וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקושי רב: מכבי תל אביב ניצחה בחוץ את גליל עליון בתום הארכה

האלופה מחקה פיגור 16 וכפתה חמש דקות נוספות בכפר בלום, שם ניצלה את עייפות המקומיים בדרך ל-84:88 קשה. ז'יז'יץ' הצטיין, יפתח זיו בלט בהארכה. נמרוד לוי ושאבון לואיס בלטו אצל המפסידה. הפועל חיפה ניצחה באר שבע לאחר שפיגרה ב-23 הפרש

לאחר שהפועל ירושלים נותרה לבד בפסגה והפועל חולון הופתעה בביתה, הערב (ראשון) נמשך המחזור ה-10 בליגת העל כשמכבי תל אביב הלחוצה גירדה ניצחון קשה מאוד אצל הפועל גליל עליון רק בתום הארכה. במשחק השני, הפועל חיפה מחקה פיגור 23 הפרש וניצחה בביתה את הפועל באר שבע.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' מול שחקן הפועל גליל עליון אנטה ז'יז'יץ'. ברני ארדוב
היה בלתי ניתן לעצירה. ז'יז'יץ'/ברני ארדוב

הפועל גליל עליון - מכבי תל אביב 88:84 (בתום הארכה)

בתום קרב לחוץ וקשה הצליחה האלופה לגרד ניצחון בכפר בלום מול העולה החדשה, שנותרה עם המחמאות. הקבוצה של ברק פלג פתחה בטירוף והובילה כבר 23:39 על האורחת המנומנת, אך מכבי תל אביב חזרה במחצית השנייה בצורה אחרת והשלימה ריצת 5:24 בדרך למהפך. נמרוד לוי ושאבון לואיס היו נהדרים בשורות גליל עליון, כאשר גם גבי צ'צ'שווילי הציג יכולת גבוהה.

בהארכה היו אלה יפתח זיו וסקוטי ווילבקין שסידרו לאורחת את היתרון לאחר שגליל עליון פתחה טוב יותר. הרכז הישראלי קלע נקודות ראשונות בפרק הזמן הנוסף, ומצא את ג'ייק כהן לשלשה גדולה שהכריעה את המשחק. ספרופולוס עם ניצחון חוץ שני בלבד העונה בליגה.

קלעו לגליל עליון: שאבון לואיס 22 נקודות, אייק אירייבו 19 ו-5 אסיסטים, נמרוד לוי 17 ו-9 ריבאונדים, גבי צ'צ'שווילי 13 ו-10 ריב', אייזאה אייזנדורף וג'ונתן סטוב 4 כ"א,. ברייס וושינגטון 3 ו-14 ריב', איתי מושקוביץ' 2.

קלעו למכבי תל אביב: אנטה ז'יז'יץ' 24 ו-13 ריב', סקוטי ווילבקין 16, קינן אוואנס (6 אס'), ג'ייק כהן (11 ריב') וג'יימס נאנלי 13 כ"א, יפתח זיו (7 אס' ו-6 ריב') 7, עוז בלייזר 2.

העולה החדשה פתחה נהדר את המשחק, כאשר גבי צ'צ'שווילי חסם בצורה מדהימה ניסיון הטבעה של עוז בלייזר, מה שסימל את הרבע הפותח. נמרוד לוי היה פשוט מצויין וסחף את חבריו ליתרון דו ספרתי. 16:25 לגליל עליון בסיום הרבע הראשון. המגמה המשיכה גם ברבע השני, כאשר האורחת קלעה 3 נקודות בלבד בשלוש וחצי דקות. גליל עלתה כבר ל-23:39, אך מכבי תל אביב התעשתה מעט, כאשר סל של ז'יז'יץ' על הבאזר קבע 33:41 מקומי במחצית.

השחקנים של ספרופולוס עלו אחרת לרבע השלישי ומחקו את כל היתרון של המארחת תוך שלוש דקות בלבד, תוך כדי שהם משלימים ריצת 2:18 מהרבע השני. שאבון לואיס קלע נקודות ראשונות עבור גליל עליון ברבע השלישי, אך אוואנס ו-ווילבקין דאגו למהפך. אייק אירייבו שהיה שקט עד אותו רגע, עשה מהלך של סל ועבירה והחזיר את היתרון לקבוצה של ברק פלג. שלשה של ג'ייק כהן על הבאזר קבעה 57:57 לקראת הרבע המכריע.

גליל עלתה ל-59:61, אך מכבי תל אביב רצה 0:7 וברק פלג הזעיק פסק זמן. האורחת נעצרה, ושתי שלשות של אייק אירייבו קבעו 68:72 לקבוצה של ברק פלג. קינן אוואנס הניח ליי-אפ חשוב. חצי דקה לסיום, כאשר גליל מוליכה 70:73, סחט ג'יימס נאנלי עבירה לשלוש ודייק מהקו שלוש פעמים. העולה החדשה החטיאה שלוש פעמים בהתקפה האחרונה והמשחק הלך להארכה לאחר 73:73 בתום 40 דקות.

העולה החדשה נטלה את ההובלה בפתיחת ההארכה, אך יפתח זיו קלע נקודות בכורה מהקו ומצא את ווילבקין לשלשה חשובה שקבעה 79:80 לאורחים. נמרוד לוי ביצע עבירה חמישית, כאשר ג'ייק כהן קלע שלשה גדולה מהפינה שקבעה 82:86, פחות מחצי דקה לסיום.

שחקן הפועל גליל עליון גבי צ'צ'שווילי מול שחקן מכבי תל אביב עוז בלייזר. ברני ארדוב
העולה החדשה היממה בפתיחה, אך האלופה הצליחה לגרד את הניצחון. צ'צ'שווילי מול בלייזר/ברני ארדוב

הפועל חיפה - הפועל באר שבע 67:71

הקבוצה של אלעד חסין הבטיחה את מקומה בשמינייה הראשונה בתום הסיבוב ולפיכך את המקום בשמינית גמר גביע המדינה, זאת לאחר שהשלימה קאמבק נהדר. הדרומיים פתחו בצורה מוחצת והוליכו 14:37 במהלך המחצית הראשונה. ריצת 10:36 של הפועל חיפה בהובלת קאדים אלן המצוין העניקו לה את היתרון בפתיחת הרבע השלישי. באר שבע אמנם לא נשברה, אך לא הצליחה למנוע הפסד שישי העונה.

קלעו להפועל חיפה: קאדים אלן 22 נקודות, וויל ריימן וג'יימס דיקי (6 ריבאונדים) 14 כ"א, גרגורי ורגאס 11 ו-8 ריב', סקוטי ג'יימס 6, איגור נסטרנקו 4.

קלעו להפועל באר שבע: עמית זיס 19 ו-5 ריב', קודי דמפס 15, טראוויס ווריק 12, דרק פארדון 6 ו-10 ריב', אמיר בל 5, נטע סגל 3, בן אייזנהארט 2.

האורחת החלה בצורה דורסית את המשחק וברחה ליתרון דו ספרתי כבר בפתיחה. עמית זיס היה פשוט נפלא והוליך את חבריו ל-8:19 בסיום הרבע הראשון. ההפרש של הקבוצה מבירת הנגב המשיך לצמוח והגיע בשיא ל-14:37 (!). קאדים אלן התעורר בשורות הפועל חיפה וסייע לה לקזז את הפער. 33:41 להפועל באר שבע במחצית.

הקמאבק המרשים של המארחת המשיך, כאשר גרגורי ורגאס הצטרף לאלן וסייע לאדומים מהכרמל להשלים ריצת 10:36 בדרך ל-46:50 לזכות הפועל חיפה באמצע הרבע השלישי. המארחת המשיכה במומנטום וירדה ביתרון 52:58 לקראת הרבע המכריע. קאדים אלן הוסיף להיות גדול בשורות הקבוצה של אלעד חסין, כשגרם וויל ריימן וג'יימס דיקי הרימו את הרמה. באר שבע נותרה צמודה אך לא הצליחה למנוע הפסד, 67:71 להפועל חיפה בסיום.

משחקי יום שני:

מכבי ראשון לציון - בני הרצליה (19:00)
הפועל תל אביב - גלבוע/גליל (20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully