וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדי האו מונה למאמן ניוקאסל, מייקל אמנלו צפוי להגיע כמנהל הטכני

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 20:38

האנגלי חוזר לפרמיירליג אחרי יותר משנה וחתם עד 2024, ב"טלגרף" נחשף שהניגרי, בעברו שחקן מכבי תל אביב, נפגש עם ראשי המגפייז בערב הסעודית

קליפ שערי המחזור באנגליה/ספורט1

ניוקאסל יונייטד נרכשה לפני חודש על ידי קרן סעודית ובין רגע הפכה למועדון העשיר ביותר בעולם, אבל השינוי הדרסטי שהקבוצה הולכת לעבור מתחיל עכשיו. כשלושה שבועות אחרי פיטוריו של סטיב ברוס, אדי האו הוכרז היום (שני) כמאמן החדש של המגפייז עד 2024 וכאיש שיוביל את הפרויקט החדש של הבעלות הסעודית.

הסעודים סימנו תחילה את אונאי אמרי ולא נתרעו גם מפיצוי בגובה שישה מיליון יורו לוויאריאל בתמורה להתרת חוזהו והעברתו לאנגליה, אלא שהמאמן הכריז על בחירתו להישאר עם קבוצתו הנוכחית וכך עברו ראשי המגפייז למועמד הבא ברשימה, האנגלי אדי האו (43) שלא אימן מאז נפרד מבורנמות' באוגוסט 2020 אחרי שמונה שנים בתפקיד.

מי שעשוי להצטרף אליו בראש מחלקת הכדורגל בתור המנהל הטכני הוא מייקל אמנלו, הניגרי שעברו הרחוק שיחק במכבי תל אביב ומאז רשם הצלחה מסחררת כמנהל הטכני. ב"טלגרף" חשפו כי המועמד הבכיר לתפקיד המריא בשבוע שעבר לערב הסעודית ושם הוא נפגש עם בעלי המגפייז. בעוד האו כאמור כבר חתם על החוזה, בכל הקשור לאמנלו לשני הצדדים עוד יש מספר נושאים לפתור ושייתכן אף שיישקלו בינתיים מועמדים נוספים לתפקיד המנהל הטכני, אך הכוונה היא למנות את אמנלו בסופו של דבר.

מייקל אמנלו מנהל טכני של צ'לסי. GettyImages
הבוס החדש בניוקאסל? מייקל אמנלו/GettyImages

אמנלו בן ה-56 הפך לאחד המנהלים הטכניים המבוקשים בעולם הכדורגל אחרי שעשה זאת בצ'לסי בהצלחה יתרה במשך עשור, תקופה בה הקבוצה זכתה בכל תואר אפשרי - בין השאר בשלוש אליפויות, גביע אנגלי, בליגה האירופית ובליגת האלופות.

לצ'לסי אמנלו הגיע בהמלצת אברהם גרנט ותחילה שימש כסקאוט וגם כעוזר מאמן, אך לשיאו הגיע כמנהל מקצועי ולזכותו נרשמת בין השאר ההחלטה להמר על השוק הבלגי, משם הגיעו לסטמפורד ברידג' שחקנים כמו טיבו קורטואה, אדן הזאר, רומלו לוקאקו וקווין דה בריינה. אחרי עשור הוא עזב את צ'לסי וב-2017 עבר למונאקו, אולם אותה עזב כעבור שנתיים.

כריסטיאן שטרייך מאמן פרייבורג. GettyImages
לא אהב את הרכישה. שטרייך/GettyImages

בינתיים, רכישת ניוקאסל זכתה לביקורת מכיוון מפתיע במיוחד. מאמנה של פרייבורג, כריסטיאן שטרייך, לא אהב בלשון המעטה את ההשתלטות הסעודית על המגפייז ואמר: "קבוצות לא צריכות להיות שייכות לאנשים פרטיים אלה לאנשים שאוהבים את המועדון. זה מביש עבור הכדורגל האנגלי והפרמיירליג".

כידוע, בגרמניה ישנו חוק הקבוע כי רוב הבעלות של המועדונים צריכה להיות בידי חברי המועדון, ובכך נמנע מצב שעשירים משתלטים על הקבוצות. שטרייך הפנה גם ביקורת באופן ספציפי לניוקאסל לאור זהות הרוכשים: "זה לא יאמן מי שמעורב ברכישה, אלה אנשים שמעורבים בהפרת זכויות אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully