וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שלא שכנעה, מכבי תל אביב ניצחה 64:71 את הפועל באר שבע

הצהובים שוב לא הרשימו ופיגרו בחלקים גדולים מהמשחק, אבל עצרו את המומנטום השלילי כשבלייזר ו-ווילבקין קלעו 16 נקודות כל אחד. 17 ושיא חסימות של פארדון לא הספיקו לליבאדיוטיס בבכורה

אחרי שבוע מטלטל, מכבי תל אביב הייתה קרובה הערב (שבת) להפסד נוסף כשאירחה את הפועל באר שבע, אולם בזכות רבע האחרון טוב היא ניצחה 62:66 וקלקלה לכריסטופורוס ליבאדיוטיס את הופעת הבכורה על הקווים של הקבוצה מבירת הנגב.

הצהובים הגיעו עם הרבה לחץ אחרי ההפסדים מול עירוני נס ציונה ונגד קאזאן בבית ביורוליג, כאשר האחרון שבהם הסתיים בשריקות בוז נדירות כלפי המאמן יאניס ספרופולוס. הערב שחקניו של היווני פיגרו במשך חלקים גדולים מהמשחק, אבל רבע אחרון חזק סייע להם להפוך את המגמה, כאשר עוז בלייזר רשם ערב מצוין מבחינה אישית. סקוטי ווילבקין סבל מאחוזי קליעה רעים, אבל השתפר בדקות החשובות וגם קינן אוואנס מעט חזר לעצמו וסיפק יכולת טובה, בדרך לניצחון חשוב לפני המחזור הכפול באירופה, בו תפגוש מכבי תל אביב את פנרבחצ'ה בחוץ ואנאדולו אפס בהיכל.

בצד השני, באר שבע יכולה רק להצטער שלא ניצלה את היום החלש בו תפסה את הדאבליסטית. ההגנה בהחלט עשתה את העבודה, בהובלת דרק פארדון שקבע שיא עונתי בחסימות בליגה כולה (5 בסך הכל), אך נחלשה דווקא ברבע האחרון שבו גם ההתקפה נעצרה על 13 נקודות בלבד. זהו ההפסד השלישי בארבעת המשחקים האחרונים לאדומים מהדרום, שיקוו לקחת את הדברים מהטובים מהמשחק הערב כדי לצאת לדרך חדשה תחת המאמן הטרי.

עוז בלייזר, מכבי תל אביב. דני מרון
ערב מצוין שלו עזר למנוע הפסד. עוז בלייזר/דני מרון

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 16 נקודות (6 מ-16 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, עוז בלייזר 16 ו-5 ריבאונדים, קינן אוואנס 15 ו-7 אסיסטים, אנטה ז'יז'יץ' 10 ו-6 ריבאונדים, ג'ייק כהן 6 ו-6 ריבאונדים, דרק וויליאמס 4, ג'ון דיברתולומאו 2, יפתח זיו 2. עודד ברנדווין (03:37 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו להפועל באר שבע: דרק פארדון 17 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 חסימות, ג'וניור איטו 16, קודי דמפס 13, טראוויס ווריק 6, אמיר בל 5, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, עמית זיס 4, נטע סגל 3 ו-6 אסיסטים. בן אייזנהארט (07:10 דקות), גל גילנסקי (02:21) ואיליי אבייב (00:52) שותפו, אך לא קלעו.

מאמן הפועל באר שבע כריסטופורוס ליבאדיוטיס. דני מרון
הופעת הבכורה הסתיימה בהפסד. כריסטופורוס ליבאדיוטיס/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם קינן אוואנס, סקוטי ווילבקין, עוז בלייזר, דריק וויליאמס ואנטה ז'יז'יץ', הפועל באר שבע עם אמיר בל, קודי דמפס, טראוויס ווריק, ג'וניור איטו ודרק פארדון. ז'יזיץ' קלע 4 נקודות מהירות, אבל איטו ופארדון הובילו את האורחת ל-4:8. ווילבקין צימק במהלך של שלוש נקודות, שלשה של בל ואסיסט שלו לווריק הדגילו ל-7:13. אוואנס ובל החליפו סלים, בלייזר עלה טוב מהספסל הצהוב וביחד עם ג'ייק כהן מחק את הפער בדרך ל-16:16, דמפס קבר דאנק עצום ונטע סגל צלף מרחוק כדי לקבוע 16:21 לאדומים בתום רבע אחד.

רבע 2:

כהן התחיל את הרבע עם שלשה, אך עשה עבירה בלתי ספורטיבית על זיס ואז דמפס הגדיל ל-19:25 במהלך של סל ועבירה. סל של בלייזר וחמש רצופות של אוואנס הפכו לטובת הצהובים, אלא שזיס ענה בשלשה. זיו קלע מחצי מרחק, פארדון קבע 28:30 לאורחת. דאנק של וויליאמס ושלשה של בלייזר החזירו את היתרון למכבי תל אביב, אחרי שווריק ודמפס קלעו כל אחד זריקה מהקו. בלייזר סגר מחצית מעולה עם מהלך של שלוש נקודות, דמפס קיזז ל-36:34 בהפסקה.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב מול אמיר בל, הפועל באר שבע. דני מרון
קלע באחוזים רעים, אבל השתפר לקראת הסוף. ווילבקין/דני מרון

רבע 3:

אוואנס קלע פעמיים מהקו, אבל בל חילק אסיסטים לשלשה של ווריק והטבעה של פארדון שהפכו ל-38:39 עבור ב"ש. פארדון סגר ריצת 0:7, ווילבקין סוף סוף קלע שלשה ראשונה והשווה. איטו סיים חדירה יפה בסל, דמפס הוסיף שלשה והגארד בעוד ליי אפ קבע 41:48. ז'יז'יץ' הרגיע עם נקודות לצהובים, איטו השיב בשלשה, אבל כהן תרם קליעת עונשין אחת ואסיסט לז'יז'יץ', שצימק ל-51:46 בתום 30 דקות.

רבע 4:

5 רצופות של ווילבקין עשו שוויון ובלייזר השלים ריצת 0:11 עם שלשה, אוואנס ענה לסל של פארדון במהלך של סל ועבירה שקבע 53:57 למכבי. פארדון שוב קירב, איטו קלע אחת מתוך שתיים מהקו ואז החזיר את היתרון לבאר שבע עם דאנק גדול. אסיסטים של אוואנס לווילבקין ו-וויליאמס הפכו בחזרה, פארדון הטביע אבל ווילבקין צלף מרחוק ולאחר מכן סידר אליי אופ לז'יז'יץ', שהגדיל ל-60:66. פארדון דחה קצת את הקץ עם עוד סל, אבל אוואנס השיב בשלשה ולמרות שאיטו צימק בשתי קליעות עונשין, ג'ון דיברתולומיאו סגר עניין מהקו - 64:71 לאלופה.

אחרי המשחק נגד הפועל באר שבע, מכבי תל אביב תתחיל שבוע יורוליג כפול בו תתארח בשלישי אצל פנרבחצ'ה ותארח בחמישי את אנדולו אפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully