וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי: "מרגיש חסר אונים. נצטרך לזכות בליגה האירופית"

ברצלונה שברה שיאי שפל והודחה משלב הבתים של ליגת האלופות לראשונה זה 21 שנה, המאמן אמר שהוא מרגיש אחראי וסיפק הצהרה. תומאס מולר: "הם לא הצליחו להתמודד מולנו". הנזק הכספי משמעותי, הנשיא לאפורטה מספק הבטחה. מי היריבות בשלב הבא?

תקציר: בורוסיה דורטמונד - באיירן מינכן 3:2/ספורט1

הפעם האחרונה שברצלונה סיימה את דרכה בליגת האלופות כבר עם סיום שלב הבתים, הייתה לפני 21 שנה - אי שם בדצמבר 2000. הערב (רביעי) היא התארחה אצל באיירן מינכן בידיעה שניצחון והיא בשלב הבא, אבל היא לא באמת הייתה תלויה בעצמה. לצערם של צ'אבי ושחקני ברצלונה, הם פגשו את באיירן מינכן באליאנץ ארנה הריק מקהל, הובסו 3:0 וימשיכו את העונה בליגה האירופית.

ברצלונה ספגה תשעה שערים בשישה משחקים והמדהים הוא שהיא כבשה שניים בלבד - גברה פעמיים 0:1 על דינמו קייב ומול באיירן מינכן ובנפיקה לא הצליחה לכבוש. יתרה מכך, זה לא רק שברצלונה לא הצליחה לכבוש מול הבווארים ומול הפורטוגלים, אלא שהיא קיבלה מהן שלוש שלישיות ואת בנפיקה לא הצליחה לנצח בקאמפ נואו לפני שבועיים ונפרדה מולה ב-0:0, משחק שאולי חרץ את גורלה.

צ'אבי, מאמן ברצלונה. Pedro Salado, GettyImages
"מרגיש אחראי למצב". צ'אבי/GettyImages, Pedro Salado

צ'אבי, מאמן ברצלונה שבשני משחקיו לא הצליח לנצח, אמר בסיום: "באיירן מינכן קבוצה טובה יותר מברצלונה, זו המציאות. אנחנו קבוצה שמתחילה מאפס עלינו לעבוד קשה כדי לשקם את המועדון ולחזור בעונה הבאה לליגת האלופות. אנחנו נשחק בליגה האירופית, אבל זה ממש לא המקום שלנו".

עוד אמר צ'אבי על המשחק הערב: "לא הצלחנו להתמודד עם באיירן. אמרתי לשחקנים שאנחנו לא קבוצה שיכולה להיות בליגה האירופית, זו נקודת מפנה עבורנו ואני מרגיש אחראי למצב. אני עצבני מאוד וכועס שזה המצב שלנו, אבל זו המציאות - כרגע אני מרגיש חסר אונים, אבל נעשה את הכל כדי להחזיר את ברצלונה. קיוויתי שדברים ייראו אחרת וזו גם מכה עבורי כמאמן, אנחנו חיייבים לשנות דברים. עכשיו אנחנו בליגה האירופית ונצטרך לנצח את כל המשחקים ולזכות במפעל".

המשמעות מבחינת ברצלונה היא גם כמובן כלכלית. בתקופה שבה המועדון מנסה לשרוד מבחינה פיננסית ומתקשה, הקבוצה הפסידה כ-20 מיליון יורו, לא כולל הפסדים מספונסרים, על ההדחה כבר בשלב הבתים. הנשיא ז'ואן לאפורטה אמר הלילה: "אני קורא לכל הקטלאנים: עכשיו יותר מתמיד, כולנו חייבים לחתור ביחד לאותו היעד. נעבוד קשה כדי לשקם את הקבוצה מבחינה מקצועית וכלכלית". בברצלונה מדווחים שלמרות המצב, צ'אבחי מעוניין לצרף בינואר3-2 שחקנים חדשים.

בארסה תשחק בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, ב-17 וב-24 בפברואר. היא תוגרל מול הקבוצות שיסיימו במקום השני בבתים, ולא תפגוש את הראשונות או את הקבוצות שנשרו מליגת האלופות כמוה. כרגע נראה שהיא יכולה לפגוש את גלאזגו ריינג'רס, פ.ס.וו איינדהובן, ספרטק מוסקבה, אולימפיאקוס, לאציו, בראגה ודינמו זאגרב. ההגרלה ביום שני.

סרחיו בוסקטס הוסיף לדברי מאמנו: "אנחנו מרגישים רע מאוד עכשיו, זה לא מה שרצינו שיקרה, וזה לא מה שמגיע לאוהדים שלנו. אנחנו במקום קשה, המצב קשה, וזה כואב מאוד. הרבה דברים הובילו אותנו לכאן. ברור שאנחנו מרגישים מתוסכלים. זה כואב, אבל אנחנו אלה שנכנסנו למצב הזה. אילו היו לנו יותר נקודות, לא היינו במצב הזה. לא שיחקנו טוב בשני המשחקים הראשונים, הכנסנו את עצמנו לבלאגן וזה כואב. אנחנו נשחק כעת בליגה האירופית, זו המציאות ונצטרך להתמודד איתה".

תומאס מולר, באיירן מינכן. רויטרס
"ברצלונה לא יכולה להתחרות ברמה הגבוהה ביותר". מולר/רויטרס

מן העבר השני, באיירן מינכן אמנם הגיעה למפגש כשעבורה מדובר במשחק לפרוטוקול לאחר שהיא כבר הבטיחה את ראשות הבית, אבל המאמן יוליאן נגלסמן עלה בהרכב חזק כדי לכבד גם את בנפיקה שהתמודדה מול הקטלאנים על המקום בשלב הבא, וראה את שחקניו חוגגים. רוברט לבנדובסקי אמנם לא כבש, אבל בישל למולר וכעת הוא מעורב ב-100 שערים בליגת האלופות, בזמן שחברו הבקיע את שערו ה-50 במפעל היוקרתי.

מולר אמר לאחר המשחק: "ברצלונה לא הצליחה להתמודד עם האינטנסיביות שלנו. יש לה כלים מבחינה טכנית וטקטית, אבל היא לא יכולה להתחרות ברמה הגבוהה ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully