל אביב (21:00)

הנתונים: 63 פעמים בליגה הסדירה אירחה מכבי תל אביב את הפועל תל אביב לדרבי, ורק 9 פעמים הפסידה, כשמאזן מאז חזרה הפועל לליגה בשנת 2012 עומד על 3:11 לטובת הצהובים. הדרבי הוא משחק בין הקבוצה ההתקפית הטובה בליגה, מכבי תל אביב עם 87.1 נקודות למשחק, לקבוצה במקום השלישי, הפועל תל אביב עם 83.1 נקודות למשחק. בעוד לצהובים יש את ההגנה השנייה הכי טובה בליגה עם 76.9 נקודות ספיגה בממוצע, האדומים מדורגים רק במקום השביעי. הפועל תל אביב ניצחה את שלוש הקבוצות שמתחתיה בטבלה, אך מתוך שמונה הקבוצות שמעליה, ניצחה רק אחת, הפועל חולון.

במרכז ההתמודדות: סקוטי ווילבקין. אחרי ההחטאה על הבאזר נגד זניט סנט פטרסבורג ירצה הגארד להתפוצץ על חשבון הפועל תל אביב נגדה עומד על ממוצע של 15.4 נקודות למשחק ב-11 משחקים, אך בעיקר בזכות שני משחקים בהם חיבר ביחד 29.5 נקודות בממוצע, כשביתר עומד על 12.2 בלבד.

בכמה מילים: מכבי תל אביב סופרת שבעה הפסדי יורוליג ברציפות, אך עדיין ללא זעזוע על הקווים או שינוי בסגל. הצהובים מגיעים לדרבי כשהם רוצים קצת שקט ומסמנים את פתיחת המשחק כדבר הקריטי ביותר אחרי פתיחות חלשות מאוד בכפר בלום וסנט פטרסבורג. בקבוצה יודיעו על הסגל למשחק רק בשעות הערב, כשקיימת התלבטות לגבי מי יתלבש מבין שחקני הפנים אחרי היכולת הטובה של ג'יילן ריינולדס ברוסיה. בהפועל תל אביב נחושים להפתיע ביד אליהו, גם בגלל הדרבי, אך גם כדי לתפוס מקום ברבע גמר גביע המדינה, כשהם יצטרכו במקביל הפסד של הפועל באר שבע בשבת. עידן זלמנסון יערוך דרבי ראשון במדי הפועל. מכבי תל אביב תהיה ללא אנג'לו קלויארו, דרק וויליאמס וקמרון טיילור, שלא נרשמו.

יאניס ספרופולוס, מאמן מכבי תל אביב אמר לקראת המשחק: "כולם בקבוצה יודעים כמה חשוב הדרבי. אנחנו רוצים להמשיך את היכולת מהמחצית השנייה נגד זניט, שהייתה עם הגנה טובה ואגרסיבית ולהתכונן בהתאם לדרבי. נצטרך לשחק טוב בהגנה, אבל גם למצוא את הדרך לתקוף בחוכמה וכפי שאנחנו רוצים".

האזינו: אור שקדי על הנעשה במכבי תל אביב

גולן גוט, עירוני נס ציונה. לירון מולדובן
נס ציונה רוצה להתאושש לאחר שתי תבוסות. גולן גוט/לירון מולדובן

עירוני נס ציונה - הפועל חיפה (19:00)

הנתונים: שתי הקבוצות נפגשו רק פעמיים בליגת העל, בעונה שעברה, כשכל קבוצה מנצחת בביתה. עירוני נס ציונה הפסידה העונה חמישה משחקים, בהפרש ממוצע של 19.6 נקודות למשחק וניצחה חמישה משחקים בהפרש ממוצע של 9 נקודות. הפועל חיפה חזרה מפיגור 23 נגד הפועל באר שבע בדרך לניצחון, והצליחה לרשום את הקאמבק הכי גדול העונה כשהיא מדיחה משם את נס ציונה, שרשמה קאמבק של 17 נקודות בדרך לניצחון על באר שבע.

במרכז ההתמודדות: סימי שיטו. שחקן הפנים החדש של נס ציונה רחוק מלהרשים אחרי שלושה משחקים עם 5.7 נקודות ו-6.7 ריבאונדים כולל 3 מ-13 מקו העונשין.

בכמה מילים: המומנטום הנפלא של נס ציונה נעצר בשני המשחקים האחרונים בהם הובסה הקבוצה, והכתומים יודעים שהפסד נוסף להפועל חיפה והם יחלו את הסיבוב השני יותר קרובים לחלק התחתון של הטבלה מאשר לרביעייה הראשונה. בנס ציונה מבקשים מהשחקנים לחזור לאגרסיביות ויצטרכו יותר תפוקה משחקני הפנים. הפועל חיפה הצליחה להפוך את העונה שלה עם ארבעה ניצחונות בחמשת המחזורים האחרונים, וכשהמקום שלה מובטח ברבע גמר גביע המדינה ינסו האדומים לגנוב גם מקום ברביעייה הראשונה בעזרת ניצחון חוץ נוסף. עמית שמחון בספק למשחק.

משחקי המחזור ה-11 בליגת העל:

הפועל באר שבע - הפועל חולון (שבת, 18:00)
הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון (שבת, 20:00)
עירוני נס ציונה - הפועל חיפה (ראשון, 19:00)
מכבי תל אביב - הפועל תל אביב (21:00)
הפועל אילת - הפועל גליל עליון (שני, 18:00)
הפועל גלבוע/גליל - בני הרצליה (שני, 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully