וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשל"צ ניצחה באילת והורידה אותה למקום האחרון, חולון ניצחה את גליל

ווטסון קלע 4.4 שניות לזכות הכתומים וקבע 77:79 בקרב התחתית. הקבוצה של בוסקאליה רצה 1:18 והפכה פיגור מול העולה החדשה בדרך ל-68:80. הפועל חיפה ניצחה את גלבוע/גליל בתום הארכה

המחזור התשיעי בליגת העל בכדורסל נמשך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים, כאשר במוקדם שבהם השיגה הפועל חיפה ניצחון חוץ ראשון העונה כשגברה בתום הארכה על הפועל גלבוע/גליל בגן נר. הפועל חולון התאוששה מההפסד במחזור הקודם, וגברה 68:80 על הפועל גליל עליון בזכות רבע אחרון נהדר. מכבי ראשון לציון נחלצה מהמקום האחרון בטבלה בזכות 77:79 דרמטי בחוץ על הפועל אילת, שלא מצליחה לעצור את כדור השלג.

שחקן הפועל חולון רפי מנקו. ליגת האלופות, אתר רשמי
חולון עצרה את העולה החדשה וחזרה לנצח. מנקו/אתר רשמי, ליגת האלופות

הפועל חולון - הפועל גליל עליון 68:80

המומנטום של העולה החדשה נעצר לאחר חמישה ניצחונות בששת המחזורים שקדמו למחזור הנוכחי. המארחת פתחה בסערה ועלתה ל-8:24 בהובלת כריס ג'ונסון המצוין, אך גליל עליון לא נבהלה, וקיזזה בהפרש עד שהשיגה את המהפך ברבע השלישי. השחקנים של בוסקאליה יצאו מההלם במהלך הרבע המכריע, ביצעו ריצת 1:18 ושבו לנצח לאחר ההפסד להפועל חיפה וההפסדים באירופה. הקבוצה של ברק פלג עם הפסד שלישי העונה.

קלעו לחולון: כריס ג'ונסון 17 ו-6 ריבאונדים, ג'ו רגלנד (11 אסיסטים, 5 ריב') 15, גיא פניני 14, סטיב זאק 10, סטיבן גריי 8, פרדריק בורדיון 6, מיקל קייזר ורפי מנקו 5 כ"א.

קלעו לגליל עליון: עומר טל 13, אייק אירייבו 12, ברייס וושינגטון 10 ו-7 ריב', אייזאה אייזנדורף 8, נמרוד לוי 7, גבי צ'צ'שווילי 6, איתי מושקוביץ' 5, שאבון לואיס4, ג'ונתן סטוב 3.

המארחת פתחה חזק, דייקה היטב מעבר לקשת וברחה ליתרון דו ספרתי מוקדם. ההפרש צמח כבר ל-8:24, אך העולה החדשה הצליחה לצמק מעט. 13:25 לחולון בסיום הרבע הראשון. העולה החדשה ניסתה לחזור, אך האחוזים של המארחת מהשדה המשיכו להיות גבוהים. בכל זאת, אייק אירייבו סייע לחבריו לרדת להפסקה בפיגור מינימלי. 34:40 לחולון במחצית.

האורחת המשיכה במומנטום מסיום הרבע השני והמשיכה לקזז בפער המקומי, עד שהשיגה את המהפך. האחוזים של חולון ירדו, והופעה נהדרת מהספסל של עומר טל הביאה למהפך של גליל, שהוליכה 56:59 לקראת הרבע המכריע. חולון יצאה כמו מלוע של תותח לרבע האחרון ובהובלת גיא פניני רצה 1:18 וחזרה להוביל בפער דו ספרתי. מכאן החבורה של ברק פלג כבר לא יכלה לחזור, ובסיום 68:80 להפועל חולון.

כריס קלייברן שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
ניצחון גדול וחשוב לראשון לציון באילת. קלייברן/ברני ארדוב

הפועל אילת - מכבי ראשון לציון 79:77

לאחר שבוע סוער בו הוחלט כי גיא גודס יישאר מאמן הכתומים, ירדה מכבי ראשון לציון לקרב תחתית קריטי באילת בו היא הייתה חייבת ניצחון כדי להיחלץ מהמקום האחרון בטבלה. לדרומיים המשחק היה חשוב מאוד גם, והם פתחו בצורה מצוינת בדרך ליתרון דו ספרתי במהלך הרבע הראשון. אלכס המילטון פתח חד מול קבוצתו לשעבר, וגם בריון אלן הראה את יכולות הסקורינג שלו. אצל האורחת, היו אלה מוריס ווטסון שניהל נהדר את המשחק, וכריס קלייברן במשחקו הטוב ביותר בשורות הקבוצה מעיר היין כפו משחק צמוד בזכות קאמבק במהלך הרבע הרביעי. 4.4 שניות לסיום הניח מוריס ווטסון נקודות בליי אפ והעניק יתרון לאורחת. אלן החטיא על הבאזר, וראשון לציון עולה מהמקום האחרון סוף סוף, בעוד הקבוצה של בית הלחמי היא נועלת הטבלה החדשה.

קלעו לאילת: בריון אלן 16 ו-6 אסיסטים, רועי הובר ומירון רוינה (6 ריב') 12 כ"א, צוף בן משה (5 ריב') ואלכס המילטון (8 ריב') 10 כ"א, ג'סטין פאטון 7, חואקין שוכמן 6 ו-8 ריב', רומלו ווייט 4.

קלעו לראשון לציון: כריס קלייברן 21 ו-9 ריבאונדים, מוריס ווטסון 17 ו-9 אסיסטים, נתנאל ארצי 13 ו-5 ריב', דיימון סימפסון 11 ו-9 ריב', טו הולוואי 8, איגור קולשוב 6, נועם דוברת 3.

המארחת פתחה טוב יותר, בעוד הכתומים התקשו לקלוע בפתיחה. אלכס המילטון הגיע דרוך מול קבוצתו לשעבר, ויחד עם בריון אלן הוליך את הדרומיים ל-10:20. ווטסון מזער נזקים עבור הקבוצה של גודס. 15:22 לאילת בסיום הרבע הראשון. הכתומים הגיעו היטב לרבע השני, מחקו את היתרון המקומי ועלו ליתרון משלהם בהובלת מוריס ווטסון וכריס קלייברן. אילת הגיבה היטב, הפכה בחזרה ועלתה שוב ליתרון נוח. 35:43 לאילת בסיום המחצית הראשונה.

הכתומים רצו 0:9 ועלו ליתרון בפתיחת הרבע השלישי, אך אילת שבה ונטלה את ההובלה. השחקנים של גיא גודס שוב נתקעו בהתקפה, והדרומיים המשיכו לצעוד ביתרון. 54:60 לאילת בכניסה לרבע המכריע. המארחת שוב ברחה ליתרון דו ספרתי, אך הקבוצה של גיא גודס ידעה שמדובר במשחק שהוא בגדר חובה מבחינתה, ושוב חזרה. כריס קלייברן במשחקו הטוב ביותר בשורות הקבוצה מעיר היין סחף אותה לקאמבק כאשר מוריס ווטסון קלע סל קריטי 4.4 שניות לסיום, וראשון לציון חגגה ניצחון ועלייה מהמקום האחרון לאחר החטאה של בריון אלן. 77:79 למכבי ראשון לציון בסיום.

גרגורי ורגאס, הפועל חיפה. ברני ארדוב
הצטיין בניצחון החוץ הראשון העונה של הפועל חיפה. ורגאס/ברני ארדוב

הפועל גלבוע/גליל - הפועל חיפה 80:71 (בתום הארכה)

האורחת מהכרמל הגיעה לגן נר כשהיא עדיין ללא ניצחון חוץ העונה בליגת העל, ופתחה בסערה עם 0:10 מהיר. הקבוצה של גיא קפלן הגיבה וחזרה, אך הפועל חיפה הוליכה לאורך כל המשחק. לונדון פראנטס וסאשה קיליה ג'ונס החזירו את גלבוע/גליל, שהצליחה לכפות שוויון בתום 40 דקות והמשחק נגרר להארכה. גרגורי ורגאס היה האיש של אלעד חסין גם בזמן החוקי, וגם בפרק הזמן הנוסף, וסיים משחק נהדר עם 14 נקודות, 12 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. 71:80 להפועל חיפה בסיום, גלבוע/גליל סופרת הפסד ביתי רביעי ברציפות בכל המסגרות.

קלעו לגלבוע/גליל: סאשה קיליה ג'ונס 22 נקודות ו-8 ריבאונדים, לונדון פראנטס 18 ו-5 אסיסטים, יותם חנוכי 11 ו-5 ריב', דרק קוק 8 ו-11 ריב', תום מעיין ואור קורנליוס 5 כ"א, נועם אביבי 2.

קלעו להפועל חיפה: גרגורי ורגאס (12 אסיסטים, 5 ריבאונדים( ועמית שמחון 14 כ"א, וויל ריימן 12, איגור נסטרנקו 11, ג'יימס דיקי 10 ו-8 ריב', ספנסר וייס (5 ריב') וסקוטי ג'יימס (7 ריב') 5 כ"א.

האורחת פתחה נהדר את המשחק ובהובלת גרגורי ורגאס עלתה ל-0:10 תוך שלוש דקות ו-19 שניות, מה שגרם לגיא קפלן לאסוף את שחקניו לפסק זמן. כל סל של המארחת נענה בסל של האדומים מהכרמל. 12:22 להפועל חיפה בסיום הרבע הראשון. לונדון פראנטס הרים מעט את הרמה ברבע השני, והמארחת הורידה למינוס חמש בלבד. בסיום רבע שני בו גלבוע/גליל מזערה נזקים, הוליכה הפועל חיפה 30:33.

השחקנים של אלעד חסין שוב פתחו טוב יותר והשיבו לעצמם את היתרון הדו ספרתי כשעלו ל-30:41. חנוכי קלע שלשה נדירה עבור המארחת, שהתקשתה מהטווח הזה אך הפועל חיפה המשיכה לצעוד ביתרון. תום מעיין ודרק קוק נגסו עוד קצת בהפרש, שירד למינוס 2 בלבד. 50:54 לאורחת לקראת הרבע המכריע. שתי הקבוצות הראו אגרסיביות ונלחמו על כל כדור ברבע אחרון, שהלך צמוד עד הסוף. 34 שניות לסיום דייק פראנטס פעמיים מהקו וקבע 67:67. שתי הקבוצות לא הצליחו לקלוע והמשחק נגרר להארכה.

קיליה ג'ונס קלע פעמיים מהקו והעניק למארחת יתרון ראשון במשחק. שתי קבוצות המשיכו להתקשות לקלוע, ונתנו במקום המון מלחמה ונפילות על כל כדור. שלשה גדולה של ורגאס קבעה 69:72 לאורחת, דקה וחצי לסיום. הרכז הוותיק של הפועל חיפה צלף עוד שלשה מדהימה ממרחק רב, סחט עבירה והשלים ריצת 0:9, כשהוא קולע את שבע הנקודות האחרונות בריצה. 71:80 להפועל חיפה בסיום.

המחזור התשיעי בליגת העל יינעל מחר (שני) עם שני משחקים:

בני הרצליה - עירוני נס ציונה (19:00)

הפועל תל אביב - הפועל ירושלים (21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully